RESULTATS DE LES AVALUACIONS DE SETEMBRE curs 2011-12

Tots aquells que hàgiu reservat plaça al nostre centre  i encara no l’heu formalitzada, pendents dels resultats de setembre, si us plau podeu passar a partir del dilluns 10 de setembre per les nostres oficines i presentar la documentació necessària per a matricular-vos del curs 2012-13.

LLIURAMENT DELS BUTLLETINS DE LES AVALUACIONS EXTRAORDINÀRIES

DIMECRES 12 DE SETEMBRE 9 :00

1 ESO Aula 1.2

2 ESO Aula 1.3

3 i 4 ESO Aula 1.4

Batx Aula 1.5

 



INFORMACIONS IMPORTANTS D’INICI DE CURS

 

 

 

LLIBRES 2012-13


3r d’ESO Itinerari A

 

1r d’ESO


2n d’ESO 4t d’ESO Itinerari C

 

3r d’ESO


 

4t d’ESO


 

2n de Batxillerat Científic


 

1r de Batxillerat Científic


 

1r de Batxillerat Humanístic


 

2n Batxillerat Humanístic




Això és Massa!! Anuari del Curs 2011-12

Aquest és el Blog d’Això és Massa amb el nou número de la REVISTA.

 

Ha sortit més tard del previst però la podreu llegir durant les vacances.

Veure el Blog a Pantalla Completa



ATENCIÓ PARES I MARES D’ALUMNES DE 1r

En breu rebreu a casa la carta amb les següents informacions:

Informacions d’inici de curs,

Les indicacions de com adquirir l’ordinador portatil  (Model ASUS 1105CX)

El llistat dels llibres de Text.

Tal com us varem anunciar, l’empresa Iddink aquest any es fa càrrec de la gestió de la venda i distribució dels llibres i llicències digitals d’inici de curs i posa en marxa un sistema voluntari de reutilització del llibre de text molt més econòmic, sempre que es retornin els llibres en bon estat.

Tot i que l’empresa posa totes les facilitats per a que la venda es faci via telefònica o per internet, el dijous dia 19 de juliol, de 9 a 14 hores hi haurà a la Biblioteca de l’institut, un representat de l’empresa per ajudar a fer les comandes. Consulteu la pàgina de  llibres de text o truqueu al telèfon 902 565 411 d’Iddink.

En cas que compreu els llibres per altres vies, les llicències digitals es tramitaran el setembre.

L’AMPA s’encarrega de gestionar tots els llibres de lectura de 1r a 4t de l’ESO.



INFORMACIÓ SOBRE EL CURS 2012-13

Barcelona, juliol de 2012

Benvolguts alumnes, pares i mares,

Ens posem en contacte amb vosaltres  per informar-vos d’aspectes importants respecte a la preparació i començament del proper curs 2012-2013

COMENÇAMENT DE CURS

Dijous,  13 de setembre:
Enguany, la presentació i l’inici del curs 2012-2013 és el 13 de setembre seguint l’horari indicat:

a les 10 hores: 1r d’ESO

a les  11:00 hores: 2n d’ESO

a les 11:30 hores:  3r d’ESO

a les  12:00 hores: 4t d’ESO

a les 12:30 hores : 1r i 2n de Batxillerat

MATERIAL ESCOLAR

Llibres de text

·    Podeu consultar el llistat de llibres de text per al curs 2012-13 accedint a l’adreça abreviada:  http://goo.gl/ITBUU o a la pàgina de la nostra web http://blocs.xtec.cat/isantandreu/?p=1633.

·    No compreu el llibre de Francés (matèria optativa de 1r) fins haver fet la tria de matèries optatives un cop ha començat el curs.

·    Trobareu els llibres de tots els cursos. Tingueu present les diferències que es poden tenir si es cursa el 3rA o 4t C  (itinerari per a cicles formatius) respecte els altres cursos.

·    GRUPS D’OPTATIVES DE 4t : Abans de comprar els llibres de 4t d’ESO i Batxillerat, assegureu-vos de les matèries optatives de 4t i les matèries de modalitat de cada Batxillerat que cursaran els alumnes.

·    Aquest curs 2012-13, l’empresa Iddink organitza la venda dels llibres pel sistema Ecobook, amb un substancial estalvi sempre i quan es retorni el llibre en bones condicions. Consultes i informació: Tf 902 565 411. Adreceu-vos a la pàgina de la nostra web http://blocs.xtec.cat/isantandreu/?p=1633.

·    La distribució dels llibres de lectura de l’ESO de castellà (no surten en el llistat dels llibres de text) se’n farà càrrec l’AMPA, també amb un sistema de retorn dels llibres en acabar la lectura.

·    L’empresa Iddink en fa la venda i distribució a domicili dels llibres encarregats. Consultes i informació: Tf 902 565 411

Llicències digitals. En cas que no compreu els llibres per l’empresa Iddink, un cop començat el curs els tutors us indicaran com s’han de comprar les llicències.

Ordinadors.  Ens hem organitzat amb altres centres del projecte Educat 1×1 per adquirir l’ordinador ASUS 1015CX, de 2GB de RAM i bateria de 6 cel·les i amb el sistema operatiu Linux, per a ús exclusiu de l’Institut i un preu de 222 €. Les famílies que vareu confirmar la voluntat de comprar l’ordinador recomanat pel centre rebreu a casa un full informatiu de com adquirir-lo, mitjançant 2 quotes de 111 euros.

CALENDARI ESCOLAR

13 de setembre, inici del curs.
Del 22 de desembre de 2012 a 7 de gener de 2013, ambdós inclosos: Vacances de Nadal
Del 23 de març a l’1 d’abril de 2013 ambdós inclosos: Vacances de Setmana Santa
21 de juny, fi de curs.

Són festius els següents dies:
11 de setembre (La Diada de Catalunya)
24 de setembre (La Mercè)
12 d’octubre ( El Pilar)
1 de novembre (Tots Sants)
6 de desembre (La Constitució)
1 de maig (Dia del Treball)
20 de maig (Pasqua Granada)

Els 3 dies festius de lliure disposició pel centre recomanats per la Comissió Permanent del Consell Escolar Municipal i  aprovats en el Consell Escolar són:

2 de novembre ( Pont de Tots Sants).
7 de desembre (Pont de la Constitució).
11 de febrer (Carnestoltes).

HORARI

Durant el curs 2012-13 serà vigent l’horari compactat, juntament amb altres centres del districte.

ESO  i  Batxillerat

Dies Hora
Dilluns 8-14:40
Dimarts 8-14:40
Dimecres 8-14:40
Dijous 8-14:40
Divendres 8-14:40

 

 

 

 

 


EXÀMENS DE RECUPERACIÓ DE SETEMBRE

4-5 de setembre.

S’han de presentar tots els alumnes amb matèreies pendents (1 o més matèries). Aquests alumnes han de presentar les feines d’estiu el dia de l’examen de recuperació.

Consulteu les feines d’estiu a  http://blocs.xtec.cat/isantandreu/?p=1694

PRESENTACIÓ  D’ACTIVITATS D’ESTIU.

Alumnes amb alguna matèria pendent per recuperar: El dia de l’examen de recuperació (4-5 de setembre)

Alumnes amb tot aprovat (voluntari): Durant la primera setmana de classes, al nou professor de la matèria.
Consulteu : http://blocs.xtec.cat/isantandreu/?p=1694

Aquests treballs seran avaluats i comptaran com a primera nota en la primera avaluació. Recordeu que són obligatoris   en la recuperació de les matèries pendents de l’alumne/a.

MATRÍCULA DELS ALUMNES AMB MATÈRIES PENDENTS

Després de l’avaluació extraordinària de setembre, es faran efectives les matrícules del 2012-13 als cursos que corresponguin. El dia 7 de setembre a partir de les 14:00 hores se sabrà l’assignació de tots els alumnes als grups-classe del curs 2012-13. Es farà públic al web de l’institut i al tauler d’anuncis.

REUNIONS DE PARES D’INFORMACIÓ PER CURSOS

1er d’ESO: Dia 6  de setembre, dijous  a  les 18 hores.

2n d’ESO:  Dia  25 de setembre, dimarts a  les 18 hores.

3er d’ESO: Dia 26 de setembre, dimecres a  les 18 hores.

4rt d’ESO: Dia 27  de setembre,  dijous a  les 18 hores.

1er i 2n  de Batxillerat: Dia 2 d’octubre, dimarts a  les 18 hores.

La primera part de la reunió es fa a la sala d’actes, a continuació cada tutor/a  amb els pares i mares dels alumnes del seu grup anirà a l’aula corresponent.

ESPAI “ESCOLA – PARES”

Al llarg del curs, s’oferiran activitats de formació per a famílies  i suport com les reunions de tutoria de 1r d’ESO per treballar les tasques i responsabilitats compartides escola – família en l’educació,  atenció a  petits grups de pares per tractar temes relacionats amb l’adolescència i les formes d’abordar els problemes que es plantegen en aquesta etapa, etc.

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS ORGANITZADES PER L’INSTITUT

L’Institut Sant Andreu organitza activitats complementàries entre les quals destaquem les següents:

  • Activitats esportives:
    Futbol sala Masculí i   Femení
    Bàsquet
  • Teatre
  • Música (Guitarra)
  • Idiomes

L’horari de les activitats es farà per les tardes de 16 a 18 hores.
La inscripció als diferents tallers es farà durant el primer mes del curs i els tallers començaran l’octubre.  A l’inici del curs 2012-2013 es facilitarà la informació complerta de totes les activitats programades.

