Els espais i els vincles font de benestar i aprenentatge

Al setembre del 23 , vam iniciar un canvi pedagògic, ja que els centres escolars hem de viure un procés constant de renovació per tal d’adaptar-nos a la societat i donar una resposta efectiva a les necessitats dels nostres infants. Volíem un projecte educatiu basat amb el respecte cap a l’infant i centrat en els seus ritmes i necessitats, un projecte que tingués com objectiu principal promoure el seu benestar i allunyar-los de les presses i de la immediatesa de la societat que tenim.

Aquest nou plantejament pedagògic, ens va fer reflexionar i replantejar els espais i els materials, la figura de l’adult i creació del vincle durant el procés de familiarització, així com la metodologia i les propostes que es porten a terme a l’estança.

Gràcies a aquest projecte oferim ambients harmònics i estètics.La neuroeducació ens diu que un espai ben dissenyat té repercussió en el desenvolupament i l’aprenentage dels infants. Aprendre en espais dissenyats estèticament fa que alliberem dopamina a diverses parts del cervell i augmentem la plasticitat neuronal. (Bueno, D.,2016).

Procés de familiarització

El setembre ha arribat, i amb ell l’inici d’un nou curs.

L’acolliment a la llar d’infants és un període molt important en què l’infant crea vincles afectius amb les educadores i amb altres nens i nenes. Com es viuen els primers dies incideix en els sentiments que la llar desperta a l’infant més endavant; és per això que procurem que sigui un procés tranquil i gradual.

Poc a poc els infants de les classes dels Dofins, Crancs i Peixets s’han anat incorporant en petit grup per tal de conèixer companys, educadores i l’espai, el lloc on la  vida quotidiana i el joc faran possible infinitat de situacions d’aprenentatge al llarg del curs. És per això, que des de la llar escollim els materials i els espais amb cura, pensant que la llar ha d’esdevenir un lloc segur per als infants i alhora, transmetre tranquil·litat i interès, tot creant un espai de benestar, calma i acolliment.

Acabem aquest curs 2023 – 2024

Un curs ple d’emocions i diferents moments, on hem après moltíssim, ens hem anat coneixent i compartint el nostre dia a dia. Aquests vídeos són un petit recull de tots aquests moments.

Als petits de la llar, ens toca desitjar-vos un bon estiu i unes bones vacances. Descanseu i jugueu molt, al setembre ens retrobarem de nou per tornar a començar un nou curs tots i totes plegades.

I als més grans de la llar, ara és el moment d’acomiadar-nos i desitjar-vos molt bon estiu, bones vacances i molta sort en aquest inici del cole dels “grans”. Esperem que trobeu a l’escola un lloc per seguir aprenent i creixent, on jugar i ser molt feliços.

Una forta abraçada de part de tot l’equip educatiu de la llar d’infants del Serrallo!!

 

“Padrins de Lectura”

Aquest mes d’abril hem iniciat el projecte Els “Padrins de lectura”,una de les activitats més esperades pels infants. És realitza per parelles formades per alumnes de 5è de l’Escola del Serrallo i els nostres alumnes dels grups de 2-3 anys. És responsabilitat dels padrins i padrines preparar-se la lectura, llegir de manera clara, expresiva i amb bona entonació. Un projecte dissenyat per promoure hàbits de lectura,potenciar la capacitat d’atenció i afavorir les relacions interpersonals. Els Padrins i padrines i els fillols i filloles, comparteixen aquest moment tan especial de manera quinzenal.

Sant Jordi!!

Com cada any,els dies al voltant de la diada de Sant Jordi són molt bonics i s’omplen de diferents activitats. Aquest curs hem pintant diferents murals, hem fet el nostre punt de llibre,experimentat amb materials d’aquesta temàtica i també hem pogut gaudir de diferents representacions de la Llegenda gràcies als infants de 4è de primària de l’Escola del Serrallo i a les famílies de la nostra llar, que ens van preparar dos espectacles molt especials.

Fem la mona

Durant les vacances els infants van poder conèixer la tradició de la mona i a la tornada hem gaudit moltíssim preparant-les. Ho vam passar d’allò més bé jugant i experimentant amb xocolata,ous i plomes…

A la llar fem aquesta proposta a la tornada de vacances perquè els infants primer puguin conèixer i gaudir d’aquesta activitat amb les seves famílies.

Com s’ha de realitzar la preinscripció?

S’ha de presentar una única sol·licitud especificant per ordre de preferència, la/les Llar/s d’infants on es vol preinscriure.

✅  Telemàticament: del 8 al 21 de maig es podrà fer la preinscripció de manera telemàtica.

Com funcionarà? Es podran trametre les sol·licituds i la documentació acreditativa al correu electrònic de la llar d’infants triada en primera opció (Llar infants El Serrallo llimserr@tarragona.cat ). La documentació ha de ser tramesa escanejada. La llar d’infants respondrà el correu confirmant la recepció de la sol·licitud perquè en tingueu constància que ha estat tramitada correctament.

✅  Presencialment a la llar d’Infants : dies 14,15,16 i 17 de maig però sempre amb cita prèvia trucant a la llar d’infants a partir del dia 29 d’abril en horari de 9 a 13h (Tel. 977248592). Caldrà dur la sol·licitud juntament amb tota la documentació acreditativa (originals i fotocòpia).

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR

El FORMULARI DE SOL·LICITUD (Codi centre LLIM Serrallo 43010256)

▪️ DNI o NIE de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor o tutora o guardador o guardadora de fet) o, si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, el document d’identitat del país d’origen.

▪️llibre de família o certificat electrònic de naixement o altres documents relatius a la filiació. Si l’alumne o alumna està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

▪️ Altres documents que acreditin els aspectes indicats per la persona sol·licitant a efectes d’aplicació del barem (Carnet Monoparental, família nombrosa, discapacitat…).