CANÇONS AMB LLENGUATGE LÒGIC MATEMÀTIC

Hola, noies!

Aquesta setmana hem iniciat l’ apropament a la intervenció en el desenvolupament de la comunicació i expressió lògic matemàtica. El lllenguatge lògic matemàtic necessita  la resta de llenguatges per poder ser expressat i per tant, donat que encara  estem immerses en el llenguatge rítmic-musical, inicarem les activitats realitzant una recerca de cançons que presentin un o varis dels conceptes lògic matemàtics. De moment us en deixo una per anar fent un tast.

Sabrieu dir quins són els conceptes lògic matemàtic que podem afavorir mitjançant aquesta cançó?  Sabrieu dissenyar una activitat que aproximés a l’ infant a estructurar mentalment  algun d’ aquests  conceptes? (l’ activitat ha d’ estar contextualitzada en la cançó presentada)

[slideshare id=6610739&doc=canonerambllenguatgelgicmatemtics-110118051454-phpapp01]

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=f85d578" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

13 thoughts on “CANÇONS AMB LLENGUATGE LÒGIC MATEMÀTIC

  1. lluisabar

    conceptes :
    qualitat : color (peix blau,bombolles groc i verd)temperatura, textura,mida,grandària (en l’activitat)
    quantificació: a traves de l’observacio i manipulacio (l’activitat) diferenciar diferents materials (aigua,bombolles de sabo)dins el primer i segon moment
    mesura: comparant la longitut,volum,pes (activitat)
    temps : dins la melodia i la cançó (activitat) la seva durada i la pulsacio (una pulsació unica tom-tom)
    ACTIVITAT:
    anem a la peixeteria i comprarem diferents mides de peixets i els deixarem manipular a l’aula per comprovar les seves qualitats.
    jugarem amb la temperatura de l’aigua que es el medi del peix natural i farem bombolles de sabo(grans,petites,moltes, poques)
    representacio plastica com pintar,dibuixar..
    farem l’activitat acompanyats del so de la cançó i experimentarem la durada que te amb cada inici de l’activitat i despres la cantarem i l’acompanyarem amb palmades comprovant la pulsació que te, finalitzame ballant-la
    ON ME’N VAIG???

  2. lluisabar

    desitjo que aviat et trobis bè, cuida’t molt que els costipats mal curats no arriben a cap lloc, bè estic tota l’estona pensant i no m’agrada lo que he contestat , així que retifico o intento explicar-me millor:
    CONCEPTES : QUALITAT,QUANTITAT,ESPAI,TEMPS,NOMBRE
    treballaria amb infants de P-3
    QUALITAT: color (blau,verd,groc),diferents sons (cançó),tipus de material(aigua) que li permetran a l’infant fer agrupacions.
    QUANTITAT: comparar el volum (molta aigua,poca aigua, moltes bombolles,poques bombolles)
    NOMBRE: UN peix
    MESURA: diferentes peixos , per treballar la longitud (llarg/curt)
    ESPAI: a dalt/a baix (en el fons del mar) jugant amb el propi cos fent moviments de a dalt i a baix.
    TEMPS: posant la cançó i picar de mans per sentir la pulsació.
    posant la cançó i pintar un peix de color blau i la durada de la cançó amb el temps que tarda en fer-ho.
    posant la cançó i dibuixar bombolles (rodones) de colors i la durada de la cançó ,observant el temps que tarda en fer-ho.
    ACTIVITAT , seria un centre d’interès del peix blau de la cançó.
    DESENVOLUPAMENT:
    l’educadora compra peix de diferents mides (grans,petits,llargs,curts)
    Convida als infants a manipular,observar, experimentar, comparar.
    Dins el racó de l’aigua ,tindrà diferents peixeres de la mateixa capacitat , però diferents formes (rodones,quadrades,rectangulars) on els infants jugaran a omplir i buidar sempre la mateixa aigua (veuran i compararan).
    identificaran peixos amb llàmines
    els colors de la cançó: blau,verd,groc els treballarem
    Ballarem,picarem de mans sentint la cançó i cantarem .
    DURADA : tot un mes
    OBJECTIUS
    describir els diferents atributs dels elements que fem servir.
    comparar objectes per la seva mida.
    Denominar correctament les nocions de mesura.
    Escoltar i reconèixer la cançó.
    Sentir i marcar la pulsació de la cançó.
    Imitar i reproduir el ritme de la cançó.
    Imitar i reproduir la cançó amb la veu i moviment.
    PERDONA’M SI TE DONAT MAL DE CAP, ja comentaràs on fallo. GRACIES

