OFERTA LÚDICA: ♫ Escola de Dansa Harmony ♫

Logotip del centre.

Creixement, aprenentatge i infants, tres termes que van lligats, ja que, en la infantesa és el període on més aspectes s’aprenen i s’integren en la memòria, les capacitats i les habilitats dels més petits i petites.

Popularment es relaciona l’aprenentatge amb l’àmbit acadèmic, la part formal, però que passa amb aquella part menys valorada, l’educació no formal, la part lúdica de la vida dels infants?

Per aquest motiu volem presentar-vos una de les millors opcions lúdiques per als més menuts i menudes de casa, el ball, en aquest cas l’Escola de Dansa Harmony dirigida per Luis Gonzalez Lopez.

 

CONEGUEM L’ESCOLA

L’Escola de Dansa Harmony, situada al Carrer Andorra núm. 39, del barri de Ca n’Oriac, Sabadell, Barcelona (08207) és un establiment lúdic dissenyat exclusivament per al divertiment i els amants del ball.

Horaris del l’Acadèmia.

Aquesta acadèmia disposa de blog, Instagram, Facebook i telèfon mòbil per així arribar a més persones i seguir creixent com acadèmia, a més a més d’oferir diversos mitjans de comunicació.

El centre disposa d’un total de 240-250 m2 de superfície: dues aules les quals abasten uns 65 i 68 m2, dos vestuaris i lavabos, recepció i màquines de begudes i menjar.

Cartell festa barri.

 

 

Un lloc amb un equip professional format i amb gran experiència en el món del ball, alguns d’ells han dut a terme el seu treball fora d’Espanya per continuar formant-se i creixent com a professors de dansa.

Hi ha un total de 9 mestres de ball incloent a en Luis (director) els quals trien tots junts l’organització i planificació de les danses i els seus horaris de tot l’any.

Les quotes a pagar són de forma mensuals sent el preu més baix de 24e i el més alt de 65e.

 

SERVEIS I ACTIVITATS QUE OFEREIX

Harmony és una acadèmia privada que disposa de dotze tipus de ball i activitats diferents les quals són: Pilates, Hip Hop (Kids, Junior A i B, YouthAdvance), Sexy Style, Urban Latin (Kids, Junior, Youth), Latin DanceBaby DanceFirst DanceBody & Mind, Break DanceFlamenco – Sevillanas (kidsiniciaciónavanzado),  SBR (iniciació, mig i Jazz Fusión Kids.

Horaris classes de dansa.

Els alumnes que la formen es poden classificar per percentatges de tal manera que d’infants de 3 a 8 tindrien un 25%, de 9 a 12 anys un altre 25%, de 13 a 17 un 35-40% i la resta la formen els adults. Fins hi tot hi ha famílies senceres apuntades (cada membre fa el seu respectiu ball).

First Dance i Baby Dance són dos tipus de ball que ofereixen als infants d’entre 3 a 6 anys i consisteix en una iniciació a la dansa amb l’objectiu de que els més petits i petites coneguin una mica més el seu cos i afavorir la seva motricitat, a més d’introduir alguns valors com compartir i gaudir en grup.

https://www.facebook.com/EscolaHarmony/videos/846546499040202/  (Vídeo exemple de Baby Dance)

A més a més del ball, l’Escola de Dansa Harmony organitza de forma individual o amb la col·laboració d’associacions de veïns de diversos barris, activitats perquè tant petits com grans puguin gaudir junts, es podria dir que es tracta d’una gran família.

Aquestes activitats varien segons l’estació de l’any, per exemple, a l’octubre a l’època de la tardor, el dia de Halloween organitzen activitats com el túnel del terror o concurs de disfresses, que aquesta última acostuma a destinar-se als més petits.

Al Desembre s’organitza un gran sopar a l’Hotel Candido de Terrassa on hi acudeixen tots els alumnes amb les seves famílies i ensenyen els balls que han preparat.

Baby Dance.

Al Febrer com a motiu de celebrar el carnestoltes amb tota la ciutat s’organitza una rua de

Cartell activitat Carnaval

dos dies (cap de setmana) amb diverses associacions i acadèmies de Sabadell. El dissabte també surten els més petits, ja que és més curt el recorregut, però diumenge només surten a partir dels 7 anys. I al Març es fa una sortida al Salting, on hi pot participar tothom.

Cartell activitat halloween.

 

 

Al Maig trobem les colònies on van a una casa de camp i fan diverses activitats com tir amb arc, inflables i gincames, activitats de ball, etc, són uns dies per estar tots junts i aprendre a jugar i passar-ho bé en grup.

Finalment al Juliol es du a terme l’esperat festival el qual és un recull de tots els balls creats durant tot el curs i enfocat a les famílies, perquè puguin gaudir del que han après els seus infants, germans, cosins, mares, pares, etc. També se sol triar un motiu diferent cada festival, per exemple si trien les pel·lícules, l’últim ball de cada dansa estarà basat en una pel·lícula.

Cartell festival.

Encara que hi planifiquin totes aquestes activitats i més durant tot l’any també acudeixen a diverses actuacions que poden haver-hi per festes als barris de la ciutat.

 

 

 

 

 

 

 MÉS ENLLÀ DEL BALL:

El projecte educatiu del centre és transmès pel professorat i es basa a inculcar a l’alumnat valors com la tolerància, el respecte, la inclusió i el treball en equip. També defensen l’amor propi i cap als altres.

Sabem que la dansa és una gran eina per expressar-se, per exterioritzar el que portem a dins amb el nostre cos, per mostrar com ens sentim i superar els reptes i conflictes que poden tenir els infants i qualsevol altre alumne del centre.

 

Logotip escola.

A més a més és una acadèmia comprensible que proposa descomptes segons el nombre de classes que realitzis, per famílies nombroses o per tenir a familiars directes al centre per així afavorir la inscripció i que pugui gaudir més gent de la manera més econòmica possible.

Quan a infants amb dèficits o necessitats especials tenen especial cura d’ells i aconsegueixen que s’adaptin bastant ràpid, de fet al centre hi ha algun membre amb alguna deficiència i que ha resultat ser una gran ballarina i la seva adaptació ha sigut perfecta..

 

OFERTA LÚDICA I EL COVID-19

Malgrat la situació que estem vivint, ens han pogut dedicar uns minuts del seu temps i explicar com estan sent les classes a l’acadèmia, a causa de la pandèmia el centre, ha hagut de comptar amb més material imprescindible com és el gel hidroalcohòlic o les catifes de desinfecció, també hi ha una ventilació molt més vigilada i una desinfecció de l’aula i materials entre classes.

És un any una mica difícil pel centre a causa de la pandèmia, ja que no ha rebut nous clients, a causa que molts pares i mares tenen por que els seus fills duguin a terme activitats extraescolars on es relacionin amb més gent i puguin exposar-se més al contagi, per això en aquesta escola es van fer alternatives covid on es pogués veure que la dansa pot arribar a ser segura i bona. Amb la qual cosa han començat a gravar vídeos dels balls a les aules utilitzant llums i efectes i amb les mesures adequades i amb mascareta.

Cartell sopar Harmony.

Per la situació, el centre hi ha hagut de reorganitzar el programa amb els horaris per tal de poder comptar amb totes les seves modalitats i alumnes.

Els grups van quedar dividits en 6 alumnes per classe, ja que és el número que els hi permetia les restriccions i mesures des del govern.

Amb l’actual restricció s’han vist obligats a tancar i fer classes via online. Per als més petits s’hi han posat en contacte amb els familiars perquè hi participin i els hi ajudin via telemàtica.

Per tal de tornar amb la màxima força possible, Harmony planteja alternatives post-covid per fer un crit al públic i fer una promoció on la gent pugui veure’ls ballar i arribar a entendre que la dansa és segura i bona.

Carnaval 2018.

 

Podríem dir que ha estat una experiència molt gratificant i enriquidora, esperem que la situació millori aviat i que tant l’Escola Harmony com tots els seus alumnes puguin reincorporar-se adequadament i puguin gaudir de l’experiència del ball i el treball en equip.

Agrair a en Luis González pel seu temps, la seva amabilitat, espontaneïtat i la increïble família artística que ha aconseguit crear.

Sort i gràcies.

 

ADRECES D’INTERÈS DEL CENTRE:

https://www.localgymsandfitness.com/ES/Sabadell/980229618686440/Harmony%2C-escola-de-dansa (Blog de l’Acadèmia)

https://instagram.com/harmonyescoladedansa?igshid=1onaj9fxhrhtz (Xarxa social: Instagram)

https://d.facebook.com/EscolaHarmony/ (Xarxa social: Facebook)

https://www.youtube.com/channel/UC1Nd8fnaZmw5DZVW38V9_zg (Canal de YouTube)

85 82 41 17 (Telèfon mòbil de contacte)

 

  Cristina Camús, Thais Castellanos i Anna García.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Oferta lúdica Biblioteca del Sud

ENTREVISTA OFERTA LÚDICA A LA PETITA INFÀNCIA

Amb Biblioteca del Sud, Jordi Bosch.

PRESENTACIÓ: Qui som?

Bona tarda a tots i a totes, som Alexia, Kirenia i Carlota, 3 noies que estem fent el primer curs del cicle superior d’educació infantil. 

Primerament, estem encantades de poder-vos explicar què farem i en què consisteix aquesta notícia.

Seguidament, us farem una breu introducció, explicarem les dades del centre, el contingut de l’entrevista i farem unes petites conclusions i valoracions.

Comencem!

INTRODUCCIÓ: Què farem? On ho farem? 

Hem fet una entrevista a la Biblioteca del Sud. 

Vam anar a visitar-la i vam realitzar una sèrie de preguntes al Jordi Bosch, un simpàtic bibliotecari veterà d’aquesta biblioteca. 

Ens vam centrar en l’oferta lúdica per a la petita infància, en les activitats que fan exclusivament per als infants i les seves famílies. 

DADES DEL CENTRE

Ubicació:

La Biblioteca del Sud està ubicada a Sabadell Sud, al barri de Les Termes.

Horari del centre:

Actualment:

Dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 15.30 a 20.30h.

Dijous de 09.30 a 13.30h.

Dissabte tancat.

Horari de les activitats infantils:

Normalment a les 18:00h, ja que és l’hora que més s’adapta a totes les famílies.

Destinataris/es:

Les activitats van destinades a la primera infància (0-6 anys)  i a les famílies del barri.

ENTREVISTA

Activitats:

En Jordi ens ha recalcat que és molt important l’etapa infantil per al desenvolupament psicomotriu i el vincle amb la lectura.

  • Hores del conte: un o una professional acudeix a la biblioteca a explicar contes i també es poden fer teatres amb titelles.
  • Cançons i musicalitat a la biblioteca.
  • Es treballen colors, formes i llums amb manualitats.
  • Taller de cançons de falda amb professionals especialitzats en el tema.
  • Instruments musicals lliures, on es poden tocar i explorar diferents instruments.

Característiques i serveis:

Hi ha un espai de petits lectors amb contes de diferents temes (emocions, primeres lectures amb lletra lligada i lletra de pal, entre d’altres).

Els contes es diferencien amb gomets de colors, per exemple, el gomet blau està als llibres dels infants de 0-6.

Serveis:

  • Bebeteca de 0 a 3 anys amb música, contes típics, contes on hi podem trobar roba, colors, etc. 
  • Racó per a les famílies: servei exclusiu per a les famílies quan tenen un fill o una filla i es veuen apurats, la lectura és una manera d’ajudar.
  • Servei de préstec per portar a casa.
  • Servei d’ordinadors per jugar amb les famílies i de televisió per mirar pel·lícules.
  • Visites escolars d’escoles bressol on s’expliquen contes, es fan teatres de titelles,, entre d’altres.

Organització i organigrames:

L’organització es diferencia entre l’espai dels “joves/adults” i l’espai dels petits i petites amb les famílies.

L’organigrama es composa així: 

  • Direcció: Jordi Bosch.
  • Àrea general i infantil: Montse Barderi, Noelia Esteves, Yolanda García, Merche Martos, Toni Millán, Elisabeth Montoro.
  • Consergeria: Juan Carles Granados.
  • Servei d’informació: Gisela Planas.

Infants amb risc social?

Reben una gran part d’infants amb risc social, ja que és un barri molt pobre, encara que els menors de 7 anys no poden entrar sols, es permet l’entrada perquè és un servei gratuït, i per alguns infants serveix d’ajuda. 

Recursos? (Instal·lacions…):

El tema dels recursos, econòmicament, està bastant malament, i en aquesta situació de COVID encara més.

En aquesta biblioteca es tracta d’aprofitar regularment materials reutilitzables, encara que de tant en tant s’han de comprar materials com tisores, cartolines…

Normes de seguretat:

Amb l’adaptació de la COVID  són normes d’aforament, higiene i distància.

Sense COVID totes les prevencions de riscos laborals.

Valors que promou el centre:

Aquest centre aplica molts valors, alguns d’ells i els més importants són

  • Valor de la lectura.
  • Valor de l’educació i la cultura.
  • De la comunitat. 
  • De dir no als prejudicis.
  • Excés gratuït a tots els serveis.
  • De la sostenibilitat i el reciclatge.

En general, a part de passar-s’ho bé, aquesta biblioteca transmet molts bons valors.

Espais:

La sala infantil es forma de tots els espais que hem mencionat abans: bebeteca, espai de les famílies, etc.

La Biblioteca té aproximadament 1.700 metres quadrats.

La sala infantil es forma de 500 metres quadrats aproximadament. 

Adaptacions i accessibilitat infants amb discapacitat física o mental:

A la Biblioteca del Sud creuen que estan poc preparats i formats per atendre a un infant amb discapacitat mental. Volem dir, tenen molt poca formació a nivell d’aquestes discapacitats, ja que no sabrien com actuar davant una situació així. Està clar que rebran a l’infant o a l’adult adequadament, però no poden garantir que l’ajuda serà la més adequada.

Quan parlem d’accessibilitat per als infants i persones, en general, amb discapacitat física, s’haurien d’adaptar a nivell de espai, centrant-nos principalment al lavabo, ja que hi ha una porta que s’hauria d’obrir amb bastant força. És l’únic inconvenient.

PER FINALITZAR: Opinions, agraïments, fotografies…

Opinió personal d’Alexia:

M’ha fet molta il·lusió poder tornar a anar a la biblioteca on he estat des de ben petita, i de retrobar-me amb en Jordi i la Gisela.
Us convido a anar, sereu benvinguts i benvingudes amb els braços oberts.

Opinió personal de totes:

És una biblioteca molt xula i molt adient per a qualsevol tipus de persona, edat, gènere, cultura… 

Per acabar, us convidem a venir a la biblioteca quan esteu manques d’informació, necessiteu qualsevol tipus d’ajuda, o simplement voleu desconnectar amb una bona teràpia de lectura.

Agraïm moltíssim el tracte i la molèstia.

Us deixo algunes fotos, gaudir-les com hem fet nosaltres!

Gràcies per la vostra atenció!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

OFERTA LÚDICA BIBLIOTECA DEL SAFAREIG

El dia 14 de gener vam contactar amb la biblioteca dels Safareig, ubicada al carrer Papa Pius XI, 165, a la Creu Alta de Sabadell.

Vam realitzar l’entrevista amb l’encarregada de l’àrea infantil Elisabet Marco Olivera per via mail, ja que amb el tema de la Covid no hem pogut fer l’entrevista presencial.

SERVEIS

És una biblioteca pública que forma part de la Xarxa de biblioteques públiques de Sabadell. Oferim un servei públic i gratuït obert a tota la ciutadania, tenint en compte quines són les seves necessitats i adaptant-ho amb diferents recursos.

El seu horari és dilluns, dimarts, dijous i divendres de 15:30 a 20:30, dimecres de 9:30 a 13:30, dissabtes de 9:30 a 13:30 i el telèfon de contacte és 937 17 53 43

Disposen de l’espai polivalent de la biblioteca i de la sala infantil amb equip de so i projecció.

 

ACTIVITATS

Les activitats que realitzen són culturals com hores del conte, tallers, Bibliolabs, laboratoris de lectura, projeccions de cinema, etc. Aquestes van destinades algunes només a infants i d’altres que són familiars.

Donen molta importància a fomentar la lectura, potenciar la imaginació, donar espai a la creativitat, donar a conèixer el fons de literatura infantil i juvenil de la biblioteca, adaptant-se a les necessitats i característiques, experimentant i tenint en compte les seves preferències.

Com és un espai públic l’accés és obert, així que treballen amb tots els infants que acudeixen a la biblioteca.

PERFIL PROFESSIONAL

Depenent de la temàtica i l’activitat que es vulgui organitzar busquen diferents perfils com per exemple escriptors, científics divulgadors, narradors de contes, etc.

NORMES DE SEGURETAT

Són les que marca el pla de seguretat de l’Ajuntament en espais públics.

L’ACCESSIBILITAT A INFANTS AMB DF 

No existeixen barreres arquitectòniques que dificultin l’accés a l’equipament així que tothom té accés als espais, ja que disposen de diferents recursos d’accés.

L’interior és ampli i es pot desplaçar amb facilitat amb cadira de rodes, hi ha rampes amples per poder accedir dins la biblioteca, mobiliari adaptat, etc.

ADAPTACIONS DE LES ACTIVITATS PER LA COVID

Per la situació actual no poden dur a terme les activitats que feien abans, així doncs hi han hagut d’aturar les activitats presencials.

VALORACIÓ DE L’ENTREVISTA

Després de realitzar l’entrevista hem pogut saber una mica més de les activitats que fan a la biblioteca, hem pogut veure que en ser un lloc públic poden oferir molts recursos on s’adapten a tota mena de necessitats per a totes aquelles persones que puguin estar interessades, fomentant l’interès per la lectura i cultura.

Per altra banda, actualment han hagut de cancel·lar les activitats que realitzaven i no poden oferir l’oferta que tenien. 

L’únic inconvenient que veiem és que malgrat la situació actual, estaria bé i ajudaria, si poguessin fer més activitats virtuals, ja que molts dels infants o famílies que acudien a la biblioteca la tenien com a recurs d’aprenentatge.

Fotos:

https://www.sabadell.cat/ca/biblioteques/biblioteca-dels-safareigs

https://bibliotecavirtual.diba.cat/sabadell-biblioteca-els-safareigs

Entrevista realitzada per Ariadna Emo, Melani Chávez i Jennifer Andreo

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Tipus de joc i materials a l’escola bressol

Tipus de joc i materials a l’escola bressol

A l’escola bressol amb els infants d’1-2 anys normalment el tipus de joc que es fa és lliure, ja que d’aquesta manera manipulen, experimenten i descobreixen per ells i elles sols/es amb diferents objectes i materials.

El tipus de material que es fa servir és:

  • Fusta.
  • Plàstic (molt poc).
  • Tela.
  • Vímet.
  • Naturals.

Amb els objectes el que fan és:

  • Muntar i desmuntar.
  • Ficar coses a dins d’objectes i treure-les.
  • Imitar accions de la vida quotidiana.
  • Picar entre diferents objectes.

A part d’aquests materials també es fa servir una tarima amb rampes de fusta, perquè els infants desenvolupin la psicomotricitat, a més d’uns mòduls que es poden arrossegar.

                 

   

Sara Muñoz

Publicat dins de General | Deixa un comentari

“Les joguines i el material lúdic a l’escola bressol”.

“Les joguines i el material lúdic a l’escola bressol” 🙂 

El material lúdic per excel·lència és la joguina, però també són materials lúdics
altres objectes/matèries que, tot i tenir altres finalitats primeres, són utilitzats
per jugar, per la qual cosa cal estendre el terme joguina a aquests altres objectes
i trencar-ne el sentit comercial i considerar-lo des de la perspectiva del significat
que els infants li donen.

Les joguines, en el sentit ampli, són un mitjà per desenvolupar el joc infantil, però
no són absolutament imprescindibles ni el substitueixen, encara que sí el poden
estimular i enriquir.

L’adquisició/renovació de joguines /materials està justificada per les raons
següents:
• No tenir prou joguines en relació amb el nombre d’usuaris.
• Recursos necessaris per dur a terme l’activitat.
• Retirada dels utilitzats quan no interessen.
• Substitució dels deteriorats per utilització.
• Estimular i motivar el joc.

Per guiar l’elecció de joguines, es poden seguir els criteris següents:
1) Edat de l’infant.
2) El valor educatiu.
3) Seguretat.
4) Durabilitat.
5) Higiene.
6) Estètica.
7) Quantitat.
8) Capacitat d’entretenir i divertir.

Aqui deixo uns exemples de jocs amb material lúdic, on tots els infants juguen amb aquets objectes.
Titelles amb mitjons 😛 :
És una forma clàssica de crear una joguina amb un vell mitjó. Només cal dibuixar o cosir uns botons en forma d’ulls i de boca i començar a passar una bona estona en família.

-Màscares amb ampolles 😯 :
Podem construir meravelloses màscares amb envasos inservibles i una mica d’imaginació.

Llançament de cèrcols:

Hi ha moltes joguines lúdiques, algunes poden ser fetes pels adults, altres com per infants, o fins i tot , si l’infant agafa una capsa, ja és una joguina lúdica.

Espero que us hagi agradat la petita introducció de les joguines i el material lúdic a l’escola bressol 😎 .

Fins Aviat! 😛

Hakima Marroun

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LA PUBLICITAT: Ana Carrasco

Aprofitant la quantitat de catàlegs de joguines que estan sortint pels regals de Nadal, en aquest article trobarem una anàlisi del catàleg de la marca “Drim“.

En aquestes primeres pàgines, tal i com es pot apreciar que no n’hi ha cap color associat a cap sexe, sinó que el color de les pàgines és gris, seguidament les joguines també se’ns presenten gairebé per igual, és a dir, no estan dividides segons el rol que representen. Però sí que n’hi ha una petita divisió, la qual es tracta del color de les mateixes joguines en què les de les joguines associades cap a les nenes són majoritàriament rosa i les dels nens són majoritàriament de color blau.

En les següents pàgines, ja sí que es poden apreciar alguns aspectes sexistes, pel fet que en aquestes quatre pàgines hi ha una divisió en dos, és a dir, dues pàgines associades cap al sexe femení, en les quals tan sols es troben diversos tipus de nines com les “Barbies”, les “Pin i Pon”,  si ens fixem el títol és de color rosa, jocs de manicura, malgrat que rarament no es troben les cuinetes, a més el color rosa és predominant en moltes de les joguines. En les altres dues pàgines es troben les joguines associades cap al sexe masculí, en què en la majoria de capses predomina el blau, en les quals trobem el ninot de la pel·lícula de “Toy Story”, el qual representa la valentia ja que es tracta d’un dels personatges valents, malgrat que també n’hi ha altre grup de ninots de “Toy Story” en el qual trobem la noia, també n’està promocionat el Cluedo amb temàtica de futbol, en que el color predominant de la caixa és el blau fosc.

Seguit d’això, respecte a les joguines dedicades a la primera infància se’ns presenten de manera indiferent sense donar importància al sexe, tant si és femení o bé masculí, malgrat que n’hi ha una part tan sols per a cotxes. En aquesta secció podem trobar molts tipus de joguines com óssos de peluix, perquè els infants juguin o abracin en moments d’angoixa, cavallets per gronxant-se, jocs de construcció, cotxes o motos per manipular de manera física, entre d’altres.

En la secció de les nines i accessoris els productes majoritàriament estan dominats pel color rosa, fet que podem associar al caràcter sexista que se li atribueix a aquestes joguines, les quals representen els rols de la cura del nadó, a més justament, la pàgina on estan els nadons és rosa.

Respecte a la secció de la imitació de rols de la llar es pot apreciar que els jocs de cuina estan associats cap als dos sexes, pel fet que en la primera imatge hi ha una cuina en la que no predomina el color rosa, sinó el gris, a més en la segona imatge en altre anunci de cuinetes n’hi ha un nen amb dues nenes representades. Però, en canvi la rentadora està associada cap al sexe femení.

La següent secció és la de les figures d’acció, segons el  meu punt de vista no totes estan associades cap al sexe masculí, ja que no hi ha cap joguina en la que predomini el color blau, és cert que les pàgines són de color blau, però en les joguines associades cap a les nenes també són blaves, malgrat que la joguina de “Pin i Pon” sí que està dirigida per als nens, ja que, el títol és de color blau, i anteriorment hem vist una joguina d’aquesta marca en què el títol era de color rosa.

La següent i última secció, la de les disfresses, clarament està dividida en sexes, ja que no n’hi ha cap nen disfressat de princesa així com cap mena disfresses de pare Noel o bé de Spiderman.

Per concloure, respecte el meu punt de vista en aquest catàleg hi han alguns aspectes sexistes respecte les joguines, però és cert que no és del tot sexista, ja que les pàgines, exepte una, no estàn de diferent color segons el sexe, fet molt comú en altres catàlegs.

A continuació, respecte a l’anunci que vaig analitzar amb les meves companyes, el “baby born” de Zaft Creation, de la mateixa manera que aquest catàleg, es tracta d’un anunci sexista ja que només a pareixien dues nenes jugant a exercir el paper de cuidador/a del nadó, a més, el color que hi predomina en quasi tots els accessoris i escenes és el rosa, associat cap al sexe femení, fets que dóna a entendre que aquest rol li pertany al sexe femení. https://youtu.be/JiCPN16

Per finalitzar, respecte a la pregunta “encara es pot considerar que s’anuncien joguines de manera sexista?”, doncs la resposta és sí, però cal tenir en compte que n’hi ha molts catàlegs que cada cop normalitzen més segons quins rols, com en aquest cas el catàleg de Drim, que el joc de les cuines l’associa cap als dos sexes, així com també estàn sortint anuncis per la televisió que promocionen les joguines de manera no sexista.

https://youtu.be/VziUjKPUwpI

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PRESENTACIÓ I DISTRIBUCIÓ DE LES JOGUINES A LES BOTIGUES

PASSADISSOS ROSES I BLAUS

Les joguines són un mitjà pel qual els infants mostren i expressen les seves inquietuds i necessitats. Els hi ajuda a desenvolupar les seves capacitats afectives, motrius, cognitives i socials a més a més de ser una part del desenvolupament del seu joc. Amb la qual cosa s’ha de donar-li molta importància a les preferències dels nens i les nenes a l’hora de triar una joguina.

Les botigues de joguines són un clar exemple del reflex de la societat i és un aspecte poc tractat i valorat per part de la població.
Potser s’ha normalitzat tant demanar una joguina segons els interessos dels adults com podria ser el sexe de l’infant que no es valora si és correcte o no la distribució d’aquestes.

És comú trobar en una botiga diversos passadissos destinats a jocs de taula, construcció, peluixos, però també ho és la separació entre els colors rosa i lila amb joguines per a nenes i el vermell, blau i negre per a nens.

Un clar exemple d’aquest tipus d’organització és la botiga DRIM la qual fa aquesta divisió entre nens i nenes.

Botiga de Joguines DRIM.

Botiga de Joguines DRIM.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Una de les botigues que es podria apropar més al model neutre de distribució seria la Hamleys a Londres.

Botiga HAMLEYS, Londres,1760.

La característica principal d’aquest establiment és la distribució per categories i no per gèneres com són les pel·lícules, els jocs de construcció i de taula, els jocs artístics, peluixos, electrònica, etc.

Encara que potser trobaríem alguna distinció entre sexe en algun aspecte, és un dels millors models de botigues, ja que suposa un lloc on l’infant pot gaudir-les, provar-les i tocar-les per així triar la joguina que més li agradi.

Botiga de Joguines HAMLEYS.

Botiga de Joguines HAMLEYS.

 

 

 

 

 

 

 

Una joguina mai serà un objecte amb gènere, mai es dissenyarà amb aquesta intenció, serà la societat i els adults qui transmetran uns valors o uns altres a l’hora de regalar-la als infants.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EVOLUCIÓ DE LES NINES

L’EVOLUCIÓ DE LES NINES 

Es té constància que les primeres nines, van aparèixer sobre el 2,100 abans de Crist.

muneca-ivori-antiguo-egipto-munecas-coolmaison

Experts arqueòlegs han trobat en nombroses ocasions nines en excavacions de tombes egípcies de segle XXI a. C.

A Grècia,  les van començar a elaborar amb argila, presentant articulacions a coll i maluc. Les nenes de Roma també podien imaginar i gaudir amb nines mòbils que s’adaptaven a  la seva imaginació. Els materials d’elaboració era ivori, os, fusta, cera i fins i tmuneca-romana-articulada-coolmaisonot guix que componien una figura bastant similar a les nines més conegudes , la famosa Barbie.

Més endevant les nines més populars van ser les nines de drap. Aquestes es feien a les cases amb trossos de tela
on a l’època romana, en la primera meitat de segle V. es va trobar la primera en una tomba al costat d’una nena.

Historia de las muñecas

Era un costum habitual que si un nen/a moria, s’enterrava al costat de les seves joguines o aquests quedaven representats en la làpida de la seva tomba.

A partir del segle XV, a Europa es comencen a fabricar nines per a comercialitzar-les.  A Anglaterra es fan famoses les nines anomenades “Queen Anne”, elaborades amb fusta.

queen-anne-munecas-coolmaison

Entrem al segle XIX quan va néixer a Alemanya la veritable indústria que s’ha prolongat fins als nostres dies. Van començar produint caps de porcellana, amb el pèl pintat i unint-se a cossos de tela o cuir, arribant a emprar pèl natural, amb moviment en les parpelles, articulades perquè poguessin caminar i fins i tot va participar Thomas Edison , on va dissenyar un petit dispositiu que permetia que poguessin dir ‘Papà’ i ‘Mamà’.

munecas-edison-historia-munecas-coolmaison

A França es crea la nina que pot menjar i a poc a poc es fa més famós el fet d’elaborar complements i accessoris sofisticats per a les nines. Al segle XX es comença l’elaboració de nines de plàstic i a Espanya neix una de les nines més llegendàries, Marieta Pérez.

Mariquita perez muñecas palaciodeljuguete

Al Segle XX també es comencen a crear molts models de nines que cada vegada s’innoven adaptant-se al moment en el qual estem. És per això que neixen diferents tipus de nines de joguina per al públic infantil i també per al món del col·leccionisme, on la gent podia coleccionar moltes d’aquestes nines que actualment segueixen existint.

NINES FASHION

Les nines Fashion, són un tipus de nines que aparenten ser nenes adolescents o fins i tot adultes joves, orientades a desenvolupar un paper en el món de la moda amb els diferents rols i professions.

Un exemple és Barbie, la qual arriba a la fi dels anys 50’s i en l’actualitat es corona com una de les nines Fashion més famosa, fins i tot treu una línia de nines inspirades en dones que deixen emprenta en la nostra societat.

Barbie aniversario 50 años | Barbie, Vintage barbie, Barbie dolls

Un altre exemple de nines Fashion, són les que sorgeixen al nostre país en la dècada dels 60, la Nancy  fins que avui dia Nancy compleix 50 anys al nostre costat.

Muñeca Nancy NANCY De compras con su hermanita | Alcampo Compra Online Altres exemples de nines fashion, seria Les princeses Disney, Echantimals, Ladybug, les nines Anekke o les nines Monster High.

MUÑECAS DISEÑO ORIGINAL - Shop Monster High Doll Accessories, Playsets & Toys | Monster High   Comprar Muñeca Anekke Invierno BerJuan Muñecas ber26610

Muñecas ECHANTIMALS Colección - Juegos y Juguetes Echantimals

NINES BEBÈS

Representen nadons acabat de néixer o fins i tot mesos després, on fan moltes accions com parlar, plorar, etc.

Hi ha diferents models, però un dels més coneguts per a la seva història són els bebès Nenuco de Famosa, on proporcionen als infants diferents models pedagògics.

Nenuco muñecas palaciodeljuguete

Actualment hi han els bebès reborn, imitant a la realitat d’un nadó però amb materials fets a mà.

NINES MINIATURA

Són nines de petites dimensions,   molt més manejables i fàcils de transportar. Inclouen diversos personatges, normalment enfocats a la fantasia i a la moda.

Una de les primeres nines i ninots miniatura, són els Pinypon, creats també per Famosa a la final dels 70’s, on adopten diferents estils de vida.

 pinypon muñecas palaciodeljuguete 1

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Anunci publicitari: “Jo jugo al que vull´´.

Sóc la Carlota Cabello Martos, una alumna de 1r TEI del grup X i en aquest article us parlaré sobre l’anunci que ens va tocar crear al meu grup i a mi. La idea principal del nostre anunci és reivindicar i acabar amb les distincions de gènere. Per tant vam dissenyar un anunci on les joguines (dues nines) transmetessin aquest missatge de què, en aquest cas, si jugues a pilota no significa que siguis un nen. Vam decidir-ho així per tal que arribi aquest important contingut a tots als nens i totes les nenes i, per tant, donar més visibilitat i tractar el tema del joc amb tota la naturalitat possible, ja que així hauria de ser sempre i cap persona s’hauria de sentir malament o ser tractada amb rebuig o indiferència per jugar a una altra cosa o a un altre, ja que com vam estudiar, una de les característiques principals del joc és que ha de ser lliure, i si qualsevol infant deixa de jugar amb aquella joguina perquè creu que no és l’adequada pel seu sexe és que no està jugant amb total llibertat. Per tant, hem volgut que dues nines mitjançant el diàleg se n’adonin que poden jugar a allò que més els vingui de gust sense importar el teu sexe. A continuació trobareu l’enllaç per tal que podeu veure l’anunci.

https://youtu.be/iC0lYrlYois

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EVOLUCIÓ DELS VIDEOJOCS

Alba Figueras León

EVOLUCIÓ DELS VIDEOJOCS

Els videojocs han tingut una especial trascendència en la nostra cultura i societat contemporània, sobretot en el col·lectiu d’infants, ja que són el públic principal d’aquests jocs, però, quina és la seva història i quines influències ha propiciat?

