Acaba un nou curs i toca valorar tot el que hem fet. En aquest cas, els diferents projectes que hem dut a terme amb els alumnes de 5è.
Com cada any al Cicle Superior hem treballat el medi de la mà del projecte del MUHBA, Patrimonia’m. Hem descobert i caminat per Barcino i les seves domus i termes, també hem contemplat i estudiat com funciona l’aqüeducte.
De la mà del projecte Apadrina el teu equipament hem après com eren les Drassanes Reials , quan les van construir, què s’hi construïa, com eren les galeres i també hem descobert i treballat la llengua a partir de Joan Brossa.
A més, enguany hem començat un projecte nou amb el Camp d’aprenentatge de Barcelona que es diu: Projectes compartits: Expliquem el barri. Hem treballat les matemàtiques a partir d’enquestes i del treball de gràfiques i percentatges, hem après a identificar els diferents arbres del Raval i conèixer el seu nom, les seves caracteristiques, a mesurar-los…, també hem conegut diferents tipus d’ocells, el nom i a identificar-los pels seus cants, hem treballat edificis singulars del barri, la contaminació acústica…
Per altra banda, és el tercer any que a partir del projecte “Canta i explica” i de treballar amb la metodologia de “Classe inversa o Flipped Classroom” els nens i nenes de 5è hem creat cançons. Tot aprenent a fer poemes, hem escrit les lletres i els estudiants de Blanquerna i del Conservatori Superior del Liceu han fet les músiques.
Durant el segon i tercer trimestre hem estat treballant, a més, en un Telenotícies on expliquem les noticies boges de l’escola. Al mes de juny l’hem presentat a la Filmoteca dins el projecte en xarxa “La imatge, un llenguatge que uneix”.
Tot plegat ens ha fet més responsables, ens ha ajudat a estimar i valorar més el barri i tot el que ens envolta, ens ha estimulat a treballar junts, a explicar i compartir amb els companys de l’escola i d’altres centres allò que hem descobert i après, ens hem sentit protagonistes del nostre propi aprenentatge, ens ha empoderat…
Aquí us deixo unes frases dels alumnes on expliquen el què ha representat per a ells treballar d’aquesta manera:
- “Quan fem les sortides veiem allò que hem estat treballant i aprenem més.“
- “Treballant en grup aprenem perquè tenim més idees, ens ajudem i pensem més.“
- “Explicar el que hem après en veu alta ens ajuda a organitzar les idees.”
Tot i els resultats evidents encara hi ha qui qüestiona, dins i fora de l’escola, que els alumnes aprenen quan treballen per projectes!