[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fvNWj3YM-oY[/youtube]
QUÈ PROJECTEM AL MÓN
Si cliqueu aquest enllaç IDENTITAT DIGITAL podreu veure la nostra identitat digital, o sigui la imatge que mostrem al món com a escola.
AGENTS GEOLÒGICS: INTERNS I EXTERNS(PROJECTE 5è)
1A ACTIVITAT CULTURAL de CINEMA 16/01/13
El proper dimecres 16 de gener anem al cinema a veure una comèdia molt divertida: “Benvinguts al nord”
Informació de la pel·lícula
Sinopsi
Philippe Abrams és l’encarregat d’una oficina de correus a la preciosa ciutat de Salon-de-Provence, al sud de França. La Julie, la seva dona, pateix episodis depressius que converteixen la vida de Philippe en un veritable infern.
En un intent d’animar-la, en Philippe fa trampes perquè el traslladin a la Riviera francesa. Però l’envien a una petita ciutat al nord de França anomenada Bergues.
Els Abrams són l’arquetip de la gent del sud que sent horror pel nord del país, un lloc inhòspit on sempre fa fred i amb un dialecte enrevessat i incomprensible anomenat “ch’tmi”. Així que finalment en Philippe hi anirà sol.
Però per a la seva sorpresa el lloc és absolutament encantador i la gent amb la qual treballa és afectuosa, amable i acollidora. Es fa amic d’Antoine, el carter del poble, que també s’ocupa del carilló de l’església. Un home que té molt mala sort en l’amor i una mare possessiva.
Quan en Philippe torna a Salon-de-Provence la Julie no es pot creure que li agradi viure al nord. De fet, està convençuda que li està mentint per no perdre-la.
Per complaure-la i fer-li la vida més fàcil, en Philippe li fa creure que ho passa fatal a Bergues. A partir d’aquest moment se submergeix més i més en una mentida piadosa. Durant dues setmanes, ell i l’Antoine s’ho passen genial al nord, i després, el cap de setmana, la seva dona, que va superant la seva depressió, es desviu per ell.
Tot va d’allò més bé fins que la Julie decideix anar-se’n amb en Philippe a Bergues per ajudar-lo a superar el que ella creu que és una experiència traumàtica. En Philippe es veu obligat a dir a l’Antoine i a la resta d’empleats que li ha explicat a la seva dona que són una colla de bàrbars.
Els suplica que es comportin com si ho fossin perquè així la Julie, espantada, marxi com més aviat millor. Els empleats de Philippe ho fan a contracor i li fan la vida impossible. Però la Julie els descobreix…
Fitxa tècnica
Director:Dany Boon
Duració:100 min
Gènere:Comedia
Any:2008
Distribuïdora:Wanda
POEMA EN RENGLERA
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PoAQhv9VtL0&feature=youtu.be[/youtube]
POEMA SOBRE LA CADIRA DE 6è
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4SLot8tgvxE&feature=youtu.be[/youtube]
CANTATA NADAL ALUMNES DE 6è
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tKWaAWElQfc&feature=youtu.be[/youtube]
ASSAIG CANTATA NADAL 5è
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=srwhZEgKDb0&feature=youtu.be[/youtube]
ELABORACIÓ DE L’AMIC INVISIBLE DE 6è
PUPURRI NADALENC DE 6è
En aquestes fotos apareixen un reguitzell d’activitats dutes a termes durant aquest nadal 2012. Activitats com:
– Treball d’aquarel·les a plàtica
– Jocs
– Lectura
– Amic invisible
– Cançó de Nadal
ELS ALUMNES DE 6è A FAN DE CONFERENCIANTS
Els alumnes de 6è A fan de conferenciants davant dels seus companys exposant temes de l’assignatura de Ciutadania.
REGAL SORPRESA DELS ALUMNES DE 6è!!
Mentre tots els alumnes de cicle superior estàvem fent l’amic invisible i el pica pica, els alumnes de 6è van entrar a l’aula de 5è B i després a la de 5è A a felicitar-nos el Nadal amb aquest villancico…
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZBjanzBg7Is&feature=youtu.be[/youtube]
SE’NS EN VA EN VÍCTOR
Per qüestions familiars en Víctor de Pedro de la classe de 5è B se’ns en va de l’escola ja que marxa a viure a Badalona. La notícia no ens l’esperàvem, però durant els dies l’hem anat assumint i li hem preparat un regal perquè no s’oblidi de nosaltres. Hem fet un àlbum amb totes les cares dels companys de classe com també la del mestre, i totes estaven retallades pel front i per entre mig del nas i els llavis, de manera que podies construir cares amb trossos d’alumnes barrejats. Agafes el front d’un nen, el nas d’un altre i finalment la boca d’un tercer i quedava molt curiós! Tots som una barreja d’ell i ell és una barreja de nosaltres!
Et trobarem a faltar Víctor!
Cuida’t i vine a veure’ns quan vulguis!
5èB
FELICITACIÓ DELS ALUMNES DE 6è A
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SzjlPWuDkDw&feature=youtu.be[/youtube]
AMIC INVISIBLE ENTRE ELS ALUMNES DE 5è
Com cada any arriba un dels moments més divertits i màgics del curs, el Nadal a l’escola i com no, no hi pot faltar l’amic invisible. Enguany els alumnes de 5è A han regalat als de 5è B un punt de llibre molt xulo fet amb goma eva basat en una idea que va dur a la classe una alumna. En canvi 5è B ha regalat a 5è A una estora pel ratolí de l’ordinador, també fet amb goma eva i personalitzat amb el nom de l’amic corresponent dibuixat amb lletres extretes del món dels graffitis.
GENIAL ACTUACIÓ DE L’AMPA DE L’ESCOLA
Aquest dimecres 19 de desembre de 2012, tots els alumnes de l’escola estàvem convocats al gimnàs de l’escola per veure una genial obra de teatre que ens havia preparat l’AMPA.
Tant la decoració com l’actuació van ser un 10. Moltes hores de treball dedicades i el resultat va ser excel·lent, aquí teniu un petit fragment…
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jXfAyuc54Ws&feature=youtu.be[/youtube]
DIA ÚNIC: 12/12/12 A LES 12:00
TREBALLEM A L’HORT
Aquesta setmana la Comissió d’Hort de l’escola ha comprat planter per a totes les classes, i dimarts 5è B i dijous 5è A hem plantat enciams. Abans de plantar però hi ha hagut una feina prèvia de preparació de l’hort, treure les males herbes, oxigenar la terra i fer-ne els crestalls corresponents per delimitar el nostre lloc de planter.
No sabem si els enciams creixeran bé perquè els planters que teníem eren una mica esquifits, esperem que amb l’aigua i el sol puguin créixer amb normalitat.
TALLER DE PRIMERS AUXILIS A 5è
DOS MINUTS DE SILENCI QUE DIUEN MOLT
A 5è ESTEM ESTUDIANT LA REPRODUCCIÓ HUMANA
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Z3R0OS5tmQg[/youtube]
EXPOSICIÓ DE TARDOR
Aquesta setmana tots els nivells de l’escola hem decorat els passadissos amb ornamentació de tardor. Cicle superior hem penjat unes cartolines amb unes mandales pintades amb colors càlids, i per l’altra cara poemes de tardor, cal·ligrames, fotografies de tardor… També hem fet una exposició a l’entrada de l’escola amb creacions molt originals separades amb taules i per nivells.
CINQUÈ FEM DE CIENTÍFICS CARNISSERS
A 5è curs hem estudiat una de les tres funcions vitals dels éssers vius: la nutrició. En aquesta funció hi intervenen l’aparell digestiu, l’aparell respiratori, l’aparell circulatori i l’aparell excretor.
Hem fet un simulacre d’aparell digestiu amb un embut, una ampolla de plàstic i uns budells de porc.
