octubre 2025 dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg. « set. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Hora i temperatura de…
-
Articles recents
Comentaris recents
- CARINA en Les vocals i les emocions
- Núria en Les vocals i les emocions
- CARINA en Les vocals i les emocions
- ametlla en Les vocals i les emocions
- CARINA en Caixes plenes de sentiments
Arxius
Altres
- Acompanyament familiar
- Bloc de cuina: La cuina vermella
- Botiga online Tresbo
- Cirera entre paraules
- Classroom Arrangement Ideas of Pinterest
- Clemmysguttata: La tortuga d'aigua puntejada
- Companyia d'animació L'Anònima
- Concep-t
- Davantal de Cirera
- Diario de un fotógrafo profesional
- FAROS Hospital Sant Joan de Déu
- Financial Life Planning
- Kireei
- L'agenda de la cultura científica
- Mammaproof
- Música dibuixada
- Papiroflexia
- Portal educativo de la Ciudad Tecnológica de Valnalón
- Revista de poesia Pissiganya
Bloc de les companyes del curs d'Odissea sobre recursos TIC en l'EI
- Bloc "1,2,3 fem mates", de l'Inma García
- Bloc "Classe dels vaixells", de la Sílvia Jiménez
- Bloc "Cuinem poemes", de la Ruth Manau
- Bloc "El racó de les experiències", de la Lídia Rocha
- Bloc "Els petits vailets", de la Vanessa Arahuete
- Bloc "Els tuàregs", de la Queta Illamola
- Bloc "Emociona't amb els contes", de la Laia Inglés
- Bloc "Escola de Llobera", de la Marta Manteca
- Bloc "Eureka", de la Mònica Gordi
- Bloc "Focs artificials", de la Marisa Ruestes
- Bloc "Juguem amb els nombres", de la Fina Teruel
- Bloc "La classe dels peixos globus", de la Marta Gutiérrez
- Bloc "Mes a mes", de la Pilar Sánchez
- Bloc "Petiteses", de la Montse Carreras
- Bloc "Petresina", de la Montse Catà
- Bloc "Tic tac d'art", de la Marga Roig
- Bloc "Uns colors nous", de la Yolanda Fortuny
- Bloc "Va de mestres", de l'Elisabet Castañer
- Bloc de celebracions, de la Zahida Zaragoza
- Bloc de la tardor, de la Rocío Sáez
- Bloc de les estacions, de la Sílvia Rueda
- Bloc de les meduses, de l'Eva Mestres
- Bloc de plàstica, de la Mercè Martínez
- Bloc del Sistema Solar, de la Carme Polo
- Bloc dels taurons, de l'Eva Parejo
- Bloc sobre la geometria, d'Angi Robles
- Bloc sobre la infància, de la Dolors Llop
- Tot festa! Bloc d'Almudena Català
Enllaços relacionats amb les emocions
- Aprenentatge Servei Catalunya
- Associació que promou la cirança respectuosa i l'educació lliure
- Bibliografia d'emocions recomanada per Solohijos
- Bibliografia de sentiments, Biblioteques públiques de Salt
- Bibliografia emocional
- Blog de Francesc Sedó
- Cap a la pedagogia de la introspecció? Un documental advoca per l’entrada del ‘mindfulness’ a les aules
- Conte infantil de les emocions treballat a l'escola del Youtube
- Contes d'educació emocional
- Delicious d'Intel.ligència Emocional
- Dibuixos per pintar1
- Educació emocional continuació
- Educació emocional, una filosofia de vida
- Educar caminant
- El web de la Teresa
- Emociona't Escola El Morro Olot
- Espectacle infantil "Xarop de cargol"
- Esperxem ideies Bloc banyolí
- Fundació d'Educació Emocional
- Grup d'Innovació i Recerca per a l'Ensenyament de la Filosofia
- Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica
- http://www.educacontic.es/blog/utilidades-2-0-editores-de-imagenes-online
- Linda Lantieri
- Puc-pac "Posa't un conte"
- Recursos per a l'educació especial
- Serveis Educatius Personalitzats
- Tecnologia ESO
- Treball TIC de les emocions de Bernat Orellana
Jocs, cançons i contes didàctics
- Cançoner
- Catàleg de llibres
- Conte del Patufet
- Contes SPC
- Els contes del Tom i la Laia
- Endevinalles de l'Abecedari
- Endevinalles Edu365
- JClic
- Jocs "Se hace saber"
- Jocs de diferències
- Jocs de l'editorial SM
- Jocs de picasa
- Jocs de simulació
- Jocs de trencaclosques