Les activitats esportives s’organitzen des del Departament d’Educació Física i  els alumnes seran informats pels propis professors a l’inici de curs.

ASSOCIACIÓ ESPORTIVA SANT ANDREU

Associació esportiva escolar IES Sant Andreu té com a objecte bàsic el foment, l’organització, la coordinació i la pràctica de l’activitat física i esportiva en el nostre centre docent , dins i fora de l’horari lectiu, amb activitats internes i externes, tot potenciant la dimensió educativa de l’esport i sempre tenint en compte el nostre projecte educatiu de centre.

BIBLIOTECA DE L’INSTITUT

Durant les tardes excepte divendres, està previst que la Biblioteca del centre estigui oberta per a la consulta i préstec de llibres, ús d’ordinadors i estudi, en horari de 16 a 18 hores.

 

Aprofitem l’avinentesa per desitjar-vos un bon estiu i us esperem el setembre, el dia de les les reunions convocades.

Molt  cordialment,

Ramon Margalef
Director



Matriculació dels alumnes de l’ESO i Batxillerat

Tots els alumnes amb tot el curs superat  o amb 2 matèries pendents com a màxim han de matricular-se durant el termini de juliol, en les següents dates:

2 de juliol:  2n d’ESO

3 de juliol. 3r d’ESO

4 de juliol: 4t d’ESO

5 de juliol: 1r de Batxillerat. Alumnes del centre

6 de juliol: 2n de Batxillerat. Alumnes del centre

10 de juliol: 1r i 2n de Batxillerat. Alumnes nous.

Presentar a les oficines el següent:

Resguard del pagament en concepte de Quota AMPA

Resguard de pagament en concepte de material i activitats docents.

Documents personals: 1 fotografia actual, mida carnet amb el nom al dors i fotocòpia del DNI, passaport o NIE.

Documents de Centre:

  • Carta signada de Compromís educatiu (ESO)
  • Autorització de publicació d’imatges a la pàgina web
  • Autorització de l’ús de la xarxa del centre pel projecte educat 2.0 (ESO i Batxillerat)
  • Autorització de sortida del centre pels majors de 3r d’ESO
  • Full de tria de les matèries de l’itinerari de 4t (ja s’ha fet a classe) i de  modalitat de Batxillerat

Per tal d’agilitar tot el procés i d’evitar esperes innecessàries, es donarà un número d’ordre per a cada matrícula.

Per a qualsevol dubte, truqueu a l’institut al 93 350 7666 o passeu-vos per consergeria a recollir les indicacions de la matrícula.

Els alumnes amb 3 o més matèries pendents formalitzaran la matrícula a partir del 7 de setembre, un cop conegudes les notes de recuperació de setembre.



Activitats de Recuperació durant l’Estiu i Proves Extraordinàries

ACTIVITATS DE RECUPERACIÓ DURANT L’ESTIU I PROVES EXTRAORDINÀRIES

Els dies 4 i 5 de setembre de 2012, estan programades les proves extraordinàries de les diferents matèries.

S’hi haurà de presentar tot l’alumnat amb alguna matèria pendent, encara que hagi passat de curs.

Per fer la prova extraordinària, cal lliurar, obligatòriament, el mateix dia de l’examen, les activitats de recuperació (deures d’estiu).

Per cada matèria pendent, es tindrà en compte, per valorar si ha estat o no  superada al setembre:

1. La nota final del curs 2011/12

2. Les activitats de recuperació d’estiu.

3. El resultat de la prova extraordinària. (Exàmens del setembre).

 

Les activitats d’estiu són voluntàries en el cas dels alumnes aprovats. En aquest cas, s’hauran de presentar un cop començat el curs (les demanarà el professor/a de cada matèria) i es tindran en compte per millorar la nota del primer trimestre del curs 2012/13.

1r d’ESO —   2n d’ESO —  3r d’ESO —   4t d’ESO

 

També  els trobareu a la plataforma ATENEA de l’institut, a l’apartat dedicat als     DEURES D’ESTIU

 



Llibres de text curs 2012-13

Enguany el nostre Consell Escolar ha optat per fer les comandes de llibres a través de l’empresa IDDINK. Aquesta decisió representarà una important aventatge econòmica, sempre i quan  els llibres del curs 2012-13 es reutilitzin per al curs 2013-14.

IDDINK SPAIN S.L.U. és  una empresa que ofereix  el subministrament de materials escolars tant  a les famílies, com al propi centre i professorat.

Com funciona?

