Sessió 4: Pràctica amb la PDI II

1. Repàs de la sessió anterior.

2. Pràctica per grups d’una “pràctica del Manual Promethean” (de la sessió 2)

3. Treballar i començar a fer les activitats per presentar la següent sessió.

4. Posada en comú dels dubtes per l’exposició dels treballs individuals.

Actualització programari Promethean

ActivInspire 1.6 

El software educatiu ActiveInspire per pissarres digitals interactives Promethean presenta la seva nova versió 1.6.

ActiveInspire 1.6 ofereix com a novetats:

  • un editor d’equacions matemàtiques.
  • la compatibilitat amb l’escriptura de text vertical per idiomes asiàtics.
  • la possibilitat d’inscrustar a un rotafolis continguts directament d’una pàgina web.

Entra aquí per fer la descàrrega i consultar les característiques tècniques.

Sessió 2: Nadius digitals + metàfores…+ Programari PDI (I)

0. (5′)Canvi de data del curs. (el 8/11/12 al 22/11/12)

1. (5′)Nadius digitals (concepte i característiques)

2. (10′) Metàfores educatives a la xarxa.

3. (5′)Funcionament del maquinari  I ( Utilització com interfaç humana (navegar, obrir documents..). Baixar una activitat desde la pàgina oficial de la marca de la PDI)

4. (20′) Presentació i utilització del programari propi de la PDI (I) (Manual Promethean).

5. (1h) Activitat: Començar a fer l’activitat individual amb la PDI de l’escola.

6. (15′)Joc el gran dictat. Posada en comú de l’activitat

 

A100011A10 Coneixement de la Pissarra Digital Interactiva (PDI)

Objectius:
* Conèixer el potencial didàctic de la pissarra digital
* Donar pautes per a l’ús de la pissarra digital a l’aula
* Introducció del programari propi del maquinari.
* Proposar i analitzar l’ús didàctic de recursos TAC amb pissarra digital

Continguts:
* La pissarra digital i el triangle interactiu de l’aula.
* Introducció al programari específic per a la gestió de les activitats d’ensenyament-aprenentatge amb la pissarra digital.
* El treball cooperatiu mitjançant pissarra digital.
* Creació de recursos educatius per a la pissarra digital.

És convenient tenir pràctica en el funcionament bàsic de l’ordinador, la navegació per Internet i el servei de correu electrònic.

Criteri d’avaluació: Ser capaç de crear una activitat pròpia.

Sessió 1: Presentació + web 2.0 + PDI

sessió 2: nadius digitals (concepte i característiques) i metàfores educatives a la xarxa. Funcionament del maquinari. Utilització com interfaç humana (navegar, obrir documents..)

Sessió 3: Presentació i utilització del programari propi de la PDI.

Sessió 4: Recursos per la PDI com “google xtec”.

Sessió 5: Presentació d’activitats i autoavaluació.

 

Què és per vosaltres triumfar a la vida?

 

l’equip petit from el cangrejo on Vimeo.

 

Un amic meu en Marc Pruna, em va dir que mirés el seu bloc i  aquest video.

A partir d’aquell dia, vaig veure molt clar que la meva decisió, que em va costar molt de pendre, era la correcta. 

Nosaltres sempre busquem l’èxit, és a dir, triumfar a la vida. Però relacionem èxit amb feina. I això no és del tot veritat. Aquest any ha estat molt dur. Algú m’ha vist preocupat, no tant feliç com els altres anys, NO ERA JO.

La meva visió d’èxit no és la que algú pensarà en aquests moments, ser secretari, ser cap d’estudis, ser de l’equip directiu, ser coordinador, marcar un gol, etc. noooooooooooooo!!

L’èxit és reconèixe’t a tu mateix, acceptar-se com és un. Estar feliç amb tu mateix i amb els altres, encara que no tingui reconeixement. I és això el que busco. Aquest any professional no ha tingut el MEU reconeixement i això em falta per tenir l’Èxit complert.

Les paraules sempre se les emporta el vent. Només queden els fets. Una persona que sap adaptar-se molt ràpid als canvis és una persona que sempre tindrà èxit. 

Els amics sempre estan al meu costat. Segur que ens veurem. Gràcies per tot.

Sou un CLAUSTRE i un PAS collunut. I tinc una família que no me la mereixo.

Per acabar m’agradaria dir dos frases:

“Don’t worry be happy”

” More than words”