CANÇONER LÒGIC MATEMÀTIC

Hola!

Aquí teniu les vostres cançons lògic matemàtiques. Ara teniu l’ oportunitat de millorar les vostres respostes a través de la cançó. Cada una de vosaltres que analitzi els conceptes lògic matemàtics que és poden practicar en la seva cançó i comenteu quina proposta d’ intervenció lògicomatemàtica portarieu a terme amb els infants (indiqueu l’ edat).

Preneu-vos el temps necessari, penseu amb tot el que hem comentat aquesta setmana.

[slideshare id=6724660&doc=canonerlogicmatematic-110127153420-phpapp02]

9 thoughts on “CANÇONER LÒGIC MATEMÀTIC

  1. lluisabar

    QUAN LES OQUES VAN AL CAMP:

    CONCEPTES LOGICO MATEMÀTICS:

    QUALITATIU:

    conjunt en comú (oques)
    espontaneitat (animals-aus)(animals-granja)
    consigna (van al camp)
    a partir dels 3 anys relacionen dues variables (oques – van al camp)

    QUANTITATIU:

    relacions segons similitut (oques)
    ordenar segons la quantitat fen una seriació o relacionant el 1 primer, 2 segon, 3 tercer. (+4anys)

    ESPAI:

    al davant – al darrere en relació amb el propi cos i l’espai inmediat

    TEMPS:

    desprès va la… seriació segons l’ordre de sortida, comença a ordenar i relacionar.

    PROPOSTA D’INTERVENCIÓ :

    organitzar l’aula per racons per poder treballar la organització espacial.

    ACTIVITAT:
    al davant i al darrere.

    EDAT:

    dels 3 als 4 anys.

  2. merilario

    CANÇO: TRES, SIS, NOU

    Primerament dir que si fos ara aquesta cançó no l’haguès triada ja que per treballar el desenvolupament lògic- matemàtic hi ha molt poca cosa i dir que pels infants de P-2 la podriem fer anar però tan sols per treballar la seqüència i la memòria ja que ben segur l’aprendrien però sense entendre el significat del nombre 3, ni el 6, ni el 9.
    Als infants de P-3 com a molt podrien tractar el més – menys ( al tres posar 3 pilotes, al sis 6 pilotes i al nou 9 pilotes i dir-li al nen per comparació on hi ha més pilotes aqui que n’hi ha 3 o aquí que ni ha 9 i viceversa on n’hi ha menys…) ja que sols treballarem el nombre 1-2-3 ja que son els que li toca aprendre segons el seu desenvolupament.
    Als de P-4 el que podrem treballar es operacions de sumes o restes ( exemple si tinc 4 pomes i en dono 1 quantes tinc ara) posant o treien objectes.
    Els de P-5 ja ho intentariem amb operacions senzilles sense objectes.

    CONCEPTES LÒGIC- MATEMÀTICS

    QUALITAT: no hi ha cap element que els infants puguin manipular que conèixer els seus atributs.

    QUANTITAT: quan tractem que els infants de P-3 contin del 1 al 9 o comparar dient que hi ha més objectes al nou i menys objectes al 3.

    NOMBRE: seria el que realment es pot treballar en aquesta cançó els nombres 3-6-9 però per fer operacions els infants ja han de ser de P-4, P-5 com a mínim.

    Per tant, Olga com veus no veig gens adequada aquesta cançó per treballar els conceptes lògic-matemàtics a educació infantil.

  3. yaminabou

    Hola, bona tarda

    LA CANÇÓ: L’ELEFANT

    Amb aquesta cançó podríem treballar als següents conceptes lògic matemàtics:
    Qualitat: gros.
    Quantitat: els estels ( molts ) i un ( poc ).
    Nombre: un.
    Mesura: gros.
    Espai: a dalt/a baix, davant/darrera.
    Nom activitats: davant o darrera?
    Edat: a partir de 3 anys.

  4. deliabadi

    Hola, la canço que vaig proposar va ser:DEU POMETES TÉ EL POMER.

