La crisi econòmica. Un malson per tots- per Meritxell Torres E-41

Jose Luis de Guindos, afirma que aquest últim trimestre, serà el pitjor des de que va començar aquesta brutal crisi econòmica. Hi ha un 25% d’atur. En som conscients?!?!?!?!? Un quart de les persones que poden o podrien estar en activitat laboral, no tenen feina, no poden treballar!!

El problema aquí arriba al següent: si hi ha tanta gent a l’atur, d’alguna cosa hauran de viure, d’algun lloc han de sortir els diners per viure. Llavors el problema si la situació econòmica segueix amb aquesta tendència a augmentar constantment l’atur, no hi haurà prou gent que cootitzarà, per tant alguns impostos no els pagaran. No quedaran diners per pagar tant d’atur als aturats. És una bossa que es va inflant, i al final a saber on haurem d’arribar.

Des de l’inici de la crisi econòmica, en tot l’estat espanyol ha augmentat l’atur del 2% al 25%, i que encara que aquests no es comptin en les oficines de l’atur perquè no son els propis treballadors, 400.000 autònoms han tancat les seves empreses i per tant, s’han quedat sense feina.

Per l’any que vé es preveu que al desembre del 2013, s’hagi arribat al 27% d’aturats, és a dir, 6 milions, dels 42 que habitem a Espanya.

Els meus pares tenen una empresa, que és dedicada a la decoració i disseny d’interiors amb escaiola i art àrab i també materials per la construcció i la rehabilitació d’habitatges.

Per tant, està en un dels pitjors sectors, i per tant, des que va començar la crisi, lluiten per salvar l’empresa que m’alimenta i em dona roba per vertir-me desde que vaig nèixer, una empresa que ha passat de pares a fills, d’avis a néts. El meu somni és que pugui seguir així, resistint i algun dia el meu germà gran i jo, poguem ser els encarregats de l’empresa.
És molt trist.

Aquest article s'ha publicat dins de ECONOMÍA i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a La crisi econòmica. Un malson per tots- per Meritxell Torres E-41

  1. Guillem E-41 diu:

    Mentida, no és una crisi econòmica maleïda per tots.

    Ens estan retallant tant sous i salaris, i fins i tot la dignitat. Els rics més rics i els pobres més pobres. i cada vegada costa més passar d’una classe a una altre. Estem avançant (o retrocedint) cap a la “tan llunyana” societat estamental de l’Edat Mitjana, i hem de saber que els polítics- o la seva gran majoria- no intentaran capgirar la situació, més ben aviat el contrari. afavoriran la desigualtat (PP, CIU).

    L’Estat del Benestar que teníem montat està sent afectat per les retallades, i és que la dreta no voldrà pagar-li els metges als pobres. Aquesta crisi potser no és tant maleïda com sembla.

  2. Guillem E-41 diu:

    La Merkel tindrà ingeniers espanyols treballant pel salari mínim interprofesional. Crisi maleïda?

  3. e41 quarantau diu:

    Però aquesta crisi, si et dones compta, va ser desde la “democràtica” transició, on l’esquerra triunfaria, però Adolfo Suárez(el gran president democràtic escollit pel rei) no hi va fer res per acabar amb el fascisme i el capitalisme. I molta gent encara pensa que es pot arribar a terminar la crisi amb vots en una democràcia, però ja ho va dir Lenin: “Nomès els bribons o els tontos poden creere que el proletariat primer ha de conquistar la majoría en les votacions realitzades sota el mandat de la burguesía, sota el mandat de l’esclavitud asalariada, y que nomès després, ha de conquistar el Poder.”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *