ELS ALUMNES DE 2n ESO HEM EXPLICAT LA VIDA DE LA BASSA DE L’ESCOLA ALS NENS I NENES DE PRIMÀRIA

Voleu veure l’activitat que hem fet? Cliqueu aqui!

En el Bloc 1 de 2n d’ESO (Estudi d’un ecosistema aquàtic) hem estudiat i investigat l’ecosistema aquàtic de la bassa de l’escola. També hem  estudiat els ecosistemes fluvials, la cartografia i els mapes topogràfics. Hem fet un plànol de la bassa i hem estudiat els organismes que hi viuen. Hi hem trobat molts organismes: efemeròpters, ostràcodes, puces d’aigua, larves de mosquit, capgrossos, granotes, limnees, algues, papirs, …

Avui, per finalitzar la matèria, els nois i noies del Bloc 1  hem anat a ensenyar a 1r de Primària la vida dels organismes aquàtics de la bassa de l’escola. Els nens i nenes de 1r han tingut molt d’interès i ens han fet moltes preguntes:  com s’anomenen els organismes, què mengen, com viuen, on viuen, si són vertebrats o invertebrats,..

Per poder-los veure  hem transformat la seva classe en un petit laboratori ple de microscopìs, lupes binoculars i matrassos i els hem dut mostres vives dels animals que hem capturat. La professora de la classe dels Llops, la Pilar, i l’Alicia i en Víctor, professors de ciències d’ESO, ens han acompanyat en l’activitat. Els companys i companyes de 2n d’ESO que tenien laboratori a primera hora ens han ajudat a preparant les mostres d’organismes i el material de laboratori.

Marina Alpuente, Carla Del Pozo, Sonia Robles

Estudi d’un ecosistema aquàtic. 2n ESO (Bloc 1).