Podeu gaudir de la lectura a la biblioteca de l’escola!

Recordeu que a la biblioteca de l’escola tenim una gran colecció de llibres a la vostra disposició. No desaprofiteu l’oportunitat de gaudir de la lectura i visiteu l’espai web de la nostra biblioteca per poder consultar els llibres disponibles que tenim.

Per poder consultar tots els llibres sols heu de clicar al següent enllaç:

Festa FI DE CURS

L’últim dia de classe, hem fet el comiat del curs 2016/2017 amb molt de ritme.

A primera hora, al pavelló i, davant dels nostres familiars hem fet els balls que cada nivell havia preparat durant les darreres setmanes a la sessió de música.

Amb ritmes de tota mena i un ball final conjunt per “gaudir de les coses bones que té la vida” us desitgem…. BON ESTIU!!!

CLIQUEU I VEUREU IMATGES!

I AQUÍ TENIU ELS VÍDEOS:

COMIAT ALUMNES DE 6è

El passat divendres 16 de juny els nostres alumnes de 6è van fer el seu comiat de l’escola.

Van ballar i ho van fer de pel·lícula, després van rebre unes bandes personalitzades amb un adjectiu ben escollit per a cadascú, i L’AMPA els va fer entrega de les orles de la seva promoció.

Volem desitjar el millor per aquests alumnes que deixen l’escola després de 9 anys i que emprenen una nova etapa.

Cal que mireu endavant i, sobretot que sigueu molt feliços!!!

SI CLIQUEU AQUÍ, PODREU VEURE MÉS IMATGES CEDIDES PEL CARLOS VINYUALES

Moltes gràcies Carlos!!!!

A RIUDOMS JA TENIM SEGUICI FESTIU!!

AQUESTS DIES EL JOSEP M. VIDAL I EL XAVI GALLEGO, HAN VINGUT A PRESENTAR A TOTS ELS NOSTRES ALUMNES EL SEGUICI DE LA FESTA MAJOR DE RIUDOMS. ELS HAN EXPLICAT QUÈ ÉS UN SEGUICI, ELS ELEMENTS QUE EL FORMEN I COM S’ORDENARAN.

ATENTS!!…..DIABLES, DIABLONS, TIMBALERS, CAPGROSSOS ELS FRANCESOS, CAPGROSSOS ELS CATALANS, GEGANTS, GRALLERS, EL CAVALL, BALL DE CERCOLETS, BALL DE GITANES, BALL DE VALENCIANS, GRUP DE PERCUSSIÓ!

QUINA FESTADA QUE FAREM PER SANT JAUME!!!

ALGUNES FOTOS

4 SEGLES D’HISTÒRIA

Aquest mes de Juny els alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è hem fet una visita cultural a l’església de Sant Jaume de Riudoms dirigida pel mossèn de la parròquia, per commemorar el 400 aniversari de la seva construcció.

En primer lloc el mossèn ens va ensenyar l’antic escut (1606) que hi ha a la façana. Seguidament ens va explicar que l’església és una barreja d’art gòtic i renaixentista. Al sostre hi ha coberta en forma de volta de creueria, propi del gòtic. I la part lateral és del renaixement, una tornada a l’art clàssic, de Grècia i Roma. Vam veure les trones, que serveixen per a recitar i llegir, i per a que tothom ho senti està situada just al centre de l’església. També va parlar que a les diferents capelles laterals es reunien els diferents gremis: pagesos, modistes, fusters, pescadors… També vam poder observar l’orgue, que és l’instrument més complert de tot el món.
A dalt vam veure el cor i darrera la rosassa.

Vam mirar l’estàtua del Beat Bonaventura Gran feta de guix. Ens va comentar que va ser una persona molt important perquè va ser conseller de quatre papes, això que no havia anat a l’escola i era pagès.

Vam pujar una escala de cargol, on hi havia moooooltes escales ( 121 )
Vam poder experimentar com sonaven la Jacoba, la Sebastiana, la Bonaventura i la Immaculada. Com més grans el so és més greu. Us preguntareu, qui són? Són les campanes del nostre poble!!!!!

Ens ho vam passar genial sobretot al campanar.

AQUÍ TENIU UNES IMATGES

JORNADA “FEM PATI”

Feia uns quants mesos que l’AMPA ens havia plantejat la idea de transformar el pati. Després de diverses reunions i posades en comú, arriba el dia!

Dissabte dia 10 de juny, 8h del matí, pati de l’escola.

A poc a poc es van trobant, carregats d’eines, idees, il·lusió i ganes de treballar, un grup de pares, mares i mestres voluntaris amb un objectiu comú: transformar el pati per fer-lo més lúdic, alhora que serveixi com a oportunitat per a l’aprenentatge fora de les aules.

Així, es van començar a crear 5 espais:

• Racó de les cuinetes
  • Racó musical, amb dues estructures per descobrir sons diferents
  • 6 Xarranques, que serviran també per les classes d’educació física a primària
  • Dos jocs de “Twister”
  • Dos jocs de 3 en ratlla

11h del matí, sala de mestres. L’AMPA va encarregar un refrigeri per a tots els voluntaris, que s’ho havien guanyat!

13:30h, donem per finalitzats els treballs! Cansats, però satisfets, marxem cap a casa després de fer un tomb i fotografiar-lo tot!

De moment, tot això és el que ha donat de si la primera jornada de “Fem pati”. Continuarà…

MOLTES GRÀCIES A L’AMPA, PARES, MARES I MESTRES VOLUNTARIS!

IMATGES DE LA JORNADA