MUSIC PROJECT: HOW CAN WE REPRESENT MUSIC ON A PAPER?

Students from the fourth grade have done a music project where they have learnt how music can be represented on a paper through working in the famous masterpiece “The Four Seasons” from Antonio Vivaldi. Please click on the following link to see some pictures of the students doing the project.

PROJECT 2nd grade­; LET’S ENJOY GAUDI IN A RESPONSIBLE WAY!

LET’S ENJOY GAUDI IN A RESPONSIBLE WAY! PROJECT 2nd grade

How has Gaudi architecture made Barcelona so unique in the world? Is tourism positive or negative for Barcelona? Tourism can be good for Barcelona, however, we have to reduce the negative impact of tourism in the city and now it is in our hands. How can we do it? This project will provide you with the clues you need to create a Gaudi’s tourist guide to promote the responsible tourism in the city. Are you ready to create a useful resource for tourists and do something important for the city? Let’s start!

Driving question:

How can we create a Gaudi’s tourist guide to promote the responsible

tourism in Barcelona?

Tourist guide 2ndA­

Tourist guide 2ndB­

NO AL BULLYING

Els alumnes de 3rA juntament amb la nostra tutora i la Naiara, l’alumna de pràctiques, hem treballat què és el bullying i gràcies a això, ens hem adonat de la importància de no fer aquesta cosa tan terrible que fan tan de mal a molts nens i adolescents. Per fer tota aquesta feina, hem fet un reportatge des de l’àrea d’educació en valors i aquest treball el volem compartir amb tots vosaltres. Esperem que us agradi molt!