Segona sessió

Quan entrem a classe ja ens està esperant el nostre artista. Es presenta i ens fa un repàs de la seva vida professional. En acabat, comença a parlar-nos del futur projecte comú.

El tema principal serà “la bellesa i l’eficàcia comunicativa de les cites i textos curts”. Tom Carr ens comenta les idees inicials que tenia per al nostre projecte de recerca i que nosaltres hauríem de desenvolupar i orientar cap a interessos propis. Ens demana a tots que tinguem una llibreta d’artista on abocar els pensaments creatius.

I comencem. Tom Carr ens demana si recordem alguna dita o frase que ens agradi i que l’escrivim en un full amb el tipus de lletra que vulguem. Ens diu que visualment la lletra dóna una idea de com és la persona que l’ha escrita. Amb l’ordinador escrivim la dita escollida amb tres tipus diferents de lletra i després les barregem totes.

Per acabar la sessió, cadascú crea l’esbós d’un diccionari personal amb lletres pròpies. El Tom ens pregunta si tenim algun idea pensada per al nostre projecte de recerca. Comencem a pensar en quins seran els grups de treball i d’investigació. Per ajudar-nos, una de les nostres professores, la Mercè, ens demana que diguem un adjectiu que defineixi el nostre pensament sobre el projecte fins ara. Interessant, diferent, entretingut, curiós, compromès, emocionant, creatiu, ambiciós, entusiasta, divertit, profund.

Quan els organitzadors de la Castanyada del nostre centre han sabut del nostre projecte, ens han proposat participar en la mostra d’epitafis que s’hi farà. Acceptem el repte i en Tom ens proposa de visitar el cementiri de Sant Andreu amb l’objectiu d’analitzar els diferents tipus de lletres que són propis d’un context com aquest i, al mateix temps, inspirar-nos per a l’elaboració dels epitafis. Però això serà la setmana vinent…

Carla Parrón i Sandra Nocete

Accions

Informacions