Presentació dels continguts i estructura del curs.
(2 hores)
Web 2.0
Alfabetització digital: ACTIC
Alta a l’entorn de treball i missatge de benvinguda.
Pissarra digital interactiva
(4 hores)
Conceptes adjacents: Aula digital (model català), tecnologia o metodologia,
nadius digitals (concepte i característiques) i metàfores educatives a la xarxa.
Funcionament del maquinari.
Utilització com interfaç humana (navegar, obrir documents..)
Presentació i utilització del programari propi de la PDI.
Alexandria: descàrrega de continguts i incorporació a la meva classe.
Multimèdia al núvol
(2 hores)
Fotografia: càrrega a l’ordinador, edició i gestió amb el programa picassa, càrrega a la web de picassa.
Àudio: enregistrar àudio i exportar a mp3 amb l’audacity.
Vídeo: càrrega a l’ordinador, càrrega al youtube.
(2 hores)
Fotografia: càrrega a l’ordinador, edició i gestió amb el programa picassa, càrrega a la web de picassa.
Àudio: enregistrar àudio i exportar a mp3 amb l’audacity.
Vídeo: càrrega a l’ordinador, càrrega al youtube.
Blocs
(6 hores)
Conceptes adjacents: descripció dels diferents usos educatius, imatge corporativa i autoria, què és la web2.0, treballar al núvol.
ELS BLOCS
1. Usos que li podem donar als blocs (lligat amb la web 2.0)
(6 hores)
Conceptes adjacents: descripció dels diferents usos educatius, imatge corporativa i autoria, què és la web2.0, treballar al núvol.
ELS BLOCS
1. Usos que li podem donar als blocs (lligat amb la web 2.0)
2. Creació d’un bloc
2.1 Registrar-se a
blocs.xtec.cat
2.2 Possibilitat de fer bloc de prova
3. Inserció de continguts
3.1 Escriure un article i editar per a retocar-lo o eliminar-lo
3.2 Inserció d’imatges:
3.2.1 Directament al bloc (reducció de mida utilitzant picassa)
3.2.2 Utilitzant espais de d’emmagazament d’imatges i linkar: Picasa, Photobucket, Photopeach…
3.3 Inserció de Videos (youtube)
3.4 Inserció de documents (word, power point, pdf) amb scribd i slideshare
3.5 Inserció d’audio (jo utilitzo goear… hi ha algún altre?)
4. Administració
4.1 Enllaços
4.2 Pàgines
2.1 Registrar-se a
blocs.xtec.cat
2.2 Possibilitat de fer bloc de prova
3. Inserció de continguts
3.1 Escriure un article i editar per a retocar-lo o eliminar-lo
3.2 Inserció d’imatges:
3.2.1 Directament al bloc (reducció de mida utilitzant picassa)
3.2.2 Utilitzant espais de d’emmagazament d’imatges i linkar: Picasa, Photobucket, Photopeach…
3.3 Inserció de Videos (youtube)
3.4 Inserció de documents (word, power point, pdf) amb scribd i slideshare
3.5 Inserció d’audio (jo utilitzo goear… hi ha algún altre?)
4. Administració
4.1 Enllaços
4.2 Pàgines
4.3 Comentaris
4.4 Aparença
4.5 Usuaris: afegir usuaris i tipus de rols
4.6 Opcions
4.4 Aparença
4.5 Usuaris: afegir usuaris i tipus de rols
4.6 Opcions
Webquestes i caceres del tresor.
(2 hores)
Conceptes adjacents: Inteligències múltiples, treball col·laboratiu.
Definició de webquesta i caceres del tresor, estructura i base pedagògica.
Localització de webquestes i selecció d’una per fer a classe amb els alumnes.
Planificació de les sessions amb els alumnes (posada en comú de la posada en pràctica a un fòrum).
(2 hores)
Conceptes adjacents: Inteligències múltiples, treball col·laboratiu.
Definició de webquesta i caceres del tresor, estructura i base pedagògica.
Localització de webquestes i selecció d’una per fer a classe amb els alumnes.
Planificació de les sessions amb els alumnes (posada en comú de la posada en pràctica a un fòrum).
Aplicacions a classe dels nous serveis XTEC/Gmail.
(2 hores)
Calendari: presentació de l’entorn, creació d’un calendari de grup-classe, creació d’events, permissos al professorat implicat i publicació.
Documents: presentació de l’entorn, creació i organització de materials compartits entre professorat, creació de plafons de treball per l’alumne en temps real i sense contrasenya.
(2 hores)
Calendari: presentació de l’entorn, creació d’un calendari de grup-classe, creació d’events, permissos al professorat implicat i publicació.
Documents: presentació de l’entorn, creació i organització de materials compartits entre professorat, creació de plafons de treball per l’alumne en temps real i sense contrasenya.
Sites: presentació de l’entorn, exemple de creació de continguts de suport per una unitat didàctica.
Aplicacions per linkat + carro de portàtils
(2 hores)
(2 hores)
Cada bloc de continguts tindrà un llistat de tasques de treball personal quantificades en hores. Cada assistent podrà escollir quines tasques fa fins a completar un total de 10 hores.
Els conceptes adjacents seran definits i/o ilustrats amb algun vídeo però no es desenvoluparan. Es posarà a l’abast dels assistents continguts d’ampliació per aquells que ho trobin interessant.
Els conceptes adjacents seran definits i/o ilustrats amb algun vídeo però no es desenvoluparan. Es posarà a l’abast dels assistents continguts d’ampliació per aquells que ho trobin interessant.