Gamifiquem a 6è activitat 2: creu del Gran Capitán

L´Edat Moderna va ser una època de grans canvis. En aquell moment la Península Ibèrica estava dividida en 4 regnes:
El regne de Castella
La corona d´Aragó
El regne de Navarra
El regne de Portugal.
Al sud hi havia el regne musulmà de Granada.

Els reis Catòlics per fer la reconquesta de la Península, van necessitar ajuda. Un dels cavallers que va els ajudar va ser Gonzalo Fernández de Córdoba, el Gran Capità.

Els alumnes, han d´aconseguir la creu del Gran Capitán que està en la reixa de l´esglèsia del “señorio d´Órgiva”, aquesta creu els protegira de tots els mals que hi trobaran pel camí.

Per aconseguir-la han de donar el” santo y seña”.

Projecte: les plantes

Els alumnes de 3r B han fet un projecte de les plantes. Dins d’aquest projecte volien saber si les plantes causen malalties a les persones. Van investigar i van arribar a la conclusió que sí que en provoquen. Aquestes afecten a l’aparell respiratori. Llavors van estudiar l’aparell respiratori. Per grups d’experts, van fer una part de l’aparell i un altre grup va buscar quines són les malalties més comunes. Van recopilar tota la informació en aquest power i després van fer l’exposició. Per últim van fer un mural amb totes les parts que formen l’aparell respiratori.
Mireu què bé que ho han fet!!

Els alumnes de 3rA han treballat l’aparell respiratori

Els nens i nenes de 3rA han treballat l’aparell respiratori.
Primer vam investigar totes les parts que tenia aquest aparell. Després vam repartir cada part per grup i cada grup va buscar informació de la part que li havia tocat. Un cop vam fer això, vam fer una posada en comú on cada grup explicava la part que havia investigat, per després elaborar un resum de totes les parts entre tots els alumnes. Per últim, vam portar material i vam elaborar un mural entre tots. I aquest va ser el resultat!

Any nou xinès, “Festa de la Primavera”, ch?n jié

El 28 de gener milions de xinesos a tot el món celebren l’arribada de l’Any Nou xinès, en aquest cas l’any del gall.

A Barcelona la gran festa pel canvi d’any tindrà lloc dissabte 4. Us deixem l’enllaç de la casa Asia per si voleu saber més. La desfilada arrencarà a les 11.30 h al Parc de l’Estació del Nord i acabarà a l’Arc de Triomf, espai on hi haurà un escenari on s’hi celebrarà un seguit d’espectacles de la cultura i del folklore xinès a partir de les 12.30 h

Què beuen i mengen els xinesos per aquestes dates? El Rac1 ha parlat amb Apok Lam, Us deixem l’enllaç de l’entrevista

A Santa Coloma de Gramenetm la festa dels fanals, Yuán xiao jié, va del 28 de gener al 11 de febrer.
Activitats; Hora del conte, taller de paper retallat, ombres xineses, taller infantil “L’any del gall daurat”, taller de cuina: crestes xineses,  pastís xinès d’any nou. El dissabte, 11 de febrer  finalitzarà la festa amb la Rua de la Festa dels Fanals.
Podeu consultar els programa a aquest enllaç

Un any més el Barça s’ha unit a les festes, us deixem el vídeo