  3. deliabadi

    CONCEPTES LÒGIC MATEMÀTICS:

    En aquesta cançó s’anomenen els següents conceptes:

    -De QUALITAT, ja que anomena diferents característiques del peix):Bonic, blau.

    -De QUANTITAT: n’hi ha un sol peix

    -De NOMBRE: un sol – ni h’hi ha cap més.

    -De MESURA – volum : peixet (es petit amb el diminutiu).

    -De ESPAI : en el fons de l’estany.

    -De TEMPS: els verbs estan en present i el peix fa les bombolles en aquest moment.(??)

    -De RELACIONS ENTRE OBJECTES: Agrupa colors.

    Apa adèu

  4. yaminabou

    Hola
    la cançó afavoreix iniciació, identificació i l’ús (depen de l’edat i el treball anterior)dels següents conceptes lògic matemàtics:
    – De qualitat: peix blau; peixet; bombolles verdes i grogues.
    – De quantitat: un peix, bombolles ( moltes o poques.
    – De nombre: un peix.
    – De mesura: peix petit.
    – D’espai: fons al estany.
    bye

  5. immamarti

    Conceptes logico matemàtics que podem afavorir mitjançant la canço:

    _ Qualitat: Peix bonic, blau
    bombolles grogues i verdes.
    _ Quantitat: Un peix, algunes bombolles
    _ Nombre: Un
    _ Mesura: Peixet= petit
    _ Espai: al fons
    _ Relacions entre objectes: bombolles verdes i grogues, bombolles de colors.

  6. merilario

    CONCEPTES LÒGIC-MATEMÀTICS QUE APAREIXEN A LA CANÇÓ:

    1. Conceptes de qualitat que són les propietats, els atributs o les caracteristiques que tenen els objectes ( bonic, peixet, blau,bombolles, groc, verd, colors)
    2. Conceptes de quantitat que s’adquireix després de la qualitat (un peixet, contar les bombolles, si n’hi ha moltes o poques bombolles…)
    3. Concepte de nombre mitjançant la comparació, l’agrupament, la igualació…(un peixet)
    4. Concepte de mesura comparant dues quantitats de’una mateixa magnitud:
    -longitud: podem dir que l’estany potser ample o estret, llarg o curt…
    -superficie: bombolles rodones
    -volum:peixet ( comparar gran mitjà i petit, diminutius…)
    -pes: si el peixet pesa molt o poc…
    5. Concepte espai: per la orientació, situació i distància ( fons amb el a dalt/ a baix)
    6. Concepte temps: que s’adquereix mitjançant les rutines i les activitats quotidianes ( compto les bombolles parlem de un verb amb present per aixó els hi podem ensenyar ara/després compto…)
    7. relacions entre els objectes: agrupacions per qualitats ( agrupar per colors groc, verd …)

    ACTIVITAT PROPOSADA:
    – l’educadora portaria un pot de bombolles de sabó per anar fen bombolles i aixi els infants podrien conèixer el concepte de bombolla, veure el volum que ni han de grans i de petites, veure la quantitat moltes o poques, tambe iniciar-los als nombres 1,2,3 petant les bombolles amb les mans i d’aquesta manera experimentar amb el tacte i veure que quan es peten al caure a terra mulla i també que te una superficie rodona. També conceptes d’espai dalt/baix, el temps quan la bombolla peta i dir abans hi havia la bombolla i ara no.

  7. josefina1

    CONCEPTES LÒGIC-MATEMÀTICS QUE PODEM AFAVORIR AMB AQUESTA CANÇÓ:

    – QUALITATS:
    * bonic/lleig: bonic com ho és el peixet.
    * els colors bàsics: vermell, blau, groc:
    . color blau: color del peixet.
    . color groc i color verd: color de les bombolles.

    – QUANTITAT:
    * un, dos, tres: de peix solsament n’hi ha un.

    – NOMBRE:
    * molt/poc: hi ha bombolles de tots colors, però no diu quantes.

    – MESURA:
    * petit: doncs l’anomena ” peixet”.

    – ESPAI:
    * el fons: doncs el peixet està al fons de l’estany.

    – TEMPS:
    * NO HI HA CAP REFERÈNCIA PER TREBALLAR EL TEMPS.

    – RELACIONS ENTRE ELS OBJECTES:
    * podem fer diferents agrupacions amb objectes que tinguem a l’aula que siguin de colors anomenats a la cançó: blau, groc i verd.

    ACTIVITAT PROPOSADA:

    ” FEM EXPERIMENTS AMB ELS COLORS ”

    En aquesta activitat, descobrirem com es fa el color verd.
    Agafarem quatre botelles d’aigua que siguin de plàstic, en les tres primeres hi posarem pintura dels colors bàsics, el vermell, el blau i el groc, i en una quarta, barrejarem la blava i la groga i descobrirem que ja tenim el color verd.
    És fantàstic !!!

    Bon cap de setmana a totes!

  8. merilario

    “PEIX PEIXET”
    CONCEPTES LÒGIC MATEMÀTICS

    1. QUALITAT: peix, canya, sarronet ( saber les característiques de cada un)
    2. QUANTITAT:que hi ha un peix, dos vegades es repeteix la frase ” peix, peixet de la canya”
    3. NOMBRE: 1 peix, 2 frases repetitives.
    4. MESURA: diferenciar gran- petit ( peixet,sarronet)fen comparacions.
    5. ESPAI: dins – fora ( fora a la canya i dins al sarronet).
    6. TEMPS: Abans- ara ( abans era a la caya i ara es al sarronet)

  9. deliabadi

    HOLA,

    L’ACTIVITAT QUE DURE A TERME ES:

    LES BOMBOLLES:

    CONCEPTES: QUANTITAT – MOLTES O POQUES.

  10. immamarti

    ACTIVITAT PROPOSADA:
    Identificar els peixets blaus entre els peixets d’altres colors.Treballarem el concepte de qualitat

  11. martaamen

    Hola holaaa!

    Els conceptes lògico matemàtics de la cançó ” Un peixet en el fons de l’estany” són:

    – Qualitat: les caracteristiques del peixet, és bonic i blau, els colors de les bombolles grogues i verdes

    – Quantitat: Hi ha moltes bombolles, perquè ho diu en plural.
    I de peixet, només n’hi ha un perquè ho diu en singular.

    – Nombre: Diu que hi ha un peixet.

    – Mesura: el peix és petit ja que ho diu amb diminutiu.

    – Espai: Diu que el peixet està en el fons de l’estany.

    La meva activitat serà la de construir o elaborar un peix mitjançant les figures geomètriques, com ara treballar la rodona (ulls i bombolles del peix) i treballar el triangle (cua de peix)!

    Apa fins demà!

  12. miriamart

    Hola!!!

    Qualitat: Bonic, blau, grogues i verdes.

    Quantitat: Tots colors, un.

    Nombre: Un peixet.

    Mesura: Peixet.

    ACTIVITAT

    Treballem la mesura amb les bombolles. Grans, petites, rodones.

  13. annacabre

    Les qualitats que treballem amb aquesta cançó són:
    Quantitat: un peix, bombolles, tots.
    Qualitat: blau, grogues i verdes,bonic.
    Nombre: un peix.
    Mesura: peixet.
    Espai: fons,
    Temps:
    Agrupacions:

    L’activitat: els infants hauran de dibuixar peixets de diferents mides (gran petit i mitjà), per tal de treballar la mesura.

Deixa un comentari