Hola noies,
Ens queden poques setmanes per acabar el mòdul professional MP5. Així doncs, haurem d’ anar desenvolupant varis temes simultàniament sense perdre l’ entusiasme que us caracteritza. Us he enviat per e-mail l’ activitat a realitzar de la UF5. El divendres la comentem i també parlarem de com explicar contes mitjançant tècniques audiovisuals.
Un cop hàgiu realitzat el suport TAC del vostre conte us convido a fer una reflexió personal sobre els avantatges i els perills que els recursos digitals poden tenir a les vostres tasques d’ educadora infantil, i si el seu ús enriqueix o no l’aprenentatge dels infants.
Ànims que ho feu molt bé!
Hola nenes, encara que hem tingut moltissima feina i hem anat molt agoviades a la fi ja HEM ACABAT!! I quantes coses hem aprés, es genial tot el que podem fer amb els infants. Apa ara a practicar. Per cert que be van sortir els suports TAC de totes, SOM LES MILLORS.
Bé Olga com a reflexió sobre el suport TAC jo dic que es una bona aventatge per a tots sense abusar-ne per no convertir-se en un perill i enriqueix en l’aprenentatge del infant:
1- atreu la seva atenció
2- te accés a les imatges del conte que s’explica.
3- ens permet comunicar-nos amb els infants
4- a través de les imatges l’infant pot explicar el conte a la seva manera ( creativitat)
5- ens permet treballar tots els llenguatges ( corporal gestual, musical, verbal, lògic matemàtic, TAC…)
6- ens permet que els infants mostrin les seves emocions, sentiments…
7- es una bona eina per als nouvinguts que no entenen encara l’idioma i per als que tenen deficiència auditiva…
8-Coneixer els diferents TIC que trobarem en la vida quotidiana.
Com pots comprovar no pararies d’anomenar aventatges i per tant es una nova tecnologia important i que poc a poc hem d’anar introduint.
Be dir-vos a totes inclús tú Olga MOLTES GRACIES, per aquests dos anys ja que m’heu aportat moltissim i m’heu ajudat a treure’m les meves pors poc a poc, crec que ho he aconseguit bastant i ho seguiré treballan per que sé que ho puc fer.
us trobaré a faltar moltissim.
LA SOBONA US DONA UN FORT PETO A TOTES I FINS DEMÀ.
hola
avantatges del recurs TIC
– imatges grans.
– detalls en les imatges.
– les imatges per si soles poden narrar la historia.
– iniciació en la utilització del suport TIC per que cada vegada aquests recursos són més utilitzats, objectes de la vida quotidiana.
– treballar tots els llenguatges.
– fer participar molt més infant en el conte.
– bon recurs per els infants amb NESE.
– …
és un suport que cal tenir en compte però hem de ensenyar als infants a utilitzar-lo i sobretot com a educador hem de tenir en comte que només es un suport, no és imprescindible i hi ha d’haver diversitat en els recursos que utilitzem. en educació infantil és la iniciació en l’ utilització de les TIC.
bye
cuideu-vos
Boneeees tardes!
Nenes ja hem acabat no us resulta extrany dir que gairebé ja estem despres de tot: els nervis, les nostres classes sense poder parar de riure… han estat 2 anys fantàtics!!!
Va, va vaig a lo que he d’anar!!!
Crec que els avantatges per al recurs TAC són molt glovalitzadors, ja que és poden treballar tots els tipus de llenguatges (oral, musical, lògic-matemàtic, gestual i el plàstic) Això dona riquesa al recurs i proporciona a l’infant molt més aprenentatge i amb més facilitat d’adquirir-lo.
El TAC:
– Les imatges son més grans, i contenen més detalls, generalment els infants es fixen més en les imatges i·luminades (projector) que en les dels contes convencionals.
– És un bon recurs per a nens amb deficiència auditiva i per nens/es nouvinguts ja que els facilita la comprensió i l’aprenentatge de la nostra llengua.
– Es pot treballar molt bé la comunicació entre els infants i també entre els infants i l’educadora ja que l’educadora els pegunta i els fa participar i els infants fan comentaris o donen les seves opinions.
– I com he dit anteriorment és poden treballar tots els llenguatges!
