Les alumnes de pràctiques ens van preparar una activitat musical que va partir de l’experimentació amb instruments.

Les alumnes de pràctiques ens van preparar una activitat musical que va partir de l’experimentació amb instruments.

Els infants dels grups dels crancs i els dofins han experimentat amb objectes i colors de l’hivern…

Els nens i les nenes de l’estança dels peixets van experimentar amb diferents elements típics de nadal.
Aquest curs vam celebrar la castanyada amb un contacontes de la mà de l’Agustí Farré i amb la visita de l’àvia Castanyera, que ens va portar catanyes ben calentes!!

Amb l’ajuda de les famílies, els petits i petites vam fer els panellets. Vam berenar tots junts i ho vam passar d’allò més bé entre castanyes,panellets i contes…

Al setembre del 23 , vam iniciar un canvi pedagògic, ja que els centres escolars hem de viure un procés constant de renovació per tal d’adaptar-nos a la societat i donar una resposta efectiva a les necessitats dels nostres infants. Volíem un projecte educatiu basat amb el respecte cap a l’infant i centrat en els seus ritmes i necessitats, un projecte que tingués com objectiu principal promoure el seu benestar i allunyar-los de les presses i de la immediatesa de la societat q
ue tenim.
Aquest nou plantejament pedagògic, ens va fer reflexionar i replantejar els espais i els materials, la figura de l’adult i creació del vincle durant el procés de familiarització, així com la metodologia i les propostes que es porten a terme a l’estança.
Gràcies a aquest projecte oferim ambients harmònics i estètics.La neuroeducació ens diu que un espai ben dissenyat té repercussió en el desenvolupament i l’aprenentage dels infants. Aprendre en espais dissenyats estèticament fa que alliberem dopamina a diverses parts del cervell i augmentem la plasticitat neuronal. (Bueno, D.,2016).
Durant les Festes de Santa Tecla, la tradició i la cultura envaeixen els carrers de la ciutat.
A la llar, hem pogut fer un tastet d’aquestes festes i apropar als infants elements del Seguici Popular. Per això, el passat dia 9, els nens i nenes de la llar van rebre la visita de l’Aligueta per poder ballar junts al ritme de l’”Amparito”.

El setembre ha arribat, i amb ell l’inici d’un nou curs.
L’acolliment a la llar d’infants és un període molt important en què l’infant crea vincles afectius amb les educadores i amb altres nens i nenes. Com es viuen els primers dies incideix en els sentiments que la llar desperta a l’infan
t més endavant; és per això que procurem que sigui un procés tranquil i gradual.
Poc a poc els infants de les classes dels Dofins, Crancs i Peixets s’han anat incorporant en petit grup per tal de conèixer companys, educadores i l’espai, el lloc on la vida quotidiana i el joc faran possible infinitat de situacions d’aprenentatge al llarg del curs. És per això, que des de la llar escollim els materials i els espais amb cura, pensant que la llar ha d’esdevenir un lloc segur per als infants i alhora, transmetre tranquil·litat i interès, tot creant un espai de benestar, calma i acolliment.
“Els inicis són plens d’oportunitats”, de Joan Turu, és d’aquelles imatges i frases boniques per reflexionar a l’inici del curs.
Un curs ple d’emocions i diferents moments, on hem après moltíssim, ens hem anat coneixent i compartint el nostre dia a dia. Aquests vídeos són un petit recull de tots aquests moments.
Als petits de la llar, ens toca desitjar-vos un bon estiu i unes bones vacances. Descanseu i jugueu molt, al setembre ens retrobarem de nou per tornar a començar un nou curs tots i totes plegades.
I als més grans de la llar, ara és el moment d’acomiadar-nos i desitjar-vos molt bon estiu, bones vacances i molta sort en aquest inici del cole dels “grans”. Esperem que trobeu a l’escola un lloc per seguir aprenent i creixent, on jugar i ser molt feliços.
Una forta abraçada de part de tot l’equip educatiu de la llar d’infants del Serrallo!!




Reclamacions al barem 3-7 de juny al centre.


Podreu veure el resum de la Jornada clicant a la diapositiva.

Avui les alumnes de pràctiques de l’Institut Vidal Barraquer ens han portat una proposta d’experimentació amb fruites i diferents elements com pipetes, espremedors…Els infants del grup dels Crancs han pogut manipular i explorar les característiques i propietats dels cítrics per realitzar les seves pròpies investigacions.
Aquest mes d’abril hem iniciat el projecte Els “Padrins de lectura”,una de les activitats més esperades pels infants. És realitza per parelles formades per alumnes de 5è de l’Escola del Serrallo i els nostres alumnes dels grups de 2-3 anys. És responsabilitat dels padrins i padrines preparar-se la lectura, llegir de manera clara, expresiva i amb bona entonació. Un projecte dissenyat per promoure hàbits de lectura,potenciar la capacitat d’atenció i afavorir les relacions interpersonals. Els Padrins i padrines i els fillols i filloles, comparteixen aquest moment tan especial de manera quinzenal.
Com cada any,els dies al voltant de la diada de Sant Jordi són molt bonics i s’omplen de diferents activitats. Aquest curs hem pintant diferents murals, hem fet el nostre punt de llibre,experimentat amb materials d’aquesta temàtica i també hem pogut gaudir de diferents representacions de la Llegenda gràcies als infants de 4è de primària de l’Escola del Serrallo i a les famílies de la nostra llar, que ens van preparar dos espectacles molt especials.


Durant el mes de març vam preparar el nostre nou espai d’hort i a l’abril hem realitzat diferents activitats al voltant d’aquesta temàtica.
Durant les vacances els infants van poder conèixer la tradició de la mona i a la tornada hem gaudit moltíssim preparant-les. Ho vam passar d’allò més bé jugant i experimentant amb xocolata,ous i plomes…
A la llar fem aquesta proposta a la tornada de vacances perquè els infants primer puguin conèixer i gaudir d’aquesta activitat amb les seves famílies.

Els infants del grup del peixos ho van passar molt bé descobrint i experimentant amb diferents elements de Pasqua.