- Jocs matemàtics
- Jocs PBS
- Jouscout
- Més jocs de simulació
- Textos explicatius de l'Oceà
Miscel.lània de recursos didàctics
- Bloc "El racó de les paraules"
- Bloc Educació infantil
- Ciudad17
- Clicportal
- Creació de materials didàctics TIC amb MINERVA
- Educa&accion
- Education Blogs of Pinterest
- Educima
- El món per un forat
- El observatorio tecnológico del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
- Idees magistrals
- Idees per fer tapes d'àlbum
- It’s NOT Just Joking Around!™ (INJJA)
- Jocs diversos com ara fer una cara
- Jokilàndia
- L'utilització del TIC a les aules
- La mosqueta, un portal d'aplicacions per a nens/es amb nee
- La vaca Connie
- Materials educatius de lectoescriptura
- Poisson Rouge
- Portal de creació i investigació multimedia
- Programa de mapes conceptuals
- Programa per editar fotografies
- Recuros per infantil
- Recursos audiovisuals de l'Edu3.cat
- Recursos del CEIP-Diputació
- Recursos didàctics diversos
- Recursos i Estratègies per l'EI (Odissea)
- Recursos per fer PPT
- Recursos per nens/es amb dificultat d'aprenentatge
- Recursos TIC de Pinterest
- Revista de psicopedagogia EDUCAT
- School Library Journal
- Stoksdidactic
- Teachertube
- Treball de la cara amb verdures
- Video per treballar les dificultats logopèdiques
- Vocabulari bàsic català
- Web d'idees i recursos
- Web de recursos per nens/es amb nee
- Web per crear invitacions i presentacions
- Web per practicar l'activitat cognitiva
- Web per treballar les matemàtiques
Recuros per treballar imatges
- Banc d'imatges
- Banc d'imatges gratuït
- Banc d'imatges i sons francès
- Bancs d'imatges acadèmiques per Totemguard
- Dibuixos per acolorir
- Editor d'imatges Photoscape
- Fotoblocs
- Jugant amb les imatges
- Merry Christmas
- Més dibuixos per acolorir
- Programa d'edició de fotografies
- Programa de creació i retoc d'imatges
- Programa per crear efectes digitals sobre fotografies
- Programa per editar imatges
- Programa per fer puzles amb les imatges
- Programa per treballar amb les imatges i figures
- Programa que captura imatges de la pantalla i també les edita
- Recurs per generar puzles
- Recursos per treballar les imatges a l'educació infantil
- Recursos varis per treballar les imatge
- Software interactiu de dibuix i pintura
- Tècnica per convertir les imatges en trencaclosques
- Web per convertir imatges en trencaclosques
- Web per fer canvis a cares de persones
- Web per fer col.lages amb fotografies
Recursos per treballar l'educació artística i plàstica
- Art i gènere
- Dibuixos amb sorra de colors
- Dibuixos per acolorir
- Dibuixos per pintar2
- Educació artística del CNICE
- Exposició de diferents pintors
- http://Dibuixosperferambpintura
- Idees i recuros per treballar a l'aula d'educació infantil
- Imatge i diversitat
- Manuailtats
- Manualitats
- Pintar amb discriminació visual
- Programa per pintar a l'ordinador adreçat als infants
- Programa per trobar imatges d'art
- Recursos e ideas para manualidades en Pinterest
- Web de dibuixos i manualitats
- Web de Montserrat Friera
- Web per dibuixar retrats robot
- Web per pintar amb plastilina
- Web perquè els nens/es gaudeixin de l'art
Visitants
- var _clustrmaps = {'url' : 'http://blocs.xtec.cat/cllf/', 'user' : 1024013, 'server' : '4', 'id' : 'clustrmaps-widget', 'version' : 1, 'date' : '2012-06-20', 'lang' : 'es', 'corners' : 'square' };(function (){ var s = document.createElement('script'); s.type = 'text/javascript'; s.async = true; s.src = 'http://www4.clustrmaps.com/counter/map.js'; var x = document.getElementsByTagName('script')[0]; x.parentNode.insertBefore(s, x);})();
El follet ens proposa un joc
Aquesta setmana, just després de fer les activitats del racó de les emocions, hem tingut temps de fer un joc relacionat amb aquest tema.
