Daily Archives: 18 febrer 2014

Barcelonada 2024

barcelonada

El dia 26 de febrer de 2014, coincidint amb el BCN Mobile World Congress, els 8 centres de secundària de la Catalunya Central que es detallen més avall participen en una activitat organitzada per l’equip LaceNet anomenada Barcelonada 2.0.

Alumnes (4t d’ESO o de batxillerat, bàsicament) dels centres que es detallen més avall es desplaçaran a Barcelona en transport públic. Per grups, i de manera autònoma sense professors, han d’organitzar un recorregut que connecti 5 punts de la ciutat escollits a l’atzar. L’objectiu consisteix, entre tots els alumnes participants (de tos els centres), a completar un mapa interactiu amb imatges i explicacions dels punts d’interès de la ciutat.

En aquesta activitat els alumnes treballaran amb eines convencionals (mapes i guies), però serà del tot imprescindible l’ús de dispositius mòbils. Es treballarà amb codis QR, l’aplicació Instagram i l’eina de geolocalització Life360 (que posiciona sobre un altre mapa els grups mentre estan fent l’activitat, cosa que permet analitzar posteriorment si la ruta que han seguit ha estat la més indicada). També s’utilitzaran apps concretes, com la de TMB, que ens permet saber la millor ruta i el temps que necessitaran per desplaçar-se entre dos punts de la ciutat.

Amb aquesta activitat, l’equip Lacenet ofereix una oportunitat única per tal de fomentar l’autonomia dels alumnes de comarques a l’hora de desplaçar-se sols per la ciutat. S’hi treballen un bon nombre de competències bàsiques i d’intel·ligències múltiples (Howard Gardner) contribuint també (important) a descobrir utilitats educatives als seus dispositius més enllà del Whats app, Facebook, etc. o bé a utilitzar les que ja coneixen amb ?nalitats educatives.

La participació en l’actvitat és gratuïta i ha estat preparada telecol·laborativament per professors que pertanyen a la xarxa educativa LaceNet (Catalunya Central) a partir d’una primera iniciativa desenvolupada el curs anterior per professors de l’Institut Cal Gravat de Manresa.

LaceNet ha facilitat formació, en dues sessions de treball, per tal que el professorat participant apro?ti al màxim el gran potencial educatiu d’aquesta activitat que de ben segur tindrà continuïtat els propers cursos.

Durant el matí del dia 26 de febrer, i des de l’adreça  http://barcelonada.cat es podrà seguir en directe el treball dels alumnes. Les imatges que aniran tirant apareixeran automàticament des del lloc que hauran estat fetes.

Centres participants: INS Cal Gravat, INS Pius Font i Quer, INS Lluís de Peguera i INS Guillem Catà (Manresa), INS Llobregat (Sallent), INS Quercus i SINS Cardener (Sant Joan de Vilatorrada) i INS Castellet (Sant Vicenç de Castellet).

Erasmus+

El Parlament Europeu posa en marxa el programa Erasmus+, del 2014 al 2020. Aquest nou programa forma part de l’estratègia Europa 2020 en Educació, Formació i  Rethinking, en tots els nivells: escolar, formació professional, ensenyament superior i formació de persones adultes.

Erasmus+ inclou els programes existents fins ara de Programa d’Aprenentatge Permanent i els programes d’educació superior internacional: Mundus, Tempus, ALFA, Edulink i programes bilaterals, a més del Programa Joventut en Acció.

Recordeu que el termini de presentació de candidatures és:

KA1-  Mobilitat per a l’aprenentatge (per a tot el professorat i alumnat de CFGS i Universitari), el 17 de març de 2014, a les 12 del migdia.

KA2- Cooperació per a la innovació i bones pràctiques. (Centres de Primària, Secundària, ……), el 30 d’abril de 2014, a les 12h del migdia.

Presentació del programa

Informació pràctica