Una deliciosa forma de guardar els teus favorits

del.icio.us és un servei social que permet pujar a la xarxa les adreces d’interès del teu navegador, de manera que són consultables a través d’Internet i no només en local.

Utilitzar el servei es molt fàcil, només cal que ens creem un compte i després ens facilitarem la publicació de favorits, seguint aquestes dues opcions:

  1. Un marcador (bookmarks): Un enllaç que agregues a la barra de marcadors del teu navegador.
  2. Les extensions per a Firefox que permeten agregar favorits i realitzar cerques.

Ens facilita la categorització amb etiquetes (tags), per agilitzar la localització. Però no tan sols permet agrupar-les i etiquetar-les, sinó que també té els avantatges d’una xarxa social que permet compartir-les amb altres usuaris del servei i així conèixer qui i quanta gent ha desat un determinat enllaç.

La utilitat és doble, quan desem la nostra col•lecció de favorits a del.icio.us, estem contribuint a donar popularitat a l’enllaç. La categorització dels enllaços ens ajuda a trobar d’altres relacionats.


Els nostres enllaços són públics i la categorització dels mateixos a través de les etiquetes ens ajuda fins i tot, a trobar altres enllaços relacionats amb alguna etiqueta determinada. Podem conèixer les accions dels altres usuaris i millorar les nostres classificacions.


L’èxit de l’aplicació rau en la senzillesa de la seva interfície, en emprar un llenguatge HTML molt senzill i un sistema d’URL llegible. A més, posseeix un flexible servei de sindicació web mitjançant RSS i un codi API bastant potent que permet fer ràpidament aplicacions que treballin amb del.icio.us.

Segueix el tutorial de l’Assumpta Bohigas i de l’Aina Bernal, per crear el teu compte amb del.icio.us:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *