JUGUEM AMB LES CANÇONS

Hem arribat al moment culminant  de la comunicació i expressió rítmic musical, hem gaudit de la música i també us arribat a tocar el cor. El comiat ha estat jugar amb els elements i qualitats del so, amb la vivència que heu tingut estic segura que d’ aquí ben poc hi haurà una bona colla d’ infants que en gaudirant tant o més que vosaltres. Felicitats!.

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=bf7b08c" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=fdd580c" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

EL CONTE I L’ EDUCACIÓ MUSICAL

Podem explicar contes posant èmfasis en els elements i mecanismes que intervenen en l’ adquisició del llenguatge musical (so/silenci, ritme, cançons i audicions musicals).  Amb la nostra veu, una varietat de sons (ambientals, d’ accions, d’ animals, … ) que ens permetran experimentar amb les qualitats del so (timbre, to, duració, intensitat) i una música de fons podem començar a gaudir de la comunicació i expressió musical.

Demà comencem a gravar, però avui us convido a escoltar una rondalla de Joan Amades (Folklore de Catalunya).

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=964cee0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

Aquí teniu els vostres contes:

L' ANEGUET LLEIG

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=b5c071b" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

ELS TRES PORQUETS

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=1e59db5" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

EL CARGOL I L' HERBA DE POLIOL

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=0a78402" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

LES TRES CABRETES

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=cbb64be" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

ELS MÚSICS DE BREMEN

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=3979398" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

EN PATUFET

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=d58e76e" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

LA CAPUTXETA VERMELLA

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=1d47c80" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

LA RATETA QUE ESCOMBRAVA L'ESCALETA

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=bbb4503" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

EL PEIXET D’ OR

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=995ab0e" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

Cada vegada ho feu millor, no perdeu mai la motivació ni les ganes de superar-vos que mostreu cada dia.

LES CANÇONS: Recurs didàctic

L’ expressió musical permet apropar als infants a tradicions i festes culturals pròpies del territori català. Cada festa té la seva pròpia cançó. Podríem dir que no es concep una festa sense música.

Us presentem una mostra de cançons populars i tradicionals per cantar a l’ escola infantil.

[slideshare id=6287659&doc=canonspopulars-101222032227-phpapp01]

TARDOR
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=af71add" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=348aadc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
HIVERN
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=d44d3d1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=81fb269" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
PRIMAVERA
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=14d92f6" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=32364b6" " width="353" height="132" wmode="transparent" /]
ESTIU
[kml_flashembed movie=”http://www.goear.com/files/external.swf?file=36710cb” type=”application/x-shockwave-flash” wmode=”transparent” quality=”high” width=”353″ height=”132″” width=”353″ height=”132″ wmode=”transparent” /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=93de167" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
Desprès de gaudir de les cançons us convido a realitzar un cançoner cooperatiu dirigit a infants de P-1. Cada una de vosaltres pot aportar un tipus de cançó (segons classificació) i realitzar la fitxa de la cançó.
Podeu comunicar-vos la cançó escollida mitjançant els comentaris amb la finalitat de no duplicar les fitxes. Recordeu de respectar el disseny i format de les fitxes (apunts). Al tornar de "vacances" si encara us queda veu...A CANTAR!

SOU LES MILLORS!


BON NADAL, BONES FESTES, BON ANY,....SIGUEU FELICES AMB ALLÒ QUE FEU I SENTIU DINS EL VOSTRE COR!
OLGA.

INSTRUMENTS MUSICALS: recurs didàctic

Els instruments musicals a emprar com recurs didàctic durant l’ etapa infantil han de permetre manipular, experimentar i descobrir noves possibilitats sonores. Podem posar a l’ abast de l’ infant tot tipus de material sonor: joguines sonores, estris cassolans, instruments construits a l’ aula o instruments musicals adequats al seu moment evolutiu (en el comentari heu de fer la relació edat-material sonor de 4 mesos a 6 anys).

Com educadors infantils heu de crear expectatives als infants perquè tinguin ganes de conèixer el material sonor que anireu presentant-los.  És moment de crear una història, un conte o explicar el que significa per vosaltres un dels instruments elaborats a l’ aula (escriure en el comentari màxim dilluns, 10 de gener de 2011).

