El treball de les TAC a
la ZER El Sió.
-
Antecedents:
Recursos tecnològics: Projecte red.es. (2003/04)
Experiències prèvies. -
Marc teòric:
Projecte d’innovació “L’ordinador a l’aula”. (2007/10)
http://www.xtec.cat/zerelsio/proj_innov.pdf
-
Les TAC com a mitjà de:
Relació, gestió i ensenyament – aprenentatge.
http://www.xtec.cat/zerelsio/
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/02/28/ordinador-a-laulasense-llibres/
-
Una nova organització:
Cada nen/nena té a la boca T, dins de la carpeta alumnes, una carpeta amb el seu nom. A dins d’aquesta una per a cada curs, amb una per a cada àrea i una altra per al treball de la web. Ex: alumnes/alumnesgrans/aitor/curs09_10 /catala/dictat/09_02_10
Cada trimestre és convenient fer una còpia de seguretat de la carpeta alumnes a la boca P.
Quan finalitza l’escolarització, o es produeix un canvi d’escola, es dóna a l’alumne/a un CD amb el contingut de la seva carpeta.
-
Una nova metodologia:
Et permet anar més enllà.
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/10/19/pc-tablets/
http://xtec.cat/crp-baixebre/crptic0607/docs/Pla_TAC_centres.pdf
Suggeriment:
Escriure un comentari en aquest bloc, indicant l’àrea que imparteix, el curs o els cursos en el/els que dóna classe i l’objectiu o els objectius que li agradaria aconseguir, amb la realització d’aquest assessorament.
Proposta de recursos:
Proposta d’activitat:
|
Bona nit!
Sóc la Rosa Mª Mestres i sóc tutora d’un primer.
La primera sessió m’agradat, però tantes coses alhora costen una mica de pair. Espero que les properes
sessions siguin més pas a pas.
Personalment qualsevol cosa que fem m’anirà bé, dons sobre les TAC no en se gaire i tot m’interessa.
Fins la propera!!!!!!
Hola Rosa Ma, gràcies per participar! En les properes sessions en centrarem en els recursos específics de cada àrea. Segurament que aleshores ens serà més fàcil anar veien les possibilitats de cadascun d’ells. De totes maneres davant de qualsevol dubte farem els aclariments que calgui! Fins aviat!
Hola, sóc la Mercè, tutora d’ un segon. M’ ha agradat molt, és molt interessant però el que trobo difícil o complicat és la seva aplicació a la classe.Amb l’ organització que tenim nosaltres s’ hauria de fer un un plantejament de tota l’ escola i canvi de metodologia.
Hola, sóc la Gemma, tutora de primer.
L’altre dia vaig haver de marxar a mitja sessió i la part d’explicació del treball que feu a la ZER me la vaig perdre. Tot i així les companyes me n’han fet cinc cèntims!
Em sembla molt bé el plantejament de veure aplicacions pràctiques, però tal com tenim organitzada la informàtica aquí a l’escola em sembla una mica complicada l’aplicació. Potser haurem de fer un replantejament…
Fins aviat.
Hola ! Sóc la Pepi, tutora d’un segon. La sessió de l’altre dia em va semblar força interessant i sempre es poden aprendre coses noves. No cal dir-te que a l’escola és una mica complicat, però tot és qüestió de fer un plantejament.
Adéu
Hola, el meu nom és Emi i sóc mestra d’Educació Infantil.
El que m’agradaria aprendre en aquest curset és el màxim de recursos per poder treballar amb els més petits.
Fins dimarts!
Hola, em dic Gemma, i sóc tutora de P3.
D’aquest curset espero treure’n el màxim d’idees i recursos per treballar amb els alumnes d’educació infantil.
Fins aviat!
Bones Marisol!
Em dic Núria Serret i treballo a educació infantil. Enguany faig de tutora de P4, tot i que durant un parell d’anys he impartit les sessions d’informàtica en aquest nivell (una sessió per setmana).
La teva web ofereix molts recursos, idees i treballs per a fer amb l’alumnat, és molt extensa i hi ha “molt fato”!
M’he quedat sobresaturada amb la primera sessió, perquè no veig la manera de compaginar el material a nivell d’editorial que fem amb els alumnes i el treball amb les TAC.
Per tant, m’agradaria rebre formació i orientació en el sentit de com organitzar i utilitzar les TAC en aquesta franja d’edat (3-6 anys), tenint en compte que es tracta de grups força nombrosos que tot just s’inicien en el món dels ordinadors, amb una sola mestra i un o dos ordinadors per aula.
Això és el que hi ha en aquests moments!
Moltes gràcies i fins aviat!
Hola Mercè. Gràcies pel comentari. És cert que segons quina sigui l’organitzazió que tinguem, pot fer que la dificultat en l’aplicació de les TAC sigui major. Abans cal que ens plantegem el què volem.
En principi és recomanable fixar-se fites fàcils d’aconseguir i pensar que davant d’una nova metodologia cal un període d’adaptació.
Hola Gemma. Gràcies per participar. Com li he comentat a la Mercè plantejar-se l’organització a seguir és primordial. Penso que és bo que hi hagi una actitud de consens i que a mesura que els/les docents ens anem familiaritzant amb l’ús de les noves tecnologies, anem dissenyant el nostre projecte TAC de centre.
Segur que sí Pepi! Gràcies per intervenir. Decidir per on començar, és gairebé, el més difícil; però s’ha de tenir una actitud optimista com la teva i fer-ho.
Hola Emi. Per Educació Infantil hi ha un munt de recursos que ens poden anar bé. A cada sessió dedicarem una estona a aquesta etapa. Gràcies per participar en aquest espai.
Hola Gemma. Gràcies pel teu comentari. Com li he dit a l’Emi, de recursos per l’Educació Infantil, n’hi ha de molt interessants; tant per fer online, com per imprimir-los. Espero que us puguin anar bé!
Hola Núria. Gràcies per la teva participació. Espero que aquest assessorament et pugui ajudar en tot això que dius. Les TAC ens han d’ajudar en la nostra tasca i de cap manera ens l’han de complicar. Cadascú ha de partir de la realitat de la seva aula o del seu centre i a partir d’aquí rendibilitzar al màxim els recursos disponibles.
Hola Marisol!
Em va agradar molt la primera sessió. M’havia quedat desfassada (cada vegada que he tingut un fill m’ha passat i la primera vegada em van ajudar els meus companys de l’escola d’Agramunt) i ara aquest curs arriba en el moment adequat per posar-me al dia. Moltes gràcies per les teves aportacions! Lurdes
Gràcies a vosaltres Lurdes! El meu objectiu és presentar-vos el màxim de recursos, sense saturar-vos massa.