A la classe hi tenim un follet que de tant en tant ens saluda i ens explica cosetes. Aquesta vegada ens ha portat una pilota. El joc ha consistit a passar-se la pilota mentre sonava una música, i quan aquesta parava, el nen/a que la tenia a la mà havia de respondre una pregunta que li feia el follet. Per exemple: “Digues una cosa que et posi content/trist/et faci por/et faci enfadar”, “Com tindries la cara si estiguessis content/trist/enfadat/espantat”?…
No els ha preguntat com es sentien en aquell moment ja que ho acabàvem de fer en el racó.
Penso que tot i que hi havia nens/es als que els ha costat contestar, en general han gaudit i s’han esforçat a respondre o fer el que se’ls demanava. Ha sigut doncs una experiència enriquidora.
Publicat dins de General
Deixa un comentari
Treballant emocions amb la PDI
Amb els nens i nenes de P3 hem treballat activitats sobre les emocions a través del jclic: “Emocions i sentiments” adreçat a infants d’educació infantil i primària. L’autora és l’Imma Velasco de l’escola Sant Baldiri de Lliçà d’Amunt.
A l’hora d’aplicar-lo hem fet una tria de les activitats més adequades pel nivell de P3. Ens hem sorprès de la capactitat que han demostrat per identificar les emocions que veien en diferents imatges, no només de rostres humans, i de relacionar-les també a determinats sons i músiques.
Jclic \"Emocions i Sentiments\"
Publicat dins de General
Deixa un comentari
Altres maneres d’alliberar tensions…
(…) “El vent les fa caure, les duu fins al port. Quan surtis de casa, trepitja-les fort!” (…)
Bofill, F; A.; Serrat, F.
Hem explorat les fulles de la tardor, i després, recitant aquest fragment de la poesia de la tardor que s’estan aprenent, hem fet caure les fulles i les hem trepitjant. Els agradava especialment sentir el “crec, crec” que feien les fulles al trencar-se.
Publicat dins de General
Deixa un comentari
Tot alliberant el neguit…
Un recurs per ajudar a que els nens/es descarreguin energies quan no es pot sortir al pati per la pluja, és repartir papers de diaris per la classe i deixar que els estripin, arruguin i hi juguin tant com vulguin.
La creativitat dels infants dóna per molt, fins i tot alguns feien servir les tires de paper per disfressar-se, fer-se diademes… Cal vigilar que no es facin mal perquè no controlen gaire la seva força i l’espai de la classe és limitat.
A la fotografia no es pot apreciar gaire bé, però el resultat de com queda després la classe és evident… A l’hora de recollir, els nens/es també poden col.laborar tirant els papers a la brossa de reciclatge.
Publicat dins de General
Deixa un comentari
Formació del professorat en educació emocional i Projecte de desenvolupament de la IE
El projecte interdisciplinari de l’escola aquest curs gira entorn de les emocions. Ens hem engrescat principalment gràcies a un curs de formació que els docents vam fer a través de l’Esther Garcia Navarro del GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica). Aquest grup es va crear al setembre de 1997 amb la intenció d’investigar sobre educació emocional: http://stel.ub.edu/grop/
Inserto un video d’una entrevista amb Rafael Bisquerra, coordinador del GROP, on es poden escoltar relfexions interessants en relació a la intel.ligència emocional en educació.[vimeo]http://vimeo.com/5015054[/vimeo]
Davant l’èxit i satisfacció aconseguits amb aquesta formació, l’escola ha decidit encetar un projecte del desenvolupament de la IE (intel·ligència emocional) a través també de l’Esther Garcia Navarro. És un projecte internivells, amb equips d’educació emocional infantil, primària i secundària que es reuneixen en comissions.