Per estudiar l’aparell respiratori hem fet la dissecció d’uns pulmons de xai. Hem observat la tràquea, els bronquis, bronquíols i alvèols pulmonars. Els hem tocat i observat el color. També els hem inflat per comprovar què passa quan l’oxigen entra als pulmons.
Hem observat l’aparell circulatori amb un cor de xai, l’ hem tocat i hem apreciat els diferents colors i les diferents entrades i sortides del cor a través de venes i artèries.
L’aparell excretor l’hem estudiat a través d’uns ronyons, de porc. Aquí ja hem pogut observar els capil·lars interiors encarregats de transportar les substàncies de rebuig, que juntament amb l’aigua, són expulsades a través de l’urèter.
NOM DE LES AULES DE CS
Enguany el centre d’interès de l’escola que ha estat escollit per claustre és : EL CINEMA
Cicle Superior ens hem centrat més en pel·lícules de personatges fantàstics.
– 5è A: AVATAR
– 5è B: E.T.
– 6è A: THE INCREDIBLES
– 6è B: KARATE KID
BENVINGUTS/DES AL NOU CURS 2012/13
Iniciem un nou curs sense normalitat.
EN DEFENSA DE L’EDUCACIÓ PÚBLICA I DE LA SEVA QUALITAT
Les comunitats educatives de les escoles públiques de la ciutat de Barcelona, davant les recents mesures que han pres els nostres governants i que porten a una situació molt greu que repercuteix, directament, en la QUALITAT DE L’EDUCACIÓ, de la que tant en parlen davant els mitjans de comunicació, manifestem el nostre rebuig i la nostra indignació davant les següents mesures:
- Reducció de plantilles.
- Disminució de les hores de gestió i coordinació que implica:
- Menys hores d’atenció a les famílies.
- Menys tutories individualitzades.
- Menys hores de planificació i programació.
- Increment de fins a 30 alumnes per aula que comportarà una atenció menys individualitzada dels nens i nenes, menys possibilitats de realitzar propostes innovadores…
- No nomenar personal substitut fins l’onzè dia lectiu, per tant s’hauran de cobrir des de la pròpia escola, sovint a costa de:
- Desmuntar reforços, desdoblaments, tallers, especialitats…
- Disminuir la bona atenció al grup classe fent passar un mestre/a diferent cada hora o repartir els alumnes en diferents aules.
Finalment, també volem manifestar el nostre rebuig per la manera com es reben darrerament les informacions que afecten a l’educació: els encarregats de transmetre-les són els presentadors i locutors de la ràdio i de la TV, en cap cas s’utilitzen els canals establerts oficialment en el Departament.
Perquè els professionals de l’educació s’estimen la seva feina, perquè gaudeixen fent-la. Perquè tota la comunicat educativa volem que aquest país tiri endavant i volem que els infants d’ara siguin persones amb cultura, educació, crítics, amb capacitat de decisió i bons ciutadans no podem assumir aquesta degradació de l’Educació Pública.
Per tot el que s’ha exposat, exigim que es deroguin les decisions preses i demanem que els responsables del Departament d’Ensenyament escoltin la Comunitat Educativa i adoptin mesures que de debò afavoreixen el sistema educatiu, l’escola pública i la seva qualitat.
LOVE IS THE ONLY WAY
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P8SO5HgONmQ&feature=youtu.be[/youtube]
EXPERIÈNCIA CHARLIE CHAPLIN
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u1EdH2TRlBE&feature=youtu.be[/youtube]
EXPERIÈNCIA CHARLIE CHAPLIN
[youtube]http://youtu.be/u1EdH2TRlBE[/youtube]
L’HORT A 6èA
Els alumnes de 6è A hem fet feines de preparació i neteja de l’hort i hem plantat patates.
Aquesta tarda hem baixat a l’hort de l’escola. Com hi havia moltes feines a fer, ens hem distribuït per grups i cadascun s’ha dedicat a fer una tasca determinada.
