Una bona notícia de les que darrerament escassegen: ja ha arribat el finançament del pla PROA per als tallers d’estudi assistit dins del marc del Pla d’Entorn. Si no us n’arriba ben aviat la carta informativa , feu-nos-ho avinent.
Els tallers d’estudi assistit tenen com a objectiu general potenciar la igualtat d’oportunitats, evitar qualsevol tipus de marginació i exclusió i afavorir l’èxit escolar d’aquest alumnat. Es tracta d’una acció positiva que vol proporcionar a l’alumnat que viu en un entorn socioculturalment desafavorit unes condicions que l’ajudin al seguiment del currículum escolar, a adquirir hàbits d’organització i d’estudi, a planificar el treball escolar i a aprofitar totes les oportunitats que té al voltant en el seu procés de desenvolupament personal.
Els centres reben aquesta dotació pressupostària per tal de fer front a les despeses de contractació dels monitors/es corresponents, despeses que s’hauran d’incloure en la justificació de comptes habitual del centre, i es comprometen a organitzar l’activitat d’estudi assistit durant el curs escolar 2011-2012, seguint els criteris establerts i atenent les indicacions dels assessors/es LIC.
Atès que aquests centres formen part de la xarxa educativa del Pla educatiu d’entorn, és important que els criteris respecte als objectius i finalitat dels tallers d’estudi assistit responguin als eixos LIC (incentivació de l’ús de la llengua catalana, educació intercultural i equitat) i als objectius generals i específics dels PEE, als criteris d’optimització, cooperació, sostenibilitat, etc. que la comissió del PEE hagi consensuat (formació de monitors, coordinació amb el centre, condicions laborals, aspectes d’organització,…).
Per a més informació sobre el pla PROA, podeu visitar el web del Ministeri d’Educació i Ciència. Per a entendre millor l’articulació del PROA dins del PEE, podeu llegir aquest document d’orientació