Escola 1

Aquest centre de primària es troba a Aston, un barriada de Birminghan. Les famílies dels alumnes provenen en la seva majoria de Banglas Desh i del Pakistan, així com de Indonèsia i altres llocs d’orient. Es doncs una població amb diferents llengües i en la seva majoria musulmans. Hi ha encara un procés d’inmigració amb alumnes nou vinguts al llarg de l’any.

FOTO ÀLBUM

En el centre hi han uns 700 alumnes. L’equip docent està format per uns 40 mestres, però tenen el suport de 40 assitents de mestres. Hi ha una aula d’acollida amb quasi 90 nois i noies. Més que un aula és una gran sala repartida en racons on els diferents grups van alternant activitats. Aquesta és la tónica general dels espai o aules.

La biblioteca és un dels centres neuràlgics del centre. A banda del seu espai de llibres, prou dotat amb diversitat de temes i seccions hi ha l’espai de connexió a internet amb uns 20 ordinadors i la pissarra digital. Tots aquests elements estan en un única aula de biblioteca. A la vegada es zona de reunió de diferents grups de treball. Nosaltres mateixos varem ser rebuts i informats dels temes de l’escola allà mentre els diferents grups d’estudiants anaven fent la seva feina. Pots trobar alumnes sols i petits grups treballant o grups classe fent activitats.

Cada aula té una composició semblant , amb els seu espai per a ordinadors amb 3,4 0 5 la majoria d’ells portàtils. El seu espai de treball amb llibres i taules per a escriptura i el seu espai de pissarra digital. La majoria de pissarres digitals estan situades a prop de terra per a que hi arribin facilment els nois i el seu davant està lliure i com es habitual al regne unit sobre moqueta on els nois i noies seuen en rotllana.

L’escola ha estat galardonada amb el premi a la millor escola d’anglaterra en adaptar les TIC al curriculum. A banda dels recursos de l’estat per a compra de material TIC, des del pròpi ajuntament s’han rebut subencions per a compra de materials i projectes. Un dels projectes va ser la subvenció de bona part de les famílies per a que puguessin comprar un portàtil. Pagant uns 20 Euros al mes disposaven d’un portatil i una connexió a Internet. Des del centre és planificava els treballs a casa fent servir aquests portàtils.

Hi ha un tècnic responsable de tota l’estructura informàtica tan del maquinari com del programàri.A cada nivell hi ha un docent que promou les activitats tic. Del consell de pares també hi ha uns representants encarragats de promoure activitats tic.

Els resultats escolars son molt positius i el centre els relaciona directament amb l’ús de les tic com a part d’un procés d’integració en el món actual. D’altra banda la relació amb les famílies ha ajudat molt en el procés de conscienciació i recolzament al proces d’escolarització dels nois i noies.