Uns ens hem dedicat a netejar els passadissos de males herbes. Una altres arranjàvem els passadissos una vegada eren nets . Un últim grup, netejava i esponjava la terra de la nostra parcel·la.
Quan ho hem tingut tot a punt hem plantat patates.
La varietat que hem plantat és la Red Pontiac: és una patata bona per coure o fregir i també per ser congelada. Té la pell vermella i la carn blanca.
Aquest tubercle és un aliment ric en hidrats de carboni. També conté vitamines, B, C i E, a més de diverses sals minerals (potassi, sodi, calci, magnesi, fòsfor, sobre i clor).
És l’aliment que més es consumeix de tot el món.
L’HORT A L’ESCOLA
L’hort a l’escola
L’hort tot i ser una activitat molt important (com moltes d’altres) ha estat totalment apartada de l’escola i, si hi entrava, era d’una manera exclusivament teòrica. Durant els últims anys, s’ha començat a valorar l’enorme potencial que aquest espai pot oferir a l’escola, així com de la possibilitat d’introduir aquest tema a qualsevol àrea curricular. L’hort aporta una sèrie d’experiències gratificants, enriquidores i úniques per a l’alumnat, però també per al professorat, com poden ser cavar, regar, sembrar, observar cucs de terra, etc. adaptades a tots els nivells i interessos dels i les alumnes que, a la vegada, les podem utilitzar com a recurs per a que els nens i les nenes aprenguin continguts curriculars de la gran majoria d’assignatures (coneixement del medi, llengua, educació artística, matemàtiques, educació física, etc).
A banda de l’aprenentatge conceptual, l’hort facilita i potencia la intel•ligència interpersonal entre l’alumnat, entre el professorat i entre aquests dos col•lectius. És a dir, ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar-se emocionalment, per a què s’entrenin en el domini de les habilitats socials i aconsegueixin el desenvolupament i creixement moral, i tot això, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu.
- Els avantatges que podem trobar amb la realització d’aquest projecte són:
Alumnes
- Major motivació en l’aprenentatge, ja que l’hort permet la participació de tots els i les alumnes, independentment del seu nivell i necessitats.
- El seu treball afavoreix que s’instal•lin en l’alumnat unes actituds i valors cíviques i ecològiques.
- Potencia el contacte amb la natura, donat que possibilita realitzar activitats que no es poden desenvolupar dins les quatre parets de l’aula, podent observar in situ els aspectes treballats. Per exemple: observar el cicle vital de les plantes, identificar les seves parts…
- Facilita l’adquisició de comportaments responsables, ja que si no treballen l’hort les hortalisses es moren.
- Aprendre a acceptar que a la vida succeeixen imprevistos que ens desbullen els nostres plans, nogensmenys hem de tirar endavant.
- Possibilitat d’inferir coneixements apresos durant el projecte a altres contextos familiar, social, …
Professorat
- Descobrir que hi ha diferents procediments vàlids, a través dels quals es pot arribar a un resultat positiu. Per exemple: cada mestre/a pot tenir una manera particular de plantar o sembrar els esqueixos o llavors.
- Es potencia la relació professional i personal dels membres que en formen part, ja sigui compartint experiències, anècdotes, problemes, …
OBJECTIUS
- Els objectius que perseguim amb la realització i posada en pràctica d’aquest projecte són els següents:
- Sensibilitzar sobre l’entorn proper.
- Educar en la cultura ambiental.
- Introduir coneixements sobre l’agricultura, i més concretament, sobre l’agricultura ecològica.
- Educar en la sostenibilitat, l’estalvi d’aigua i recursos naturals.
- Reflexionar sobre la producció, distribució i consum dels productes.
- Recuperar els coneixements del món rural.
- Possibilitar un aprenentatge intergeneracional (entre petits i grans), intrageneracional (entre alumnes) i interdisciplinar (entre diferents àrees).
