Visita a l’Institut Escola Costa Llobera, centre pioner en el treball 1×1

Avui hem visitat un centre  molt particular, l’institut escola  Costa Llobera. És un centre públic d’ ensenyaments infantil, primària i secundària integrats sota una mateixa direcció i que comparteixen espais en dos edificicis principals. La seva directora Rosa Artigal i el cap d’estudis Pep Ventolà ens ha atés molt amablement, i entre altres coses hem pogut veure en directe el funcionament dels portàtils 1×1, i conversar amb alguns  professors implicats.

Com nosaltres, el centre s’ha acollit a una fòrmula de coexistència del llibre digital i de l’ordinador, però amb una clara decantació cap al treball amb ordinador. A diferència de l’institut Sant Andreu, han aplicat la fòrmula als 3rs i 4ts de l’ESO des de l’1 de setembre.

dscf6043

Destaquem algunes coses que ens han cridat l’atenció:

Primer de tot, l’ambient de treball de les aules amb els portàtils del projecte 1×1.

La senzillesa de les instal.lacions que no compliquen l’estructura de l’aula.

El correcte funcionament de la xarxa amb tots els cursos en funcionament.

Per guardar l’ordinador disposen de taquilles a l’interior de les aules, amb plena satisfacció d’alumnes i professors.

No es poden deixar els ordinadors a les taules quan van al pati o surten de l’aula. Si es troben ordinadors sense guardar, es “seqüestren” pels professors.

Pràcticament no existeixen incidències de malfuncionament, robatoris o accidents greus. Un alumne tenia la pantalla esquerdada perquè havia tancat l’ordinador sense adonar-se’n que tenia un objecte tocant el teclat.

Un fet que sembla del tot demostrat és que els portàtils a les mans de cada alumne faciliten una altra manera d’aprenentatge, amb més autonomia de l’alumne. Es facilita molt la forma de treballar per projectes o amb preguntes sobre problemes actuals.

dscf6039