Apa nenes ens veiem molt aviat, ara toca gaudir de les pràctiques!
Un petó per totes, records!
Hola ,
AVANTATGES
• Son un mitjà per captar l’atenció dels infants i potenciar la seva motivació.
• Son un recurs per l’educador
• Fem a l’infant partícip de les noves tecnologies i l’aproximen dins el món quotidià
• L’aprenentatge es més ràpid per la ganes d’experimentar, descobrir, afavoreix el treball en equip (si l’educador els dona bons recursos i consells de com treballar) , la socialització, i estimula les ganes d’investigar, la curiositat…
• La informació ha de ser seleccionada, triada i organitzada per l’educador.(l’organitza l’aula i com desenvolupar la seva informació que vol aportar a l’infant)
• L’ús de les tic representa una variació dins la societat i un canvi en l’educació i la manera de generar coneixements.
DESAVENTATGES
• La manca d’habilitat per part de l’educador li ocupa un temps molt valuós
• La manca de mitjans econòmics pot aportar a moltes famílies a ser relegades a un segon pla.
• L’ordinador pot avorrir si es fa mal ùs d’ell i l’infant tindrà una manca de motivació.
• Si es fa un ús excessiu aporta problemes de sedentarisme , podent alterar la salut de l’infant sorgint problemes d’obesitat, manca d’interès per l’esport, estar enganxat als videojocs i perdre la motivació per el descobriment, joc a l’aire lliure, la imaginació , la manca de lectura….
• Un perill molt evident si l’educador no ensenya adequadament el seu ús l’infant pot abusar arribant a quedar relegat a un aïllament personal asprés provocat per ell mateix.
CONCLUSIÓ
Penso que es important que las TIC estiguin dins el currículum d’educació infantil , ja que l’infant les ha de conèixer ja que cada vegada son mes utilitzades dins la societat i en un futur proper tindran molta importància , i si aprenen des de petits tindran un major domini.
Gràcies a totes per haver-me aguantat tant , durant aquests dos anys!!!!
Sou les millors, ja ens veurem en la gira teatral aquest estiu .
Cuideu-vos
En principi considero que em de diferenciar entre 1r. cicle i 2n. cicle d’educació infantil, doncs els suports TAC, s’utilitzen de manera molt diferents:
– 1r.Cicle d’educació infantil:
En aquest cicle, els suports TAC són gairebé inexistents. Ocasionalment alguna escola a finals de P-2 pot començar a treballar alguna activitat amb suport TAC (com explicar un conte amb el suport d’unes diapositives).
– 2n. Cicle d’educació infantil.
A partir de P-3 van augmentant les activitats amb suport TAC fins a P-4 i P-5. Començant per explicar contes, fins fer el racó de la informàtica amb ordinadors que podrà utilitzar lliurement l’infant. També es fan activitats com pintar, sumar, fer puzzles, depenent del moment evolutiu de cada edat, i del desenvolupament de la motricitat fina de cada infant.
— Avantatges de la utlització del recurssos TAC a l’educació infantil:
. A l’hora d’explicar un conte:
1.- Ajuda als infants amb Nese (com els nouvinguts que no coneixen l’idioma, els infants amb deficiències auditives, etc).
2.- Les imatges amplien la història del narrador amb detalls que el narrador es pot passar per alt, per això és convenient que poguem parar i continuar les imatges quan volguem.
3.- Les imatges poden generar debats entre els infants, per això diem que explicar un conte amb imatges amb suport TAC, afavoreix la parla i la capacitat de raonament, a més desvetlla (aquesta paraula és el mateix que el jo dic sempre de “obrir finestres” però dit d’una manera més acurada) les capacitats expresives.
4.- L’infant expressa sentiments i emocions personals que reflecteix el seu estat d’ànim.
— Inconvenients en la utlització del recurssos TAC a l’educació infantil:
1.- Estar massa estona davant d’un ordinador pot crear addicció.
2.- Impideix fer volar la imaginació de l’infant doncs les imatges s’anticipen a la seva capacitat imaginativa.
3.- A vegades poden distreure a l’infant.
4.- Poden fallar, per això hem de tenir sempre un segon pla en cas de que falli el primer.
— Quan utilitzem els suports TAC:
. En primer lloc hem de presentar l’aparell i la seva utilitat a l’infant utilitzant-lo per exemple fent ombre xineses, per tal de que l’infant s’habituï als canvi de clar-fosc, o altres.
. No hem de preguntar als infants el que ja sabem que veuen, sinó que hem de fer preguntes que facin pensar, deduir, raonar, relacionar, suposar, preveure, etc.
. El narrador a l’hora d’explicar un conte s’ha de moure una mica perquè els nens vegin que hi és, la sentin, i puguin copsar expressions o mirades.
. Es important mirar als ulls dels infants per tal d’avaluar el seguiment que fan de la narració.
. És important que els infants estiguin còmodes i els uns a prop dels altres, per sentir-se més recolzat en tot moment.
Bona nit!
Josefina
Penso que les TAC ens ofereixen la possibilitat de treballar no només uns conceptes i uns porcediments relacionats amb el món dels ordinadors i la tecnologia en general sinó que, a més a més ens serveixe com a recurs o eina per complementats tot el currículum.
Penso que els infants del primer cicle d’educació infantil, han d’experimentar, de “palpal” percebre sensacions a traves dels sentits, per tant penso que en el primer cicle només les utilitzaria de suport, es dir en lloc d’ensenyar el conte (en paper) variar-ho de tant en tant i ensenyar-ho a l’ordenador, (pantalla actualment molt coneguda per als infants.)
En el segon cicle d’educació infantil, penso que es pot anar integrant les TIC TAC.
AVANTATGES:
-Interès, motivacio, interacció, aprenentatge apartir d’errors.
INCONVENIENTS:
-Distraccions, dispersió, pérdua de temps, Aprenentatges incomplerts i superficials.
Apa, ja està.
i bona feina a totes….
adèu. fins el dia 1-4-2011 a les 22:00
Hola Bona nit!
L’explicació del conte amb suport TIC aporta:
– Les imatges donen informació del conte, detalls…que amb la narració oral no queden reflexats.
– Amb les imatges la participació dels infants és activa, ja que els podem preguntar coses de l’imatge, fer reflexions sobre el que s’observa en l’imatge…
– El recurs TIC, per aquells infants nouvinguts o amb necessitats educatives especials és important per un canvi d’informació.
– L’explicació del conte amb imatges, ens permet treballar tots els llenguatges d’una manera globalitzada.
– Importància la iniciació i aproximació dels infants a les TIC ja que és un recurs que cal conèixer , ja que és molt important en la nostra societat.
La reflexió que faig de l’explicació del meu conte amb suport TIC:
No vaig donar importància a les imatges i les vaig passar molt ràpid. Vaig explicar el conte oral però sense fer intervindré les TIC ja que no vaig donar la possibilitat als observadors d’intervenció a través de les imatges…ni observació dels detalls que amb l’explicació ens podem perdre.
En l’explicació amb el conte TIC és important fer intervindré els infants i explicar-lo pausadament aturant-nos el temps que calgui en cada imatge.
Ara si que puc dir ja hem acabat!!!! Que bé!!! Però a la vegada també em fa peneta ja que us trobaré a faltar.
M’he sentit molt a gust els dos anys i m’han passat volant… bé ara ens espera una nova etapa i qui sap potser tornarem a coincidir.
Bé moltissims petons a totes i ens veiem molt aviat!
Que vagin molt bé les pràctiques!!!!!
Hola!! M´ha sigut imposible fer el comentari abans.
El TAC en done l´oportunitat de treballar els contes i altres activitats d´aprenentatge amb més detall i lùdicament.
A primer cicle els recursos TAC tindràn un segon planol.
Els nostre objectiu serà que els infants tibguin un primer contacte i els coneguin.
Serà a primer cicle quan comencin a aprofundir més.
El conte TAC:
Aporte molta informació als infants a través de les imatges i els facilita la comprensió del conte.
Els fa particeps de l´activitat i gaudeixen més.
Valoració del meu conte TAC:
No vaig assenyalar cap detall de les imatges ni vaig fer participar als infants.
Estic segura que la propera vegada tindre més en compte aquests punts.
Bé, sento la tardança.
Que vagin molt aquest dos mesos i disfruteu molt amb les practiques!!!