- Treballar coordinadament entre les persones del centre i de fora (tècnics, familiars, hortolans, etc).
- Afavorir el treball en equip tot incidint en l’autonomia.
- Estar en contacte amb la natura en un entorn urbà.
CONSTRUCCIONS AMB MATERIAL DE REBUIG
Els constructors de 6è A i els arquitectes de 6è B
A l’àrea de plàstica i durant aquest segon trimestre, els alumnes de sisè hem fet un taller de construcció amb materials de rebuig dels que tenim per casa: ampolles de plàstic, envasos de iogurt i productes làctics, envasos de cartró, escuma,botons,…
El taller consistia en pensar un tipus de construcció funcional, fer-ne un esbós i després construir-la. Una mica de pintura han servit per donar-hi el toc final.
Com podeu veure, el resultat ha estat divers.
ELS NOSTRES FILLOLS ENS EXPLIQUEN UN CONTE
Apadrinament lector
Aquesta vegada , en lloc d’anar nosaltres a explicar un conte als nostres apadrinats van ser ells qui ens van preparar una sorpresa.
Els alumnes de la classe de P5 A ens van representar a la classe de 6è A, el conte de la” Rateta que escombrava l’escaleta”.
Els felicitem perquè ens va agradar molt i ho van fer molt bé.
DIMECRES DE CARNAVAL 6èB
Durant la setmana de Carnaval el Rei Carnestoltes ens va donar una consigna diferent i divertida per a cada dia de la setmana.
- Dilluns: Dur guarnit el cap
- Dimarts: Pijama
- Dimecres: Lliure
- Dijous: Dur la cara pintada i l’entrepà de truita per berenar
- Divendres: Totes les classes van amb algun detall referent al seu nom de classe.
CARNAVAL A 5èB
RUA CARNESTOLTES
S’acaba de celebrar el Carnestoltes i tota l’escola ha participat en la tradicional rua exposant les seves disfresses.
Els alumnes de 5e B s’han disfressat de gladiadors, com el nom de la classe. A les darreres sessions de plàstica hem confeccionat el casc, l’escut i una mena de faldilla per tapar la zona genital.
GUANYADORES DEL CORRELLENGUA 2011
CORRELLENGUA 2011
Un any més la CAL (Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana) ha organitzat el Correllengua, consistent en un seguit d’activitats destinades a defensar i difondre el català.
Entre aquestes activitats hi ha un concurs públic de coneixement del català destinat a alumnes dels cicles mitjà i superior de les escoles de primària.
El dissabte dia 8 d’octubre va tenir lloc a la Sala d’actes de l’Aliança de Lliçà d’Amunt, l’edició del Correllengua d’aquest any amb la participació de dues alumnes de sisè de la nostra escola: la Judith Bayarri i l’Ana Rodríguez.
Aquestes alumnes van formar equip amb dos alumnes més d’un altre centre escolar de Lliçà D’Amunt que va resultar ser el guanyador del concurs. Com a premi van rebre dues invitacions per anar al Tibidabo i dos jocs del Bocamoll per a l’escola.
La Judith i l’Ana van demostrar ser unes veritables expertes de la llengua.
Enhorabona a totes dues!
UN DIA AL CAMP PLE DE CIRC I NATURA 30/09/11
El passat divendres 30 de setembre tot el cicle superior vam estar a Copons, un poble prop d’Igualada.
Va ser una jornada lúdica amb la finalitat de cohesionar tots els alumnes de cicle superior i passar una bona estona aprenent tècniques de circ.
