Com us imagineu que és un coet?
Uns panellets boníssims
La setmana de la castanyada tots els nens i nenes de l’escola vam fer panellets pel dia de la festa. Ens ho vam passar molt bé i estaven molt bons. Moltes gràcies a totes les famílies que ens van ajudar.
fem panellets 0001 from Escola Els Agols on Vimeo.
Reflexionem del procés de lecto-escriptura de la mà de Desirée Hortigón
El cap de setmana passat vam tenir la sort de participar a la sessió de formació sobre lecto-escriptura que ens va oferir la Desirée Hortigón, mestra a l’escola Congrés d’Indians de Barcelona.
A continuació compartim el post que la Núria Burgada va escriure pel bloc de la xarxa Aigüerola, de la qual formem part, perquè recull molt bé l’essència del que va ser la sessió i del que entenem que ha de ser el procés d’aprenentatge de la lecto-escriptura a l’escola.
“El procés de lectura i escriptura comença per l’oïda i molt abans d’arribar a l’escola, i, el més apassionant, és que cada infant senti que tria el moment de desenvolupar-lo” Desireé Hortigón
“Qui ha dit que si un nen de 3 anys gargoteja el seu nom i diu les lletres serà un bon lector i escriurà millor? Els estudis sobre l’evolutiva descriuen que, per a la majoria de la població infantil, fins als cinc o sis anys, no es completa el desenvolupament de les capacitats psicomotrius, auditives, visuals, fonològiques, … que són la base per aprendre a llegir i escriure de manera eficaç. Per què volem que n’ aprenguin abans d’estar prou preparats?
“Als 4 o 5 anys, la majoria dels nens que arriben a llegir ho fan de manera mecànica, sense comprendre el que llegeixen i aplicant uns mecanismes no adequats… És trist que un nen de set anys no gaudeixi llegint i escrivint, sinó que faci el possible per escapolir-se’n. Però ja fa tres anys que força un aprenentatge per sobre de les seves possibilitats i amb la sensació de no arribar a complir amb les expectatives”. Mònica Ballester Torras, terapeuta de la comunicació i el llenguatge.
Redacció: Núria Burgada i Burón
Gaudint i aprenent a les noves aules
Ja fa dos mesos que els infants de cicle inicial estem aprenent i gaudint a les classes noves de l’escola.
Els ambients que més ens agraden són el restaurant, l’obrador del fang i les construccions.
Ens agrada aprendre amb el material del Camelot, el joc dels ocells, fent polseres, el Lego i els cucs matemàtics.
Les activitats que més ens agraden són experimentar amb la llum, l’educació física, les sortides, el taller de cuina i fer el taller d’art.
Ens agraden les classes noves perquè tenen molts materials, són divertides, tenen el terra gris i perquè tenen un restaurant.
Els nens i les nenes de Cicle Inicial.
Els nens i nenes de P5
Els nens i nenes de P-5 som l’Ainara, el Manel, la Vanesa, el Roc, l’Ingrid, la Neu, la Maria i la Martina. Les nostres tutores són la Marta i la Meri.
Sortida de tardor al bosc d’Aravell
El passat mes d’octubre els nens i nenes d’educació infantil vam fer la sortida de la tardor, vam anar al bosc d’Aravell.
Vam passejar per dins del bosc on vam recollir diferents elements de la natura que ens ofereix aquesta estació de l’any. Troballes que vam portar a l’escola i les vam posar a l’espai de la botiga dedicada a la tardor.
Després de la passejada i d’esmorzar dins del bosc, vam poder gaudir d’una estona de joc i els que vam voler, vam fer un dibuix del paisatge que els envoltava.
Aquí en teniu una petita mostra!
sortida de tardor from Escola Els Agols on Vimeo.
Anem a conèixer els edificis propers a l’escola…
Els infants de 3 i 4 anys fem sortides pel voltant i aprofitem per treballar a l’aula allò que anem descobrint i observant.
La Castanyada
A l’escola Rosa Campà van celebrar la castanyada els nens i les nenes, les mestres, alguns pares, mares i familiars, i alguns dels companys que ja estan a l’institut. La festa va començar a les quatre en punt, però entre que ho preparaven tot van trigar una mica més. La van fer al pati de l’escola. Van ballar danses tradicionals catalanes i recitar poemes de la tardor totes les classes, des de p3 fins a 6è. Després els nens i nenes de 4t 5è i 6è, excepte el Xavi, que feia de presentador, i el Lluc, van anar a vestir-se per fer de castanyers. Mentrestant, l’Elies i la Iris van tocar la dansa “Pau fes ballar a algú” i totes les classes van gaudir ballant-la. Al cap d’una estona, els nens de 4t, 5è i 6è van tornar vestits de castanyers, i com tots sabeu què fan els castanyers, van repartir castanyes torrades a tothom, i també panellets i beguda! Uns dies abans, a classe, vam calcular els quilos de castanyes que havíem de comprar, van ser 13kg. També durant la setmana totes les classes vam fer els panellets. Per acabar la festa, vam fer el ball del Rogle tots els nens de l’escola, els mestres i els familiars!. I així vam celebrar la festa de la Castanyada, perquè la gent ballés, mengés i en gaudís.
Ian
La Castanyada 2016 from Escola Els Agols on Vimeo.
La flor del penical
El dia de la castanyada van fer una obra que es titulava La flor del penical. L’obra la van representar: l’Ian, l’Aritz, l’Eneko, l’Aida i el Marc, i van venir a veure-la tots els nens i nenes de l’escola i alguns pares i mares. La van fer a les 11 i mitja, però entre que arribava la gent van començar una mica més tard, més o menys 10 minuts més tard. L’obra la van representar la sala de l’ajuntament de Montferrer, al costat de l’escola. Primer de tot estaven les cortines tancades, després va sortir l’Aritz i va dir “i ara la flor del penical”, es van obrir les cortines i va començar l’obra. Van fer l’obra perquè la gent en pogués gaudir.
Ian