Amb els alumnes de sisè comencem les classes de música treballant sobre la cançó Sugar, Sugar de The Archies, una banda fictícia. Una cançó, del gènere bubblegum pop, que va tenir molt èxit l’any 1969.
Incredibox amb els alumnes de sisè
Avui hem fet la última sessió de música amb els alumnes de sisè.
Hem conegut una web molt entretinguda per crear pistes de so. www.incredibox.com
Si cliqueu aquí podreu escoltar el que ha creat un dels alumnes amb l’ajuda de la resta de companys
CANTÀNIA!
El passat 29 d’Abril els alumnes de 5è van dur a terme la Cantània. Després de treballar dur al llarg de tot el segon trimestre, per fi, va arribar el moment de mostrar a les famílies el treball fet.
El dia 29, al Teatre Auditori de Sant Cugat, juntament amb més de 300 alumnes de diferents escoles de la comarca vam poder mostrar el resultat d’aquest treball.
Cantània és un projecte que s’ha anat fent gran en els darrers 25 anys, que se celebren en aquesta edició. Enguany hi participaran més de 40.000 alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior, en diferents teatres i auditoris de tot Catalunya, així com ciutats de la resta de l’Estat Espanyol i d’Alemanya.
La cantata, cada any s’escriu expressament, aquest any s’ha titulat Rambla Llibertat.
Visualitzeu la notícia de TV3
La cantata de 4t, tot un èxit!
Dimarts passat, dia 8 d’abril, vam anar a cantar a La llana, la Cantata que hem preparat amb els alumnes de 4t, durant aquest trimestre.
Vam ser 575 alumnes de 12 escoles diferents de Rubí. Entre ells hi havia cosins, amics dels extraescolars…
Va ser un dia molt especial que va començar amb un assaig tots junts, amb els músics, professors de l’Escola de Música.
Després de l’assaig ja estàvem a punt per oferir el concert als nostres familiars. El concert va anar molt bé i tothom estava molt content.
Després del concert ens vam quedar a dinar i vam poder estar una estona jugant amb els amics de les altres escoles, i fins i tot conèixer nous companys!
Abans de tornar cap a l’escola vam acomiadar-nos cantant tots junts l’Hora dels Adéus. Heu vist quina gran rotllana?
Vols explicar com ho vas viure? Tant si ets un alumne, com un familiar, deixa un comentari!
Mireu el vídeo de la notícia a Rubi TV clicant aquí.
Per anar practicant. Cantània
Per als alumnes de 5è, aquests videos us aniran molt bé per estudiar-vos les cançons que cantarem el 29 d’abril al Teatre Auditori de Sant Cugat.
OBERTURA
PER FER UN BON REPORTATGE
QUÈ DIUS QUE QUÈ?
EL PEU DEL DEL COSTAT
EL QÜESTIONARI DEL BLANC O NEGRE
CÀMERA EN MÀ
XOCOLATADA INFANTIL
CANÇÓ DELS AVIS SAVIS
PAELLA POPULAR
TOTHOM HI ÉS COMPTAT
LA MILLOR OPCIÓ
L’aigua
Iniciem la setmana de Carnaval amb una llista de cançons relacionades amb l’aigua.
Algunes son les cançons que sonaran a les nostres desfilades, i d’altres son músiques que tenen relació amb l’aigua.
Música i Llibertat
Aquest article és una adaptació d’una fitxa dels alumnes de 5è i 6è.
En diferents moments de la història diferents artistes han volgut transmetre la seva voluntat de llibertat, músics, escriptors, pintors… La llibertat d’una persona, d’un col·lectiu de persones, de la llibertat en general…
Durant el curs sentirem diferents cançons i músiques relacionades amb la llibertat.
Avui comencem parlant dels himnes Espirituals Negres o Gospel.
Aquestes cançons tenen l’orígen als Estats Units, al segle XIX, on els esclaus negres d’orígen africà van mantenir la seva tradició de fer servir la música per a diferents moments del dia i de la vida en general. Així es van començar a barrejar les músiques africanes del passat amb la música cristiana que aprenien dels seus amos. Moltes d’aquestes cançons tractaven el tema de la llibertat i contra l’esclavitud. Amb el pas del temps els esclaus van anar produint les seves pròpies cançons, que les cantaven mentre treballaven.
Avui sentirem dues versions de la mateixa cançó. La primera, és un d’aquests himnes que t’he explicat al paràgraf anterior. Un himne molt conegut als Estats Units, i que simplement parla de la llibertat dels esclaus. Sembla ser que es va escriure al final de la Guerra Civil Americana (1861-1865), una guerra que precisament va enfronar els estats que mantenien l’esclavitud i aquells que la volien abolir.
Molts anys després, cap als anys 1960, el món estava vivint molts canvis i arreu es reclamaven drets fonamentals per a tothom, indiferentment de l’orígen, del color de la pell i de les idees. Molts músics americans van recuperar espirituals negres i cançons tradicionals per reclamar els drets de les persones.
Al mateix temps, a Europa, sorgien moviments semblants, que els agradava aquest estil de fer música, el FOLK. A Catalunya, diferents cantants i grups van dedicar-se, a traduïr o adaptar al català moltes de les cançons que venien dels Estats Units. Pensa que a Espanya es vivia en una dictadura on els drets i les llibertats de les persones eren molt reduïts i aquí també es reclamaven canvis.
Xesco Boix, va popularitzar la cançó Vull Ser Lliure, l’adaptació al català de l’Oh Freedom . La lletra que trobes escrita en aquest full no és exactament la que sentiràs. El fet és que hi ha moltes estrofes escrites d’aquesta mateixa cançó.
Oh freedom!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yHmUPqI6w9g[/youtube]
Oh freedom, oh freedom, oh freedom over me
And before I’d be a slave I’ll be buried in a my grave
And go home to my Lord and be free
No more mourning, no more mourning, no more mourning over me
And before I’d be a slave I’ll be buried in a my grave
And go home to my Lord and be free
No more crying, no more crying, no more crying over me
And before I’d be a slave I’ll be buried in a my grave
And go home to my Lord and be free
Oh freedom, oh freedom, oh freedom over me
And before I’d be a slave I’ll be buried in a my grave
And go home to my Lord and be free
There’ll be singin’, there’ll be singin’, there’ll be singin’ over me
And before I’d be a slave I’ll be buried in a my grave
And go home to my Lord and be free
Oh freedom, oh freedom, oh freedom over me
And before I’d be a slave I’ll be buried in a my grave
And go home to my Lord and be free
Vull ser lliure
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kkMF6DIhzjk[/youtube]
Vull ser lliure, vull ser lliure,
vull ser lliure, ara mateix, ara mateix.
I abans de ser un esclau
enterreu-me sota el fang
i deixeu-me viure en pau i llibertat.
Vull justícia, vull justícia,
vull justícia, ara mateix, ara mateix.
I abans de ser un esclau
enterreu-me sota el fang
i deixeu-me viure en pau i llibertat.
No més porres, no més porres,
no més porres, sobre meu, sobre meu.
I abans de ser un esclau
enterreu-me sota el fang
i deixeu-me viure en pau i llibertat.
Prou segregació, prou segregació,
prou segregació, ara mateix, ara mateix.
I abans de ser un esclau
enterreu-me sota el fang
i deixeu-me viure en pau i llibertat.
No més guerres, no més guerres,
no més guerres, ara mateix, ara mateix.
I abans de ser un esclau
enterreu-me sota el fang
i deixeu-me viure en pau i llibertat.
Pau a tot el món, pau a tot el món,
pau a tot el món, ara mateix, ara mateix.
I abans de ser un esclau
enterreu-me sota el fang
i deixeu-me viure en pau i llibertat.
5è, arrenquen els assajos de la Cantània 2014.
Aquest segon trimestre, els alumnes de cinquè ens posem en marxa per preparar la Cantània que farem a l’abril a l’Auditori de Sant Cugat, juntament amb altres escoles de la comarca.La cantata es titula “Rambla Llibertat”.
“Rambla Llibertat és un barri on l’alegria es respira arreu i la concòrdia es viu de manera genuïna. Aquest cas tan especial desperta l’interès d’Estela, una atrafegada periodista de la televisió, sempre a la recerca de notícies insòlites, i ara disposada a descobrir quin secret hi ha al darrere d’un fet tan inusual. Gómez, el seu nou càmera, li farà obrir els ulls i, passejant pels carrers del barri, l’ajudarà a entendre que una comunitat lliure i feliç és la suma i convivència de totes les llibertats individuals i que el que fa la Rambla tan especial és que els seus veïns gaudeixen de la pròpia llibertat sense oblidar mai el respecte als altres”
El treball de la cantata implica un treball a les sessions de música, però també a l’aula de tutoria, ja que es treballaran aspectes relacionats amb el text de la cançó, així com els elements plàstics que es necessiten per a la representació.
Els alumnes de 5è han participat a La Cantània
Avui, dia 27 de maig, els alumnes de cinquè han tingut una experiència inolvidable. Han participat de la Cantània.
La Cantània és un projecte que fa gairebé quinze anys que l’Auditori de Barcelona organitza per a les escoles de Catalunya. Aquest any hi participem més de 35000 alumnes!
Cada any, s’encarrega expressament a un compositor/a i un escriptor/a catalans una cantata. Una cantata és un concert en el que s’hi explica una història cantant, on hi ha normalment uns cantants solistes, i una coral que els acompanyen, a més dels músics i el director o directora.
La Cantània es fa cada any en diversos concerts a tot el territori català, però també en ciutats d’Espanya, França i Alemanya. En cada concert hi participen diverses escoles. En el nostre cas, juntament amb vuit escoles més, i un total de 350 alumnes damunt de l’escenari, hem participat del primer dels quatre concerts que es faran al Teatre-Auditori de Sant Cugat del Vallès.
Preparar la Cantània requreix temps i dedicació, ja que es treballen cançons molt diferents, amb els seus moviments i les seves dificultats musicals com de text. Però no només es treballa des de l’àrea de música, ja que el text i els temes de les cantates tenen tanta riquesa que els treballem en altres àrees com la llengua o el coneixement del medi. A més hem de preparar alguns elements escènics que enriqueixen la posada en escena del concert. En definitiva, és tot un projecte que sut fora de l’aula de música.
Aquest any la cantata es titula “Ha passat un àngel”. Explica la història de la Júlia, que, farta de sentir sorolls que no la deixen dormir, acaba coneixent l’Àngel, un personatge que fa que es faci silenci en els moments més inesperats. Junts, la Júlia i l’Àngel, hauran d’anar a buscar el lloc més silenciós del planeta, i, així, viuran tot un plegat d’aventures.
Per als nens i nenes de cinquè ha estat una experiència inolblidable, des del moment en què han estat conscients del nivell de l’activitat. Tant la directora, com els músics i els actors són professionals. També els ha impactat tot el treball de sonorització i il·luminació de l’espectale.
Esperem que els futurs alumnes de cinquè puguin gaudir tant com les Dionaeas!
Per cert! Hem sortit un momentet al Telenotícies Comarques! Aqui podeu veure el vídeo (aneu al minut 18:12)
Tetlenotícies Comarques 27/5/2013
Preparem el concert de Primavera
El proper 19 d’abril farem el concert de primavera.
Durant el curs hem treballat cançons i activitats de moviment que mostrarem davant les famílies i les altres classes de l’escola.
Amb els alumnes de primària estem treballant els diferents aspectes que fan que un concert vagi molt bé. Una bona preparació i estar ben atents i concentrats el dia del concert son les claus de l’èxit.
Però també és molt important que el públic estigui ben atent i silenciós. A classe hem estat parlant de com ho hem de fer tant quan som ARTISTES o quan som PÚBLIC.
Què passa quan sona un mòbil enmig d’un concert o espectacle? Aqui en tenim una mostra.
Perquè creieu que aquest violista es posa a tocar la melodia del mòbil que sona enmig del concert?