Iddink s’encarrega de facilitar tot el procés de compra: des de  gestionar personalment les llistes de llibres de cada alumne,  vendre’ls i portar-los a domicili i gestionar el seu retorn, i si s’escau, la seva reparació, per poder reutilitzar-los el curs que ve.

Aquest primer any Iddink comprarà els llibres usats dels alumnes que vulguin oferir-los, sempre i quan estiguin en bon estat. Si són llibres que coincideixen amb el llistat d’enguany, la compra està assegurada, fins un 35% del seu preu actual.

Llibres de lectura de Castellà

Respecte als llibres de lectura de Castellà per a l’ESO, aquest any l’AMPA amb les aportacions fetes per les famílies (10 €), crearà un fons de llibres de lectura de Castellà per a tots els cursos, des de 1r fins a 4t. Aquest lot de llibres estarà format per 4 títols de lectures per cada nivell i que aniran canviant al menys trimestralment. Aquests llibres seran reutilitzats i compartits entre les diferents classes de cada nivell. Com que la gestió la fa l’AMPA directament, no figuren les lectures de castellà en el llistat de llibres. La despesa final quedarà reduida aproximadament a una quarta part.

VENDA DELS LLIBRES USATS: dies 10,11 i 12 de Juliol.

Portar els llibres en bon estat (no poden estar guixats) en una bossa de plàstic, amb el nom, adreça i telefon ben clars). Tancar la bossa amb cinta adhesiva. Segueix les instruccions que t’indiquem a continuació:

REGISTRA’T PER VENDRE ELS TEUS LLIBRES DEL CURS 2011-12

(operatiu a partir del 25 de juny!!)

 

GESTIÓ DE LA VENDA DE LLIBRES DEL NOU CURS 2012-13

Per Internet, a la pàgina www.iddink.cat Codi del centre Sant Andreu 119RM5

Per telèfon:  902 565 411

Nova data per als alumnes de 1r d’ESO

Presencialment a l’Institut: 19 de Juliol de 9 a 14 hores a la Biblioteca

EL PROCÉS DELS ECOBOOKS AL LLARG DEL CURS

FORMES DE PAGAMENT

Abans d’encarregar els llibres de text, asegureu-vos dels itineraris que cursareu i quines matèries optatives tindreu, tant a 4t de l’ESO com al Batxillerat.

A 1r d’ESO el grup de francès es farà un cop començat el curs i els llibres de francès s’adquiriran un cop coneguts els grups.

TOTS ELS LLIBRES DE TEXT 2012-13



El Consorci d’Educació de Barcelona autoritza la jornada compactada per al curs 2012-13

En data del 25 de juny, el Consorci d’educació de Barcelona ens ha confirmat l’autorització de la jornada compactada per al curs 2012-13, juntament amb altres 18 instituts de Barcelona. Serà un curs de prova en el que la seva continuitat dependrà de l’avaluació que se’n faci a final de curs.
Més informació al CEB. amb la llista d’instituts de Barcelona.



Calendari Final de Curs

INFORMACIÓ SOBRE EL CALENDARI FINAL DE CURS.

Del 18 al 21 de juny. Exàmens finals ordinaris: recuperació i millora de nota per l’ESO (del 19 al 21) i del Batxillerat.

Exàmens extraordinaris de 2n de Batxillerat. Els que superin les proves podran presentar-se a la selectivitat de  setembre.

20 de juny, a les 17:30  EL CRIAT DE DOS AMOS de Carlo Goldoni. Obra de teatre representada per la nostra companyia estable De Perxa en Perxa de l’institut Sant Andreu.

Divendres 22 de juny

Actes de comiat del curs, per nivells, a la sala d’actes, i lliurament dels reconeixements dels companys i companyes.

9:30 1rd’ESO

10:30 2n d’ESO

11:30 3r d’ESO (sala d’actes),     1r de Batxillerat

12:30 Comiat promoció de l’ESO 2008-2012 i dinar a les 14:30.

Dijous 28 de juny Lliurament de notes de 1r d’ESO a les 19:00 amb l’assistència de les famílies. Indicacions sobre el procés de matriculació del curs 2012-13 i gestió de la compra-venda dels llibres Ecobook.

Divendres 29 de juny Lliurament de notes, de les tasques de recuperació de l’estiu i del calendari de les proves de setembre i dels reconeixements de les excel.lències. Indicacions sobre el procés de matriculació del curs 2012-13 i gestió de la compra-venda dels llibres Ecobook.

9:00 2n d’ESO

9:30 3r d’ESO

10:00 4t d’ESO

10:30 Batxillerat

11:00 Reclamació de notes

4 i 5 de setembre.  Proves extraordinàries de recuperació i lliurament al professorat dels deures d’estiu. El calendari es publicarà properament.