Assignatures pendents

El govern defensa que el percentatge de joves que ni estudien ni treballen, també anomenats ‘ni-ni’, “no arriba al 3%“, enfront del 26% que fixa  l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), argumenta que l’organització internacional inclou en aquest col·lectiu els que busquen feina de manera activa, els que s’encarreguen de les tasques de la llar de forma voluntària o tenen cura d’algun familiar. Ni-Ni es aquella persona que NI estudia NI treballa, si busca feina és un altre tema. Però, per desgràcia, ens hem de quedar amb la xifra catastròfica del 26% d’atur juvenil.

D’altra banda, l’OCDE avisa que Espanya encara té un dèficit d’alumnes de FP i augmenten els ‘ni-ni’. Des del 2007 gairebé s’ha duplicat el nombre d’alumnes que cursen una FP, fins a arribar a més de 790.000 . Pocs estudiants cursen formació professional (FP) a Espanya i, alhora, augmenta de manera constant el nombre de ‘ni-ni’, segons ha advertit l’OCDE.

Proposta del vídeo de TV3 Assignatures pendents:  http://www.tv3.cat/videos/3847310

Quant a jcruz

Orientador escolar
Aquest article ha estat publicat en Emprenedoria, Informació sistema educatiu. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Assignatures pendents

  1. Retroenllaç: 7.- PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ. Sense graduat. Prova d’accés a mòduls. | Orientació escolar, acadèmica i professional

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *