El Dia Internacional de la Internet Segura és un esdeveniment que se celebra cada any al mes de febrer amb l’objectiu de promoure a tot el món un ús responsable i segur de les noves tecnologies, sobretot entre els menors i els joves. Si voleu saber-ne més, podeu consultar l’enllaç oficial.
Els Mossos d’Esquadra, en motiu d’aquesta celebració han adreçat una carta als joves amb consells sobre seguretat. Aquests en són alguns:
– Jugo als jocs en línea amb moderació.
– Sé que a Internet no tot el que llegeixo és veritat i verifico la informació que trobo.
– Quan trobo imatges desagradables surto de la pàgina i li comento a un adult.
– Navego amb prudència perquè Internet és un lloc públic.
Tracta d’ unes persones blaves que viuen el fons del mar. Les cases i els pisos estan fets de metall i es rovellen. El rei exigeix a la ciutat de Ratalona que els donin 1.000 tones d’or i més. Però no en fan prou i el rei els amenaça amb un calamar gegant. I després…
Us el recomano perquè t’entretens molt llegint les seves aventures.
Un conte d’ Una mà de contes per reflexionar, parlar, opinar,… sobre la PAU.
Aquest conte el vam mirar plegats la tarda de l’assemblea de la Pau. També vam veure un power point preparat pels alumnes de 6è. Cada grup va aportar la seva roda de la pau, treballada a les aules, a partir de quatre eixos: el jo, el grup, la comunitat i l’entorn. Per últim vam escoltar i cantar dues cançons: El swing de la pau i Quan tot l’enlaira, aquesta última de Txarango.
La darrera setmana del mes de gener tots els nens i les nenes de l’escola hem anat a teatre a Banyoles.
Els més petits, de P3 a 2n, hem gaudit de les peripècies d’un pallasso a Minuts, un muntatge de creació pròpia del clown Marcel Gros. És un espectacle fet de breus moments, un viatge a la imaginació en el qual els objectes prenen vida i es converteixen en animals o en personatges que són els protagonistes de les històries inventades pel pallasso. Mireu, rieu, aplaudiu,…
Els nens i les nenes de 3r i 4t han assistit a la representació de El Cel de la Jojó, un espectacle musical i de titelles de la companyia Inspìra Teatre que té com a font d’inspiració el conte Jojo la mache d’Olivier Douzou. És una història que ens parla de la transformació, del cicle de la vida, de les petites i grans pèrdues, de la vellesa i de la mort.
Els alumnes de 5è i 6è han vist i escoltat l’obra en anglès Treasure Islandde la companyia IPA Productions.Van passar una molt bona estona, i aquests són alguns dels comentaris dels alumnes:
The decorations are great! It’s an amazing play! I helped the actors. I’m lucky. I love the songs. The actresses are very nice. I like Jim Hawkins. Jim is like a little boy. Long John Silver is a bad man. I liked the play because I understood all the words. It was really fun. I liked the story because it was really fun.
I liked the play because I learnt some new words: compass, scrubbing brush, spade, land…I liked the play because I learnt new words. I liked the theatre, too.
El divendres 24 de gener els nens i nenes de cicle inicial vam anar a visitar els bombers i els mossos d’esquadra, perquè en aquest segon trimestre treballem els oficis. L’ofici de bomber ens agrada molt i el de mosso d’esquadra ens despertava curiositat.
Vam visitar les cases on treballen i fan guàrdia els bombers i els mossos d’esquadra, on esperen els avisos.
Els bombers tenen una casa gran, nova i molt maca, s’assembla a una de les nostres cases, però ells tenen un gimnàs i un pati per fer pràctiques.
Els mossos tenen la casa més petita. Hi ha despatxos, secretàries per atendre a les persones, una garjola i un sistema visual de seguretat.
Tots van ser molt i molt amables, ens van explicar com treballen i ens van deixar fer servir algunes de les seves eines de treball.
Vam treballar molt aquell matí, fins a dos quarts de dues, però no es va fer gens llarg. En acabar les visites vam dinar i poc després ja tornàvem cap a l’escola.
El llibre recomanat per els nens/es de primer de Cicle Inicial durant aquest primer trimestre ha estat “L’hàmster d’en Josep” (editorial Bromera).
Els ha agradat perquè parla d’un hàmster, animal estimat per a tots, que alguns el tenen a casa i d’altres l’han tingut. També troben molt bonics els dibuixos i el tema emocionant amb un final feliç.
Un llibre recomanat pels alumnes de segon és “Els bons amics”, editorial la Galera.
El que els nens han dit del llibre és: “Ens ha agradat perquè els personatges són amics i comparteixen les coses i el menjar. També ens ha fet riure perquè hi ha situacions divertides i van compartint la mateixa pastanaga. A més ens ha ensenyat a compartir i ser amables amb els altres”.
El passat 16 de desembre es va portar a terme la formació per a les famílies del programa “Llegim en parella”, un programa educatiu que utilitza la tutoria entre iguals – a l’escola, entre alumnes, i a casa, entre l’alumne i un familiar- per a la millora de la competència lectora
En aquest vídeo podem veure l’aplicació del programa a l’aula i a casa:
I els consells pel tutor familiar en la següent presentació:
Per tenir-ne més informació podeu consultar a la web del Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals – un grup de treball de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona- que és qui ha desenvolupat aquest programa i el posa a l’abast de les escoles oferint formació i assessorament al professorat per portar-lo a la pràctica.