Descripció:
El Circ està muntat al bell mig d’un camp, dalt d’un turonet en una gran esplanada (el Pla del Simeó), envoltat de marges i feixes d’ametllers típiques de Copons (Anoia), de camps conreats de cereals, arbres fruiters i multitud de plantes aromàtiques típiques de la zona. Un entorn ideal per una carpa de Circ estable, d’una companyia professional que a més a més dels seus espectacles creu que el circ pot ser una eina educativa, i per tant ens proposen fer un combinat de taller i espectacle on els nens/es siguin els protagonistes a través d’un treball d’equip arribin a una superació personal mentre es diverteixen. A l’arribar, ens rebran els monitors que comprovaran si som aptes per formar part d’un circ, tot anat cap a la zona de pícnic per esmorzar (hi ha un empedrat amb ombra, fonts amb aigua potable, wc i camp per jugar). Després comença el Taller de Circ, un espectacle de participació, en què els nens/es, el color i el moviment en són els protagonistes. Amb monitors, s’ensenya l’ús de diferents elements (Trapezi, maroma, xanques de mà i de peu, hola-hops gegants, rodets d’equilibris, monocicles i rodets, malabars de tot tipus, salta-brinques, mini-tramps…) fins l’hora de dinar. Després, tornarem a entrar a la carpa, però com a espectadors de l’espectacle TASTACIRC: el pallasso, malabarista, rei de la pista…combinarà diferents tècniques circenses amb l’humor característic d’una tarda de circ i la participació directe d’alguns voluntaris del públic. Al finalitzar, els nens podran parlar amb els artistes fins l’hora de tornar a l’escola.
Vam sortir puntuals de l’escola a les 8:30 i vam arribar cap a les 9:45 a Copons. Un cop allà vam esmorzar i cap a les 11 fins les 13h vam estar provant diferents malabars amb l’ajuda d’uns monitors que ens anaven ajudant i guiant en tot moment.
Després de passar-nos dues hores aprenent i jugant amb els malabars vam parar per dinar. La veritat és que feia un bon sol i el lloc no estava pas malament, teníem unes taules amb ombra, els serveis bastant a prop i molts ametllers, dels quals vam agafar moltes ametlles i ens les vam menjar, i gratiiiis!
Ben dinat ja vam seure com a espectadors dins de la carpa del circ, i vam gaudir d’una hora d’un espectacle de clown i malabars impressionant, on molts dels nostres alumnes van participar.
MINI BLACK EYED PEAS
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/xHiFxaPlH8Y" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
ELS MACACOS DE 5è
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Aa4cm9njkQA" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
LES WAKA WAKA DE 5èB
Aquí teniu un petit muntatge que vam realitzar amb algunes alumnes de 5èB a la classe de TIC del passat divendres 10 de juny. Esperem que us agradi!!
Cliqueu!
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/6_ZMU_rHtMM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
SORTIDA DE 5è A/B A ANIGAMI
El passat 19 de maig de 2011, els alumnes de 5è A/B vam anar d’excursió a Santa Maria de Corcó, també conegut com l’Esquirol, a realitzar una sortida lúdica. L’empresa encarregada és Anigami, especialitzada en esports d’aventura.
Vam sortir de l’escola a les 8:30 del matí i vam arribar quan faltaven pocs minuts per les 10:00, que vam aprofitar-los per esmorzar. Tot seguit vam dividir els dos cinquens en tres grups, per realitzar tres activitats diferents però paral·leles, i eren:
– Circuit de ponts
– Tir amb arc
– Orientació
Cadascuna d’aquestes activitats va tenir una durada de 45 minuts, i al finalitzar vam anar tots junts a tirar-nos a una tirolina gegant!!
Després a dinar…uff quina gana que teníem!!
Finalment ens van deixar una hora lliure per jugar als inflables i als llits elàstics, tot plegat GENIAL!!
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/pwv1csF6Crc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
SETMANA DE L’ ÍNDIA
Tornant de Setmana Santa a l’escola ens esperava “La setmana
cultural”, i aquest any el tema central ha estat la Índia, un país molt
interessant. Així doncs, del 26 al 29 d’abril tota l’escola hem dedicat les
hores lectives a aprofundir i fer tallers sobre aquest país. A cicle superior
ens vam organitzar de la següent manera:
– Les dues primeres sessions realitzàvem les assignatures adaptant els
continguts a la Índia.
– Les dues hores de després del pati vam realitzar tota mena de tallers amb
grups d’alumnes barrejats de cicle superior. Els tallers van ser: De henna, de
ball, de dibuix i de confecció.
– Les dues últimes hores del matí com les hores de la tarda seguíem adaptant
les assignatures a la Índia.
Divendres però, el dia va tenir unes altres activitats. Pel matí, cada grup
classe havia de baixar a la biblioteca i omplir cadascú amb una moneda de 1 o
2€, un mapa de la Índia que havia preparat cicle inicial. La recaptació
d’aquesta activitat va destinada a l’associació Asha Kiran que ja fa uns anys
que treballen en aquest país per a que tothom tingui dret a una educació. Una
altra de les activitats d’aquest divendres era tornar-se a pintar les mans amb
henna per estar preparats per a la festa que vam realitzar per la tarda, on
tota l’escola anava vestida amb roba de la Índia com els saris, els collarets,
els braçalets,…
Les activitats de la tarda van ser:
– Cantar la cançó que els alumnes havien après a música.
– Realitzar el ball que havien après al taller de ball.
– Aprendre un nou ball hindú gràcies a la col·laboració de dues mares de
l’escola.
– Ball lliure.



?
6ª HORA D’EXPERIMENTACIÓ A 5è
Els alumnes de 5è A i B tenim una sisena hora d’experimentació on ens posem en el paper d’un científic. La veritat ens ho passem molt bé en aquesta classe perquè podem fer tot allò que no es pot fer en cap altra assignatura.
Hem fet coses com:
– la dissecció un ronyó de porc i veure com funciona
– construir un coet amb una ampolla d’aigua
– construir un globus aerostàtic de paper
– aprendre a utilitzar un mapa cartogràfic,…
Bé, de fet és necessari poder experimentar i equivocar-se per adonar-se’n de com funciones les coses. A base de les errades es poden treure conclusions.
BENVINGUTS AL CURS 2010/2011
Benvolguts visitants del Bloc de l’Escola Miquel Martí i Pol! Aquesta és la secció de Cicle Superior on tant alumnes com mestres d’aquest cicle anirem penjant les diferents activitats que anirem realitzant durant aquest curs. Tanmateix vosaltres també sou els protagonistes i podeu ajudar-nos a millorar.
Moltes gràcies a tots, i estem en contacte!
LA PRESSIÓ DE L’AIRE
A 5è B durant el més de febrer durant la sisena hora d’experimentació, vam estar construint, de forma casolana, un coet volador.
- Com ho vam fer?!
- Doncs molt senzill: amb una ampolla d’aigua de 1,5L, materials per decorar-la, un tap de suro, una agulla d’inflar pilotes i una manxa. Quan ja teníem l’ampolla decorada com un coet, l’omplíem un terç amb aigua, i la tapèvem per la part superior(on va el tap de rosca) amb un tap de suro que entrés a força pressió. Un cop col·locat el tap, hi vam clavar l’agulla d’inflar pilotes de manera que quan manxèssim, entrés aire dins l’ampolla. Després ja tot era bufar i fer ampolles, només calia que algú subjectés l’ampolla suaument, i que un altre manxés.
- Què passava?!
- Doncs que a l’interior de l’ampolla a mesura que anava entrant aire que nosaltres manxàvem amb la manxa, dins d’ella si anava acumulant molta pressió d’aire, i quan ja no podia aguantar-la, l’ampolla se separava del tap de suro i sortia a gran velocitat cap amunt amb molta força!
CLASSES DE MIM A 6è A
El mim és una part de les arts escèniques que utilitza el gest com a forma d’expressió artística. Els mims són actors que no utilitzen el llenguatge parlat en les seves actuacions i, sovint, prescindeixen de qualsevol so o objecte per fer-se entendre. Té elements amb connexió amb la dansa i el circ. És una forma habitual d’art del carrer.
