EL PONT DEL BISBE

435px-Barcelona_-_Carrer_del_BisbeUn dels racons més encantadors de la ciutat de Barcelona és el carrer del Bisbe en ple Barri Gòtic. Aquest carrer uneix la Plaça Nova, al costat de la catedral, i la Plaça de Sant Jaume, centre de poder de la ciutat des d’època romana, ja que allí es trobava el fòrum.

L’element que marca la diferència entre aquest carrer i unes altres de la zona és el Pont del Bisbe que uneix el Palau de la Generalitat amb la Casa dels Canonges, residència oficial del president de la Generalitat fins a la presidència de Jordi Pujol.

20120821bA pesar que el Pont del Bisbe ajuda a conferir al Barri Gòtic el seu aspecte de casc antic, la veritat és que es tracta d’una construcció d’estil neogòtic, la decoració del qual s’inspira en el gòtic flamíger i va ser construït entre els anys 1923 i 1928 per l’arquitecte Joan Rubió i Bellver, deixeble d’Antoni Gaudí.

A més del seu interès estètic i arquitectònic, al Pont del Bisbe ho embolica també cert encant ombrívol, patent en la calavera travessada per una daga que observarem en el zenit del pont.

Aquest article s'ha publicat dins de Història de l'art, Urbanisme i etiquetat amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *