UN DIA AL CAMP PLE DE CIRC I NATURA 30/09/11

El passat divendres 30 de setembre tot el cicle superior vam estar a Copons, un poble prop d’Igualada.

Va ser una jornada lúdica amb la finalitat de cohesionar tots els alumnes de cicle superior i passar una bona estona aprenent tècniques de circ.

Descripció:

El Circ està muntat al bell mig d’un camp, dalt d’un turonet en una gran esplanada (el Pla del Simeó), envoltat de marges i feixes d’ametllers típiques de Copons (Anoia), de camps conreats de cereals, arbres fruiters i multitud de plantes aromàtiques típiques de la zona. Un entorn ideal per una carpa de Circ estable, d’una companyia professional que a més a més dels seus espectacles creu que el circ pot ser una eina educativa, i per tant ens proposen fer un combinat de taller i espectacle on els nens/es siguin els protagonistes a través d’un treball d’equip arribin a una superació personal mentre es diverteixen. A l’arribar, ens rebran els monitors que comprovaran si som aptes per formar part d’un circ, tot anat cap a la zona de pícnic per esmorzar (hi ha un empedrat amb ombra, fonts amb aigua potable, wc i camp per jugar). Després comença el Taller de Circ, un espectacle de participació, en què els nens/es, el color i el moviment en són els protagonistes. Amb monitors, s’ensenya l’ús de diferents elements (Trapezi, maroma, xanques de mà i de peu, hola-hops gegants, rodets d’equilibris, monocicles i rodets, malabars de tot tipus, salta-brinques, mini-tramps…) fins l’hora de dinar. Després, tornarem a entrar a la carpa, però com a espectadors de l’espectacle TASTACIRC: el pallasso, malabarista, rei de la pista…combinarà diferents tècniques circenses amb l’humor característic d’una tarda de circ i la participació directe d’alguns voluntaris del públic. Al finalitzar, els nens podran parlar amb els artistes fins l’hora de tornar a l’escola.

Vam sortir puntuals de l’escola a les 8:30 i vam arribar cap a les 9:45 a Copons. Un cop allà vam esmorzar i cap a les 11 fins les 13h vam estar provant diferents malabars amb l’ajuda d’uns monitors que ens anaven ajudant i guiant en tot moment.

Després de passar-nos dues hores aprenent i jugant amb els malabars vam parar per dinar. La veritat és que feia un bon sol i el lloc no estava pas malament, teníem unes taules amb ombra, els serveis bastant a prop i molts ametllers, dels quals vam agafar moltes ametlles i ens les vam menjar, i gratiiiis!

Ben dinat  ja vam seure com a espectadors dins de la carpa del circ, i vam gaudir d’una hora d’un espectacle de clown i malabars impressionant, on molts dels nostres alumnes van participar.