RECURSOS DE COMPRENSIÓ LECTORA

En aquest lloc web de COMPRENSIÓ LECTORA  trobareu un banc de recursos molt útils:

1.- Competència lingüística. Llengua catalana. Models de preguntes de comprensió lectora, i diferents textos (tipologies textuals), tant en català com en castellà.

2.- Lectures i preguntes de comprensió. És un document de text (word) on trobem lectures amb les seves comprensions corresponents, per a cicle mitjà (4t).

3.- El quadern virtual és un projecte que desenvolupa el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d’un entorn d’aprenentatge digital gràcies al qual podem disposar de quaderns d’exercicis tradicionals a la xarxa. Les diferents aplicacions que el componen són de programari lliure mitjançant el qual el professor avaluarà els alumnes, és a dir, el professor crea aquest quadern i l’alumne el treballa.

4.- Recull de blocs de comprensió lectora.

5.- A mestreprimaria.com una web amb finalitats didàctiques. Hi podreu trobar aplicacions on-line per treballar les diferents àrees a l’apartat d’ Alumnes. Un recull de pàgines web separades per matèries a l’apartat de Mestres. El web està obert a propostes i noves idees per millorar i fer-ne una eina realment atractiva i pràctica per a tots els interessats.

6.- Recursos a l’Edu365. El portal proporciona al professorat un conjunt de recursos i serveis que el poden ajudar en el desenvolupament de la tasca educativa segons matèries i etapes. Igualment proporciona eines als alumnes per fer pràctiques, resoldre dubtes o usar pàgines webs.

7.-Exercicis de comprensió lectora en llengua catalana. Són un conjunt de fulls on s’hi distribueixen preguntes i material addicional de referència i consulta i, també, punts de diàleg per que l’alumnat i el professorat hi escriguin comentaris i dubtes.

8.- Textos digitals per a la comprensió lectora és una unitat didàctica de l’àrea de llengua que va adreçada als alumnes de segon cicle de l’educació secundària obligatòria que necessiten reforçar o que volen ampliar aquells aspectes relacionats amb la capacitat de comprensió lectora. Textos digitals per a la comprensió lectora

Adreçat als aprenents que necessiten reforçar o que volen ampliar aquells aspectes relacionats amb la capacitat de comprensió lectora.

10.- Quadern Virtual. Comprensió lectora en llengua catalana

Tres quaderns amb diverses lectures amb preguntes per a cada lectura. També hi ha exercicis de comprensió basats en gràfics de trens, horaris, mapes d’autobús i mapes de metro. Destinats a alumnes d’educació primària, tot i que pot ser útil per a aprenents de nivells A i B de català

About Monti Mestres

Aquest bloc pretén ser una eina útil en especial per als Tutors de les Aules d'Acollida, així com per als Coordinadors Lingüístics dels centres, tant de primària, com de secundària. S'hi penjaran les novetats bibliogràfiques: manuals, llibres de text, DVD, pàgines Web, etc que puguin ser susceptibles de ser emprades a les Aules d'Acollida per al docent o per als alumnes; així mateix també s'informarà d'aquelles activitats, conferències, cursos, etc. que es facin a Sant Boi a través de les Biblioteques, del Consorci de Normalització Lingüística, de la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament, etc i de qualsevol altre esdeveniment relacionat amb la llengua, la interculturalitat i/o la cohesió social que pugui repercuti en benefici de la tasca docent a les Aules d'Acollida i també a la resta de l'alumnat dels centres. D'altra banda, el bloc també vol ser un element d'interconnexió del diferents professionals docents dels centres de Sant Boi que estan directament implicats en aquesta temàtica. De tal manera, que a través de`l lloc web podran fer comentaris al diferents articles que s'hi pengen, així com participar en el forum, o bé penjar unitats didàctiques o activitats fetes que puguin ser interessants per compartir amb la resta de companys.
This entry was posted in AULA ORDINÀRIA, IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *