NOM: COMPARATIVA D’ECONOMIES DE PAÏSOS DE LA UNIÓ EUROPEA
ÀREA/MATÈRIA/NIVELL: Economia, 1r de batxillerat.
DESCRIPCIÓ: Activitat de comparativa de magnituds macroeconòmiques entre Espanya, França, Irlanda i Alemanya.
ORGANITZACIÓ: Per parelles
RECURSOS NECESSARIS PER DUR-LA A TERME: Internet per a la recerca d’informació, processador de textos, full de càlcul i generador de presentacions.
CRITERIS D’AVALUACIÓ:
Aquest treball valdrà 1 punt de la nota de l’avaluació i serà avaluat conjuntament seguint aquesta rúbrica:
Qualitat de la informació
0 Informació pobra, incompleta o mal elaborada. Repeteix literalment informació de llibres o webs.
1 La informació és correcta i suficient. S’ha elaborat a partir de fonts no citades.
2 La informació té molta qualitat: original, ben documentada. A partir de fonts citades o enllaçades.
Presència d’enllaços
0 No hi ha cap enllaç extern, tot i que fóra necessari. 1 Hi ha algun enllaç que no aporta informació rellevant. 2 Hi ha enllaços que aporten informació complementària del contingut de la presentació.
Correcció del text
0 Presenta moltes errades de tota mena. Té una mala redacció. 1 Hi ha una errada ortogràfica, morfològica, sintàctica o lèxica. Se’n podria millorar la redacció. 2 No hi ha cap errada. La redacció és àgil i atractiva.
Qualitat dels gràfics
0 Genera gràfics introduint dades manualment.
1 Genera automàticament diferents tipus de gràfics a partir de dades existents al full de càlcul.
2 Genera automàticament gràfics i en modifica la llegenda.
Drets d’autor
0 No s’hi citen les fonts d’informació. 1 S’hi citen les fonts (enllaços), però no hi ha indicació de les llicències d’ús. 2 S’hi citen les fonts d’informació i les llicències d’ús, específicament.
AUTORIA: Elena Laudo, IES Joan Boscà (Barcelona)
DIMENSIONS I COMPETÈNCIES QUE ES TREBALLEN:
Instruments i aplicacions : Seleccionar, configurar i programar dispositius. Usar l’edició de textos, tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals i edició de presentacions multimèdia.
Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball: Cercar, contrastar, seleccionar i tractar la informació digital adient per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals, a fi de construir un nou coneixement personal. Organitzar i usar un entorn personal de treball i aprenentatge amb eines digitals.
Comunicació interpersonal i col·laboració: Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació. Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital: Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat, i d’identitat digital.
TASCA:
L’exercici consisteix en comparar les economies de quatre països de la Unió Europea. Els països escollits són Espanya, França, Irlanda i Alemanya.
En primer lloc, haureu de cercar les dades bàsiques del país: Territori, població, mapa, capital, forma de govern i la distribució percentual dels tres sectors productius: primari, secundari i terciari. Després, us centrareu en les dades macroeconòmiques: P.I.B., P.I.B. per capita, inflació, formació bruta de capital, consum de les famílies, despesa pública i dèficit públic. Cal especificar la font (d’on heu extret la informació) i la data exacta de les dades.
Un cop cercada la informació, cal que redacteu un article presentant les dades obtingudes en forma de gràfics comparatius (full de càlcul) i exposant les conclusions de la vostra investigació.
Després elaborareu una presentació multimèdia que serveixi de suport per presentar a la resta de la classe la vostra recerca.
Quan hagueu acabat el pòster m’heu d’enviar l’enllaç al correu o deixar-lo com a comentari en aquest post.
L’avaluació de les competències digitals tindrà en compte els aspectes relacionats amb el domini del full de càlcul, el processador de texts i el generador de presentacions des del punt de vista tècnic, més enllà d’altres aspectes que s’avaluaran en funció dels objectius de l’àrea d’economia.
Pel que fa a la comunicació interpersonal i col·laboració, s’observarà la participació en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació. Es tindrà en compte l’actuació de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat, i d’identitat digital.
Aquí teniu un exemple de presentació :
