Romina Anahí Tejerina va ser condemnada a 14 anys de presó a l’Argentina per haver assassinat a la seva filla recent nascuda al 2005 la qual, segons la mare, va ser fruit d’una violació al 2002.
Els jutges van descartar aquesta possibilitat, ja que el presumpte pare va revelar que van mantenir relacions consentides. Romina dissimulava el seu embaràs a causa de la por que tenia al treure a la llum els fets, per les possibles amenaces del “violador”.
Romina, per dissimular el seu embaràs utilitzava una faixa i prenia laxants. Després dels set mesos, quan la mare tenia 19 anys, va donar a llum a casa seva amb l’ajuda de la seva germana, l’única persona amb la qual confiava. Van col·locar el nadó en una caixa i, a causa d’un atac d’ansietat, Romina va veure la cara del “violador” en ella. Així doncs, va apunyalar-la.
Més tard, van portar a la nena a l’Hospital Pablo Soria, on va morir.
Comparant el cas de Romina amb el de Medea trobem certes diferències, a més de la semblança de què les dues maten, en el cas de Medea als seus fills i en el cas de Romina, a la seva filla.
Una diferència és que l’heroïna grega va cometre un acte de venjança a causa de l’obsessió amorosa d’aquesta. En canvi, Romina va cometre “un error”, ja que la bogeria la va envair.
L’altra diferència és que Medea al ser una heroïna de la mitologia grega, es retira en un carro daurat i no pateix cap càstig. Així Medea sent que retrocedeix en el temps, cosa que per Romina això és impossible.