Hola noies!
Us deixo una altra cançó perquè aneu pensant i dissenyant una activitat cada una de vosaltres (han de ser diferents, compartiu les propostes) que facilitin l’ adquisició dels conceptes del llenguatge lògic matemàtic fins als 6 anys. La fitxa de la programació s’ ha d’ entregar en paper.
PROGRAMA TV3: NO ME LA PUC TREURE DEL CAP
hola, torno a ser joooo, be la meva activitat que despres la fare en paper pero la penjo per que totes la veigueu es la següent:
LOGICA i per infants de 3 anys
objectiu : distinguir si son iguals o diferents
Desenvolupament:
tres ninots que representen al nen de la cançó , un gran , petit, mitjà i tres caixes una gran , petita i mitjana . Han de saber en quina caixa va cada ninot .
Hola bona nit a totes soc la Meritxell i la meva proposta d’activitat es:
– Infant de P3
– objectiu: diferenciar els nombres 1 i 2
– desenvolupament: l’educadora donarà a cada infant una fitxa on en una fila hi haurà el nombre 1 dibuixat seguit de altres amb puntets que els infants hauran de repassar i un altra línia amb el nombre 2.
Bé, continuant amb l’activitat anterior amb la que ja treballo els colors, faré una activitat per a infants de P-2, on pintarem un drac de color verd.
CONCEPTES LOGICO MATEMÀTICS DEL PAFF:
QUALITAT:
ritme,to,durada,color (gris), emocions (trista,moix,plorar)
QUANTITAT:
un,dos,molt,tant,tot
MESURA:
llarg – longitud
grans – volum
TEMPS:
sempre, enfilant-se, travessant, allunyar (espais de posició)
poquet a poc, acabar , lentament (velocitats , relacionant temps amb l’espai)
CONCEPTES LÒGIC-MATEMÀTICS D’EN PAFF
1. QUALITAT: de l’entorn ( persones com el nen, nobles,reis, princeps,pirates, animals com el drac )fenomens naturals com ( sol, tempesta,vent,pluja)emocions com ( trist,plorar). Els colors ( verd del drac, blau del mar, groc del sol…)
2. QUANTITAT: un drac,un nen,tots dos, sol, molt,tant,poc,
3. NOMBRE: podem aprendre el nombre 1, 2.
4. MESURA: de longitud( llarg-curt)
superficie ( rodona del sol)
volum ( gran-petit)
5. ESPAI: en el propi cos ( dalt-baix)direccionalitat ( cap amunt-cap avall) possició ( damunt-sota)distància ( lluny- prop)
6. TEMPS: nit-dia,ràpid-lent, començar-acabar
HOLA,
L’ACTIVITAT QUE DURE A TERME ES:
RELACIONADA AMB GRAN I PETIT.
En aquesta cançó s’anomenen MOLTS conceptes LOGIC MATEMÀTICS que podem ensenyar als infants per tal de que siguin capaços d’estructurar mentalment algun d’ aquests conceptes.
QUALITAT:
drac MÀGIC.
Nit TRISTA i GRISA
Brams de JOIA
TRIST i MOIX
QUANTITAT :
MOLT llarg
POC A POC
TANT
els nens es fan GRANS
LENTAMENT
NOMBRE:
UN drac
Tots DOS
MESURA:
Viatge molt LLARG
LLARG coll
ESPAI:
Al FONS del mar
Es va allunyar.
TEMPS:
Viuen per SEMPRE
RELACIÓ ENTRE OBJECTES:
Nobles reis i princeps…… i quan el puff els va …..
Els pirates van marxar.
hola
la qualitat: drac màgic, trita, grisa, trist i moix
la quantitat: molt, tant, poc a poc, un dos, sol
el nombre: un i dos
la mesura: petit, gran, llarg
l’espai: al fons, allunyar,
el temps: per sempre, nit, lentament,
la meva activitat esta relacionada amb el concepte de l’espai(al fons)
Conceptes lògic-matemàtics que s’identifiquen en la canço:
_ QUALITAT: Drac màgic,nit gris i trista, trist i moix
_ QUANTITAT: un drac sol,se l’estimava molt, pirates,dracs,nens,nen, drac.
_ NOMBRE: Un drac,un nen, tots dos, una nit.
_ MESURA: nen petit, viatge molt llarg, els nens es fan grans, llarg coll.
_ESPAI: fons del mar, enfilant-se(dalt), lluny.
_TEMPS: de sol a sol(dia),sempre,nit,lentament.
_ RELACIONS ENTRE OBJECTES: Els dracs, els nens, els pirates.
Activitat proposada:
per treballar el concepte lògic- matemàtic del temps.
Hola!!
CONCEPTES:
1.Qualitat:
Màgic,trista,gris,moix.
2. Quantitat:
Molt, dos, sol, tant, molt.
3. Nombre:
Un drac, tots dos, una nit.
4. Mesura:
Llarg, gran, petit.
5. Espai:
Fons?¿, sortir, allunyar.
6. Temps:
Sempre, nit, poc a poc, lentament.
Eii, bones!
Els conceptes lògico matemàtics de la cançó ” Paff, era un drac màgic” són:
– Qualitat: Trist, moix, el coll llarg i drac màgic
– Quantitat: molt.
– Nombre: un , dos.
– Mesura: llarg, petit, gran
– Espai: viatge molt llarg, allunyar, fons del mar.
– Temps: sol a sol?? es durant el dia!!, sempre, poc a poc,fons del mar.
En la meva activitat proposada es treballa la classificació per colors, de 24 a 36 mesos (P2)
Apaaa un petó, fins demà!
Cuideu-vos que fa molt fred!
Conceptes lògic-matemàtics:
Quantitat: s’avorria molt, estimava molt,nens,
Qualitat: grisa, trista, trist, moix,
Nombre:
Mesura: nen petit, llarg, grans,
Espai: fons,
Temps: lentament,
Agrupacions:
EL VIDEO DEL PROGRAMA DE TV3 NO EL PUC VEURE DES D’AQUÍ,QUE TENIU L’ENLLAÇ?