[slideshare id=6264376&doc=instrumentsmusicals-101220154809-phpapp02]

PLANIFICACIÓ D’ ACTIVITATS RÍTMIC-MUSICAL

Les activitats afavoridores del desenvolupament de l’ expressió i comunicació rítmic-musical han de dissenyar-se a partir d’ objectius específics. Sabrieu dir-me quins són els 8-9 conceptes que heu de tenir presents per redactar els diferents objectius?

Reflexioneu amb cura les vostes aportacions. Penseu quina part del temari heu d’ anar a consultar. Empreu els conceptes adequats.

Fins demà!

EXPRESSIÓ MUSICAL: RECURSOS DIDÀCTICS

Els recursos didàctics que afavorirant el desenvolupament de l’ expressió musical en els infants són: les cançons, les audicions i els instruments. Considerant que qualsevol objecte capaç d’ emetre sons pot ser valorat com un instrument musical, podem construir-ne a l’ aula conjuntament amb els infants. És moment d’ anar pensant quins instruments musicals construireu amb els vostres infants d’ 1 a 5 anys.

Proposeu la construcció d’ un instrument musical amb cada grup d’ infants, tenint present l’ edat i el seu moment evolutiu. El dilluns haureu de construir-los a l’ aula (porteu el material i eines que necessiteu).

Realitzats els instruments musicals a l’ aula, podeu escriure en un nou comentari els materials emprats i passos a seguir (indicant quin es realitza per l’ educador i/o infant) per construir-los.

Fins demà!

LES QUALITATS DEL SO

Un dels elements que intervenen en l’ adquisició del llenguatge musical és el so/silenci. Valorar el silenci ens permetrà descobrir el poder de la música.  El so amb més poder és la nostra veu. El secret del so està en la intenció. Com educadors infantils la planficació d’ activitats ha de tenir una intenció clara i ben definida (objectiu).

L’ estímul sonor impacta en tot el nostre organisme. Es produeixen canvis bioquímics en el cervell que afecten a la nostra part mental, física i emocional.  Cal estar receptiu a la música sense intel·lectualitat, cal rebre-la amb alegria, benestar, plaer i gaudi. Escollirem músiques que ens agradin,  per experimentar, per vivenciar, per crear, per improvitzar i per comunicar-nos.

Hem començat a experimentar amb les qualitats del so. Podeu valorar si heu gaudit, vivenciat, creat, improvitzat i us heu comunicat a través de les experiències realitzades.

Em sabrieu dir quina intenció té cada un dels audios i quines activitats proposeu per practicar aquests objectius amb els vostres infants de 0 a 3 anys?

QUI ÉS QUI?

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=ac27bb2" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

ESCOLTEM EL SO...:

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=7ada7ef" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

“Nosaltres no podem ensenyar el que desitjem, no  podem ensenyar el que sabem, sols podem ensenyar el que nosaltres som.” E. Jaques-Dalcroze.

A les meves “copiadores”: bon cap de setmana!

AVALUACIÓ DE L’EXPRESSIÓ I COMUNICACIÓ ORAL

Hola, noies!

Dies endarrere vàrem deixar la UF1. Ara teniu l’ oportunitat de mostrar la utilitat de les pautes d’ avaluació. Us deixo un audio amb una història creada per un infant.

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=b1c30f1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

Cadria que fessiu una valoració per informar a la família de l' infant. Indiqueu edat aproximada en funció de l' anàlisi realitzada.

Fins demà!

L’ ESCOLA DE MÚSICA

Per iniciar-nos al desenvolupament de la comunicació i expressió rítmic-músical us convido a observar i escoltar el conte: L’ escola de música.

Edu3.cat

Ara ens toca gaudir de la música, deixar que entri en el nostre cor i compartir-ho tot plegat amb els infants.

CREACIÓ CONTE ENCADENAT

Els contes encadentats són contes de fórmula dirigits a infants de 3 a 5 anys d’edat amb essència formal. Per poder crear un conte encadenat cal que seguim els  següents consells: fer servir repeticions, elements quotidians i animals humanitzats.

[slideshare id=5966618&doc=conteencadenat-101129085633-phpapp02]

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=12cc98b" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]