    Penso que es adequadíssima per a infants de P-5

    CONCEPTES LOGIC-MATEMÀTICS:

    QUANTITATIUS:
    El Substantiu: POMETES designa que son petites. (P-2)

    Cap o moltes

    MESURA: VOLUM – Pometes (petites)

    NOMBRE:
    Del 10 al 0 (cap) al dir que les pometes van caien, els infants el que fan es treure pometes.(en definitiva els hi estem introduint la resta, pero no propiament dita com a operació aritmética)

    ESPAI:
    les pometes que van caient.(al terra)

    ACTIVITAT: POSEM I TRAIEM POMETES DEL POMER

    EDAT: 5 ANYS (P-5)

    Penso que si aquesta canço la ensenyem a P-2, l’anomenaria: TRES POMETES TE EL POMER.

    ACTIVITAT: LES POMETES DEL POMER
    L’objectiu de l’activitat serà:
    -Reconèixer el concepte quantitatiu “MOLTES-CAP”

    APA BON CAP DE SETMANA LLARG.

    ADEU….

  5. josefina1

    Bones,

    1.- CONCEPTES LÒGIC MATEMÀTICS:

    CANÇÓ: CANÇÓ DELS OFICIS.

    * P-2:

    – QUALITAT: blau, groc (els colors).
    – QUANTITAT: les onades (poques/moltes).

    * P-5:

    – RELACIONS ENTRE ELS OBJECTES:

    El blau de les ones.
    El groc de la truita.

    2.- ACTIVITAT:

    Treballaria els colors a P-2.

    La primera setmana treballaria el color vermell, la segona el color groc, i la terecera el color blau.

    Cada setmana sería com un centre d’interès del color que treballem, i fariam diferents activitats, informant a les famílies que estem treballant els colors i demanant la seva col·laboració. Per exemple:

    – Un dia de la setmana cada nen ha de portar alguna peça de roba que tingui, al memys un trocet d’aquell color. L’educador també per suposat.

    – Portar algun objecte de casa que sigui del color que es treballa.

    – Buscar a l’aula objectes del color que es treballa.

    – Pintar fitxes amb el color corresponent, amb llapis de colors i amb pintures.

    – etc, etc.

    Fins dimarts reines !

  6. immamarti

    La meva canço per molt anys, no seria una canço per treballar el lògic-matemàtic tot i que si la podriem cantar a p3 per conèixer els números 1,2,3.

    L’únic concepte lògic-matèmatic que hi ha a la canço per tant serien els números 1,2,3.
    Saber l’ordre en que van els números i conèixer aquests nombres.

    L’activitat que relitzaria amb la canço seria ficar una caixa plena de pilotes petites( pilotes de ping-pong) i en petit grup de 4 infants deixar que manipulessin les pilotes .
    En una altra sessió fer grups amb les pilotes:
    L’educador agafaria 2 pilotes els i mostraria i els diria ara vosaltres també heu d’agafar dos pilotes i així fins el nombre 3, i després els deixaria un altra vegada fent joc lliure amb les pilotes.

  7. martaamen

    Bonees, la cançó que vaig escollir es JOHN BROWN!

    CONCEPTES LÒGIC-MATEMÀTICS són els següents:
    – Qualitat: Petit (indi)
    – Nombre: Enumeren quans petits indis hi ha; de 1 al 9. Els infants no realitzen cap operació aritmética.

    La meva activitat seria per a infants de P-5

    Realitzaria una activitat per al concepte de qualitat.

    En un espai de classe posaria objectes iguals però de dues mides(un gran i l’altre petit), en una altra banda de l’aula posaria una caixa on hi haurien de deixar tots els objectes petits que haguessin trobat.

    Bon cap de setmanaaa! Ciaao.

  8. annacabre

    ola!!
    Espero que aviat pugui vindre a classe.
    Els conceptes lògic-matemàtics que he trobat de la cançó del tren petitó són:

    – mesura: petitó.
    – nombre: un.

    L’activitat que proposo es que els infants s’agrupin en grups de 3-4.
    Hauran d’anar cantant la cançó per l’aula o el pati m’entres es van movent i ballant i en el moment que diguin petitó s’hauran d’agoxar tots.

  9. miriamart

    Holaa!

    Amb la cançó de ” un a un “,
    treballem:
    – el nombre: un, dos.
    – temps: seqüémncia un dos a dos.

    Com activitat proposo una dança en parelles amb infants de 3 3-4 anys.

Deixa un comentari