6è vàrem interpretar el mim i ens vàrem pintar la cara, ens vàrem vestir de negre i desprès vàrem actuar. Havíem d’ actuar amb parelles i a mi em va tocar amb un nen, estàvem tota la setmana assajant per aquest dia i ens va sortir molt bé, va ser molt divertit.
Alba Camús Yeste 6è
CLASSES DE MIM A 6è B
Andrea Feito
6è B
Un mim és un personatge que no parla i interpreta el que vol dir amb les mans i el cos.
Un mim es vesteix tot d’un color i normalment és el color negre, porten guants de color blanc i la cara pintada tota blanca amb els ulls de creu i els llavis de color vermell.
Jo crec que fer de mim és difícil, perquè tens que expressar tot en gestos i no pots parlar.
A mi fer de mimo m’ha semblat molt divertit, sobretot quan ens vam pintar les cares. També em va agradar quan tothom va fer les seves obres, eren totes molt divertides i vaig riure molt.
Sandra Yllán, 6éB
Un mim és una persona que fa mímica. Fer mímica, es una obra de teatre on no es parla, només es fan moviments amb el cos i, sobretot, amb les mans que es el que s’utilitza més.
Al principi fer de mim és una mica difícil, però un cop practiques es fàcil. Perquè fer mímica cal molta pràctica i s’ha d’expressar tots els sentiments, perquè surti bé.
Per fer mim s’ha d’anar amb la roba negre, la cara pintada de blanc, amb els llavis vermells i els ulls amb ralles negres.
A mi, fer de mim m’ha semblat molt bé, perquè ho vaig fer amb una nena que m’entenia i ha estat una gran experiència.
RELLOTGE ANALÒGIC
[kml_flashembed movie="http://www.creatupropiaweb.com/Recursos_Flash/reloj1.swf" width="200" height="200"/]
CONSTRUEIX PARAULES
[kml_flashembed movie="http://www.xtec.cat/centres/a8027365/concurs/concursple/accatala/associar/composar.swf" width="300" height="400"/]
LA CASTANYADA 2008 DE 5ÈB
El passat divendres 31 d’Octubre, nosaltres, la classe de 5è B, durant el matí vam elaborar un pastís de xocolata ( Sacher ), amb una màquina de cuinar que ens va portar en Jordi, el nostre tutor. Primer vam presentar els ingredients sobre taula, igual que els programes de cuina. Seguidament vam anar pas a pas com deia la recepta, i tots participàvem d’alguna manera o altra: remenant, passant la batedora, netejant els estris per cuinar,..
Quan vam tenir el pastís acabat, ens vam fer una foto amb ell, i el vam deixar reposar al congelador de l’escola, ja que s’ha de menjar fred.
Després del pati 5è A i 5è B vam anar a les aules d’educació infantil a explicar un conte, “La princesa i la castanya”, però ens ho vam preparar tan bé, que vam acabar fent una obra de teatre, i la veritat ens ho vam passar teta, i als petits els va agradar molt!
Seguidament ens vam fer una foto de grup i ens vam cruspir el pastís, que ja era fred, i…ESTAVA BONÍSSIM!!
Per la tarda, com que el temps no va acompanyar, els de 5è vam fer de castanyeres i vam repartir castanyes a tots els nens i mestres de l’escola, ufff…Déu ni do! I finalment vam montar una mini pista de ball a la classe, i els nens més atrevits van ballar davant de tohom!
Bé, això és tot!Classe: El Mecanoscrit del segon orígen,5è B
EXCURSIÓ A VALLPARADÍS
El passat dia 1 d’octubre, els alumnes de Cile Superior vam fer la primera sortida plegats a Vallparadís, un parc xulíssim que es troba al mig de la ciutat de Terrassa ( Vallès Occidental ).
Només arribar vam esmorzar i vam fer tres grups, un per cada activitat a realitzar, que eren : Tirolina, Tir amb arc i Piragua.
La veritat és que ens ho vam passar genial i el temps també ens va acompanyar!