PROJECTE HORT

El 2015 ha fet quatre anys que els alumnes de 1r i 2n d’ESO i un parell de professors del seminari de ciències ens vam embolicar en el projecte de crear un hort en el pati darrere de la cuina de l’institut. La tasca d’arrencada va ser complexa: ja aviat vam descobrir que la zona triada era erma i plena de runa enterrada. El treball dels nois i noies de 2n d’ESO durant aquests quatre anys ha estat intens! El seu treball ha fet realitat el nostre projecte. Des de les materies “L’Hort” i “Entorn Natural de Montjuïc” han transformat completament aquest espai, han regenerat l’ecosistema del sòl i el nostre petit verger ha començat a tenir les primeres collites regulars… Per aconseguir-ho hem rebut el suport i la col·laboració de l’AMPA, de BCN Escoles +Sostenibles i dels pagesos d’El Verger de Can Pasqual.

CREACIÓ DE L’HORT DE L’INSTITUT:  BREU RESUM EN IMATGES

A l’institut fa uns anys que tractem l’alimentació i la salut mitjançant el Treball de Síntesi de 3r d’ESO “Som el que mengem i el que llegim”. Amb aquest nou projecte d’educació ambiental ens hem adonat que l’alimentació i la salut no tan sols són temes transversals a totes les matèries  sinó que integren una part fonamental en les vides de tots plegats . En el Consell Escolar també es va fer palès aquest interès per l’alimentació. El menjador ecològic és compartit per tothom: mares, pares, professorat i alumnes.

A rel de la celebració de l’Any internacional dels Sòls, el curs 2015-16 la proposta de treballar l’hort i l’alimentació s’ha extès al claustre de professors. Per cohesionar les nostres propostes ens hem plantejat participar en el Premi Agricultura i Alimentació Ecològica. Moltes són les propostes d’activitats que ja s’han sumat i que estan fent créixer el projecte cap a nous camins, des de tots els Departaments i àmbits de l’Institut i per a tots els cursos. Aquí teniu un tastet de les propostes que ja s’estan duent a terme i les que s’aniran fent durant aquest curs:

VOLS SABER COM FEM CREIXER

Aquesta imatge simbolitza com tots els àmbits i les diferents matèries contribueixen al creixement del nostre hort. Clicant sobre les paraules d’aquest núvol i podreu visualitzar els continguts i les tasques que van concretant els nostres objectius sobre l’agricultura ecològica, la sostenibilitat i l’alimentació.