Els espais i els vincles font de benestar i aprenentatge

Al setembre del 23 , vam iniciar un canvi pedagògic, ja que els centres escolars hem de viure un procés constant de renovació per tal d’adaptar-nos a la societat i donar una resposta efectiva a les necessitats dels nostres infants. Volíem un projecte educatiu basat amb el respecte cap a l’infant i centrat en els seus ritmes i necessitats, un projecte que tingués com objectiu principal promoure el seu benestar i allunyar-los de les presses i de la immediatesa de la societat que tenim.

Aquest nou plantejament pedagògic, ens va fer reflexionar i replantejar els espais i els materials, la figura de l’adult i creació del vincle durant el procés de familiarització, així com la metodologia i les propostes que es porten a terme a l’estança.

Gràcies a aquest projecte oferim ambients harmònics i estètics.La neuroeducació ens diu que un espai ben dissenyat té repercussió en el desenvolupament i l’aprenentage dels infants. Aprendre en espais dissenyats estèticament fa que alliberem dopamina a diverses parts del cervell i augmentem la plasticitat neuronal. (Bueno, D.,2016).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *