- Projecte d’Art
Un dels nostres trets d’indentitat és el treball interdisciplinar que fem en relació a l’Art. Cada curs treballem una disciplina artística (pintura, escultura, il·lustració, arquitectura…) i cada classe es posa el nom d’un artista. A partir d’aquest, es fa un treball transversal per descobrir les característiques més rellevants d’aquesta disciplina i experimentar a nivell artístic.
- Projecte de Valors
Cada curs treballem un valor específic amb tots els grups de l’escola (l’esforç, la responsbilitat, l’amistat, la igualtat…). Els primers dies, abans de començar les classes ordinàries, fem vàries acticvitats per presentar aquest valor i al llarg del curs anem desenvolupant diverses dinàmiques que ajudin a anar reflexionant i millorant les pròpies actituds i comportaments.
- Fem Teatre
El Teatre forma part del Projecte Educatiu del Centre i, una vegada al any, cada curs des de P3 fins a sisè prepara la seva obra i fan la representació davant de les famílies.
El teatre ens permet treballar en grup, aspectes molt importants com són: la capacitat expressiva, la socialització, la col·laboració, els sentiments, l’amistat, les emocions,..
Els Pastorets, cinquè de primària.
- “ La Botigueta”
El pati és un espai educatiu fonamental dins de la nostra escola.
“Molt probablement no hi ha lloc amb més poder educatiu a tota l’escola que el pati… Al pati es posa cada dia a prova l’èxit de l’ensenyança ètica d’una escola” (Gregorio Lluri).
La “botigueta” és un espai on hi ha jocs diversos, des de xanques, a pedals, passant per cordes de saltar, baldufes, i jocs de taula. Està gestionada pels mateixos alumnes.
- Padrins de lectura
Els padrins de lectura és una activitat d’animació a la lectura on els alumnes de sisè fan de padrins dels alumnes de P-5 , als quals anomenen fillols i filloles, una vegada a la setmana.
Això vol dir que cada padrí es compromet a ajudar a prendre a llegir al seu fillol i millorar la seva habiliat lectora, al mateix temps que l’engresca i li encomana el gust per la lectura.
L’activitat permet establir lligams entre els nens de difrents cicles i al mateix temps, els nens grans aprenen a ser una mica més responsables.
· Tallers compartits a Educació Infantil
Els nens i nenes d’Educació Infantil cada dimecres es barregen formant cinc grups de diferents edats. Els grups són rotatius, d’aquesta manera cada setmana es canvia d’activitat i de mestra. Hi ha diferents tallers, aquest any estem fent:
– Taller de dansa
– Psicomotricitat i expressió
– Art, l’escultura
– Alimentació i hort
– Joc simbòlic
Els tallers faciliten un intercanvi entre tots els nens/es i mestres del parvulari, així ens coneixem millor! El més gran ajuda al petit, el petit aprèn del gran!
. L’alimentació
Aquest projecte es basa en la realització d’una activitat de llenguatge oral en petit grup: fer conversa. Entenem la conversa a l’aula en petit grup com un espai de comunicació en el que uns i altres parlen i s’escolten per aportar informació, expressar el que pensen i senten i intercanviar punts de vista.
Va dirigit als nens i nenes de P3, P4 i P5. Aquests estan distribuïts en sis grups (12-13 nens per grup aproximadament), cadascun dels quals el porta una mestra del cicle d’educació infantil.
Es procura que en cada grup hi hagi nens i nenes amb nivells lingüístics diferents per tal d’afavorir l’aprenentatge entre iguals.

