EL LLENGUATGE CORPORAL

El joc dramàtic és l’ activitat d’ expressió corporal més emprada en els dos cicles d’ educació infantil. El teatre és l’ art de compondre i representar obres dramàtiques. És una activitat recomanada per al 2on cicle educació infantil i diferent al joc dramàtic.

Ara tenim l’ oportunitat d’ observar i realitzar una reflexió sobre l’ actuació realitzada davant dels infants amb la tranquil·litat que la representació va ser un èxit i que teniu espectadors assegurats. FELICITATS A TOTES pel progrés que heu realitzat a nivell individual i que ha revertit en el grup: Sou les millors!, només cal que mantingueu el grau d’ excel·lència que correspon a les bones educadores infantils que sou.

1ªPART:

2ªPART:

Per cert, he demanat a una de vosaltres que us comuniques la demanda per part meva de realitzar un article sobre el procés de planificació, execució i avaluació de la representació del conte. Evidentment, els sentiments i emocions que vàreu experimentar també són importants. Ara teniu l’ oportunitat d’ expressar per escrit la vostra experiència.

Una abraçada ben forta a totes!
Olga.

FESTA I ANIVERSARI

El divendres ens vàrem trobar per acomiadar-nos de les classes lectives: fi de 1ª part i inici de la FCT. Algunes vàreu compartir les vostres primeres impressions: totes bones i algunes molt divertides! També hi havia un aniversari…i alguna mariscada!

[slideshare id=7514313&doc=festa1part-110404155833-phpapp02]

Amb uns dies de retard. Les coses bones es fan esperar! (tanqueu els ulls i escolteu)

CREACIÓ D’ UN CONTE LOGICOMATEMÀTIC.

Hola noies,

Després d’ uns dies d’ oblit del blog, ja en sabeu el motiu, mostrarem algunes activitats realitzades fa alguns dies i que encara no havíem vist el resultat final. Aquí teniu l’ enllaç del conte logicomatemàtic que vàrem crear per a la prestatgeria digital, hi podeu entrar escrivint el nom d’ usuari i contransenya del blog (ho he provat amb el de la Lluisa i funciona!).

http://hipolit.xtec.cat/llibres/oferre_652/llibre

Valoreu-ne el resultat final. Anem per bon camí per crear el casal  d’ expressió infantil?

Fins demà!

COMUNICACIÓ I EXPRESSIÓ A TRAVÉS DE LES TAC

Hola noies,

Ens queden poques setmanes per acabar el mòdul professional MP5. Així doncs, haurem d’ anar desenvolupant varis temes simultàniament sense perdre l’ entusiasme que us caracteritza. Us he enviat per e-mail l’ activitat a realitzar de la UF5. El divendres la comentem i també parlarem de com explicar contes mitjançant tècniques audiovisuals.

reduit

Un cop hàgiu realitzat el suport TAC del vostre conte us convido a fer una reflexió personal sobre els avantatges i els perills que els recursos digitals poden tenir a les vostres tasques d’ educadora infantil, i si el seu ús enriqueix o no l’aprenentatge dels infants.

Ànims que ho feu molt bé!

ELS CONTES I EL LLENGUATGE CORPORAL

Ara és el moment de crear un conte de contes (els vostres contes) i realitzar la representació teatral emprant el màxim de recursos comunicatius i expressius (llenguatge verbal, musical, logicomatemàtic, corporal, plàstic i TAC) i usar varietat de recursos específics del joc dramàtic com ara els materials (titelles, putxinel·lis), les caracteritzacions (màscares, maquillatge escènic, vestits de fantasia o disfresses), espai escènic (decorat teatral o teatre de guinyol), projector o retroprojector.

Aquest espai us permetrà compartir les vostres idees i suggeriments.

Divendres, 18 febrer

Avui heu acabat d’ escriure el conte. Caldria que cada una de vosaltres fes una revisió per comprovar que el conte compleix els recursos narratius comentats en la UF1 (Redacteu les vostres aportacions per posar-les en comú el dilluns)   i proposés un títol (Anotar al comentari blog.)

Bon cap de setmana!

CANÇONER LÒGIC MATEMÀTIC

Hola!

Aquí teniu les vostres cançons lògic matemàtiques. Ara teniu l’ oportunitat de millorar les vostres respostes a través de la cançó. Cada una de vosaltres que analitzi els conceptes lògic matemàtics que és poden practicar en la seva cançó i comenteu quina proposta d’ intervenció lògicomatemàtica portarieu a terme amb els infants (indiqueu l’ edat).

Preneu-vos el temps necessari, penseu amb tot el que hem comentat aquesta setmana.

[slideshare id=6724660&doc=canonerlogicmatematic-110127153420-phpapp02]

CANÇONER COOPERATIU P-1

Hola!

Tenim una feina: mirar i escoltar el cançoner que fa dies vàreu construir per a infants de P-1.

[slideshare id=6724642&doc=canonercooperatiup-1-110127153107-phpapp01]

CANÇONER P-1

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=47e66c9" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

Fins demà!

PAFF, ERA UN DRAG MÀGIC

Hola noies!

Us deixo una altra cançó perquè aneu pensant i dissenyant una activitat cada una de vosaltres (han de ser diferents, compartiu les propostes) que facilitin l’ adquisició dels conceptes del llenguatge lògic matemàtic fins als 6 anys. La fitxa de la programació s’ ha d’ entregar en paper.

PROGRAMA TV3: NO ME LA PUC TREURE DEL CAP

CANÇONS AMB LLENGUATGE LÒGIC MATEMÀTIC

Hola, noies!

Aquesta setmana hem iniciat l’ apropament a la intervenció en el desenvolupament de la comunicació i expressió lògic matemàtica. El lllenguatge lògic matemàtic necessita  la resta de llenguatges per poder ser expressat i per tant, donat que encara  estem immerses en el llenguatge rítmic-musical, inicarem les activitats realitzant una recerca de cançons que presentin un o varis dels conceptes lògic matemàtics. De moment us en deixo una per anar fent un tast.

Sabrieu dir quins són els conceptes lògic matemàtic que podem afavorir mitjançant aquesta cançó?  Sabrieu dissenyar una activitat que aproximés a l’ infant a estructurar mentalment  algun d’ aquests  conceptes? (l’ activitat ha d’ estar contextualitzada en la cançó presentada)

[slideshare id=6610739&doc=canonerambllenguatgelgicmatemtics-110118051454-phpapp01]

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=f85d578" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]