Gamifiquem a 6è activitat 10: Kahoot, avaluació

Per finalitzar la gamificació, cada grup ha pensat unes preguntes i hem fet un kahoot, després l’intercanviat amb els companys de l’altre 6è. D’aquesta manera hem avaluat que hem aprés durant la gamificació.

kahoot 6èB by escolasalvatpapasseit on Scribd

Voleu jugar, aquí teniu l’enllaç, només heu de clicar i  comprovar els vostres coneixements sobre l’època dels descobriments.  ➡

L´època dels descobriments 6èB

L´època dels descobriments 6èA

kahoot 6èa by escolasalvatpapasseit on Scribd

Gamifiquem a 6è activitat 9: Sortida museu marítim

Com a cloenda de la nostra gamificació, hem anat al museu marítim a comprovar si les nostres hipòtesis i investigacions han estat encertades o errònies. Hem descobert que hem fet un bon treball.  😆

La construcció de la imatge del món

Descripció de l’activitat:
El descobriment d’Amèrica va provar que el món no era pla, tal i com a l’edat mitjana s’havia suposat, sinó que era rodó, com ja havien apuntat alguns filòsofs de l’antiga Grècia. Durant els segles XV i XVI espanyols i portuguesos es van llançar a explorar noves rutes per restablir el comerç, tallat pels Otomans, amb les illes de les espècies. El resultat va ser la construcció d’una nova imatge del món.

Desenvolupament:
Explicacions sobre la imatge del món abans de Colom, la importància de les espècies i les rutes cap als països productors, els viatges de Colom, Magallanes i Elcano, la concepció actual de la imatge del món, els productes procedents d’Amèrica i la seva importància en la nostra vida quotidiana.
Treball en grup a l’entorn de les naus de Colom, els instruments de navegació, les espècies i les diferents concepcions del món que hi ha hagut al llarg del temps.
Manipulació d’objectes: rèpliques d’instruments de navegació, espècies.

Document Museu Maritim by escolasalvatpapasseit on Scribd

Ara per l’activitat 10 només ens falta crear la rúbrica i pensar les preguntes pel Kahoot pels  companys de l’altra classe.

Una tortuga a la classe!

Els nens i nenes de primer hem començat el projecte de “Els animals”.
El divendres passat vam observar una tortuga d’aigua dolça perquè la Clarel va portar la seva tortuga Donnatella. Vam poder fixar-nos molt bé quines eren les seves característiques.
Moltes gràcies Clarel! Vam gaudir molt!

P5 VISITA AL MUSEU PICASSO

Com que aquest curs estem estudiant la vida i obra d’aquest pintor, no podia faltar la visita al seu museu. Hem vist algunes de les obres que hem treballat a la classe i ens ha fet molta il.lusió poder reconèixer-les.
Ens ho hem passat molt bé perquè hem fet dues activitats molt divertides. La primera, ens hem convertit en investigadors. Les mestres ens han ensenyat la foto d’un quadre que es diu “Colomins 1957” i, amb els ulls ben oberts, hem hagut de trobar-les. Com que ja estem acostumats a investigar…… l’hem trobat!!! Som uns experts. La segona, ens hem convertit en pintors com en Picasso i hem copiat una obra seva mentre la vèiem exposada al museu. Som uns veritables artistes!!!
Ens ha agradat molt en Picasso i el seu Museu!!!

Gamifiquem a 6è activitat 6: El pregoner

PER ORDRE DE LA SEVA MAJESTAT FELIP II rei d´Espanya …. Rei de Castella, Lleó, Aragó, Navarra, València, Portugal, Sicília, Nàpols, Sardenya, Còrdova, Còrsega, Galícia, Mallorca, Jerusalem, Granada, Toledo, Sevilla, Múrcia, Jaén, l’Algarve, Algesires, Gibraltar, les illes Canàries, les Índies Occidentals, Perú i les Illes i terra ferma del mar; príncep d’Astúries, Girona i Viana; Arxiduc d’Àustria; duc de Borgonya, Brabant, Luxemburg, Milà, Montblanc i Duc d’Atenes i Neopàtria; Comte de Barcelona, Rosselló, Cerdanya, Flandes i Cervera; senyor de Biscaia, Molina i Balaguer.

S´informa a tots els ciutats dels regne que gràcies a un invent que és diu brúixola i els nous mapes hem pogut saber que la Terra es rodona.

Que el nostre estimat Cristòfol Colom va descobrir un nou continent , encara que no ho sabia. Més tard Americo Vepucci que va estar a la guait li va posar el seu nom AMÈRICA.

A l´any de nostre senyor de 1519 van començar els navegants Magalhães-Elcano a donar la volta al món, és veritat la Terra és rodona. El senyor no va voler que Magalhães acabés  l’expedició, que en paz descanse, va morir a les Filipines i el nostre valent Juan Sebastián Elcano va tornar al 1522.

Gamifiquem a 6è activitat 3: carta Reial a Felip II

Escriure una carta el rei per demanar els diners i el que necessiten per fer l´expedició.
Han d´esbrinar on vivia.
Depenen com ho demanin, ortografia, estructura de la carta…
Tindran més o menys ducats.
Recompensa ducats i material per fer el vaixell

GUANYADORS DE L’ACTIVITAT Nº 3 6è A :roll:

Image and video hosting by TinyPic

GUANYADORS DE L’ACTIVITAT Nº 3 6è B :roll:

Image and video hosting by TinyPic