Aqui us deixo el link del tema de les màquines per poder fer els exercicis.

Gèneres de palanca:

Palanca de primer género:
Una palanca es de primer género cuando el punto de apoyo está ubicado entre la resistencia y la potencia.

2) Palanca de segundo género:

Una palanca es de segundo género cuando la resistencia se halla entre el punto de apoyo y la potencia.
Como en las palancas de segundo género el brazo de potencia es siempre mayor que el brazo de resistencia, en todas ellas se gana fuerza.

Palanca de tercer género:
Cuando la potencia se encuentra entre el punto de apoyo y la resistencia, la palanca es de tercer genero.
En este género de palancas, el brazo de potencia siempre es menor que el brazo de resistencia y, por lo tanto, la potencia es mayor que la resistencia. Entonces, siempre se pierde fuerza pero se gana comodidad.
Isa

Les màquines que han realitzat els alumnes i les alumnes de 6è han sigut exposades al rebedor de l’escola i han tingut un important èxit de visites.
Felicitats a tots i totes per ser tan treballadors/es i responsables.

Visita al museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa.
Els alumnes i les alumnes s’han vestit amb roba de l’època per entendre millor les circumstàncies laborals del moment.

El Sr. Joan coll ens ha realitzat una conferència a l’escola. És el pare d’un alumne de 6è. Li volem agrair el temps que ha dedicat per compartir amb els nostres alumnes els seus coneixements. Ha explicat el motor d’explosió. Amb aquesta actuació acabem el tema de les màquines.