Per començar, hem de saber que ès un videojoc, podem definir el videojoc com una joguina electrònica comercialitzada industrialment, en aquesta pot interactuar un o diversos individus a la vegada.

Seguidament començarem amb la seva història, per això, ens hem de remuntar als anys 50’s on es van començar a desenvolupar els primers videojocs, amb l’objectiu de recrear els coneguts jocs de taula, com és el cas del primer videojoc, un “tres en ratlla” informàtic, anomenat OXO i creat per Alexander Douglas. Posteriorment a la dècada dels seixanta, es van començar a crear els primers jocs “arcade” una mica més complexos que els anteriors com el conegut “nau contra marcians” i inclús es va crear el primer prototip de consola domèstica. Però, als anys 70’s els videojocs van patir una evolució sense precedents, donat que es va comercialitzar la primera consola, la Magnavox, tot i que uns mesos després es va llençar a la venta la coneguda Atari 2600, que va propiciar un “boom” en la venta d’aquestes joguines, tothom començava a conèixer els videojocs i a partir d’aquest punt es van començar a trobar les primeres videoconsoles als bars i als llocs públics, així com a algunes cases, això va propiciar l’apropamenti l’interès dels infants per aquestes joguines, ja que ho començaven a veure molt divertit, eren jocs molt més dinàmics que els anteriors e inclús podien anar a jugar amb els seus amics . Per la desgràcia de la companyia Atari, el seu monopoli es va veure destronat als anys 80, donat que van sorgir diverses companyies innovadores del sector, com Nintendo ,Sega o Commodore, en aquesta dècada ens trobem l’aparició de jocs icónics , que van marcar la infancia de molts nens dels 80, com Tetris, Pac-man, i Super Mario Bros, aquest últim va ser el primer joc amb un objectiu final (donat que els demés eren bucles infinits, que pretenien aconseguir la puntuació més alta sense un objectiu ) aquest fet, junt amb el seu èxit, va propiciar que les demés companyies el trobessin com a un punt de referència a seguir.

Cal aclarir, que en aquesta època els jocs estaven principalment adreçats a un públic masculí infantil amb fortes influències sexistes, un clar exemple el trobem a Super Mario Bros, on Mario ha de salvar a la feble princesa. Seguidament a la dècada dels 90s es van comercialitzar els primers jocs en 3d, amb això es va donar a terme una nova guerra de consoles de nova generació, amb noves consoles en escena, com la coneguda Playstation 1. Posteriorment amb els inicis dels 2000 trobem a diverses consoles, tot i que la estrella de la década va ser la Playstation 2 (2000) i Play Station 3(2006) totes dues amb un èxit sense precedents , en aquesta època van sorgir una evolució encara millor dels anteriors jocs en 3D amb un perfeccionament dels gràfics i amb històries més complexes, és a dir també amb més semblances amb la realitat, això va obrir nous interessos del públic que cada vegada volia més realisme i s’anava insensiblitzant amb la violència o similars, un exemple d’això és el joc Grand Theft Auto 5, un joc amb violència, masclisme, drogues, prostitució entre d’altres… que s’ha normalitzat (tot i a tenir l’etiqueta de majoría d’edat, el seu gran públic són els infants, fins-hi tot Alba Figueras León compresos entre els 8 i 12 anys, això fa que aquestes restriccions siguin pràcticament inútils) .Seguidament ens trobem a les generacions actuals de consoles i videojocs amb un realisme sense precedents, fins hi tot amb la introducció de videojocs en realitat virtual (VR) que fan que sembli que l’usuari es troba dins del joc mitjançant unes ulleres amb pantalles. Tot i que amb uns objectius , una insensibilització i un públic semblant amb l’anterior generació , i qui sap, fins a on arribarà aquesta evolució i si potser arribarà un punt on ens veiem completament inmersos en el videojoc, on no hi hagi pràcticament cap diferència amb la realitat .

Per concloure l’article, hem pogut apreciar que hi ha hagut una evolució sense precedents dels videojocs, arribant al punt de que avui en dia, es una joguina rebuda pels infants desde edats molt tempranes, donat que son asequibles i són per als pares una “distracció del nen”. Finalment, diria que els videojocs poden ser una eina que fins hi tot pot arribar a estimular i desenvolupar diverses capacitats de l’infant, tot i que això és una arma de doble fil, ja que els infants poden adquirir valors belicistes,violents i masclistes, tant és així , que pot ser una influència a l’hora de portar a terme els coneguts rols de gènere, creant així l’estigma, en el que l’home ha de ser fort i poderós, i la dona feble i sumisa. També com a dada extra i per concloure, cal dir que els videojocs, han de ser una joguina més, és a dir, no han de eclipsar a les demés joguines en el creixement de l’infant, ja que això pot propiciar deixar de costat la socialització de l’infant.

Publicat dins de General | Deixa un comentari