La implementació d’aquest projecte ha començat amb molta empenta i ganes de treballar, i tant els alumnes com els docents n’estem gaudint i traient profit. Us ho recomano!
Publicat dins de General
Deixa un comentari
Moments de relaxació
Una bona manera de relaxar als infants és fent que escoltin una cançó dolça i tranquil·la, sobretot després del pati del migdia, abans de començar les classes de la tarda.
A mi em funciona molt bé aquesta cançó, que trobo preciosa. Als nens/es els hi agrada molt escoltar el soroll dels grills del final.
No és estrany que algun d’ells es quedi adormit damunt la taula..
A vegades acompanyo l’audició repartint un nino de drap a cadascú. Sempre és el mateix i ja se’l coneixen. L’objectiu és que l’acaronin i el gronxin per ajudar-se a estar més calmats. Si fem la relaxació estirats al terra, se’l posen sobre la panxa per veure com puja i baixa amb la respiració. Aquest darrer exercici no m’acaba de funcionar perquè alguns nens/es s’esveren i tiren el nino enlaire, però espero que en mica en mica n’anem aprenent i aconseguim relaxar-nos també així.
Publicat dins de General
Deixa un comentari
L’efecte Mozart per a infants
Als anys 90 uns investigadors van descobrir que escoltar música de Mozart millorava el raonament espacial dels universitaris. D’aquí en va néixer el famós “efecte Mozart” per a estimular la intel·ligència dels infants ja des de la panxa de la mare.
Després s’ha demostrat que aquest efecte no dura més de 20 minuts i que no hi ha cap prova que augmenti la intel·ligència dels nadons.
Tot i així, la música segueix essent una eina per millorar aspectes com el llenguatge, la motricitat i l’expressió dels sentiments.
En el núm.40 de la revisa Viure en família, fan una entrevista a Uwe R. Fricke, pedagog de vivència musical, en la que diu: “El remei no és Bach o Mozart: és saber seleccionar la música adequada i escoltar-la en la mesura justa”(…) “Podria fer una llista de compositors, però l’aliment musical que no pot faltar en una alimentació sana és Mozart, en qui pots confiar completament, i a més, té la meravellosa capacitat de servir per a totes les edats”.
Una nena de P3 em va portar un CD de Mozart que li agradava molt. El vam estar escoltant a estonetes a classe i em vaig sorprendre, per una banda de la bona acceptació que va tenir per part dels nens/es de la classe, i per l’altra, del seu desconeixement per la música clàssica en general.
Vaig pensar que potser estaria bé fer més audicions de música clàssica ja des de l’educació infantil, i em vaig quedar amb el dubte de quina seria la manera més eficient d’enfocar-la perquè de forma lúdica ajudés a estimular el desenvolupament i la creativitat dels més menuts.
Em pregunto si hi ha algú que en fa servir a l’escola, o a casa amb els seus fills, i que em pogués explicar la seva experiència per ajudar-me a orientar i a formar-me’n un criteri més exacte.
Publicat dins de General
2 comentaris
Benvinguts al bloc de les emocions!
[vimeo]http://vimeo.com/18221737[/vimeo]
Benvinguts a aquest bloc, passeu, passeu…
i si voleu, deixeu les vostres aportacions,
que seran també molt benvingudes!
Publicat dins de General
Deixa un comentari
El racó de les emocions
Per treballar les emocions amb els nens/es de la classe de P3, elaborem el “Racó de les emocions”. Escollim 4 emocions bàsiques: l’alegria, la tristesa, l’enuig i la por.
En el racó hi posem una imatge de cada emoció, i al costat espai per poder-hi enganxar la fotografia de cada nen/a de la classe.
L’objectiu és aconseguir que els nens/es siguin conscients de les seves pròpies emocions.
Per a facilitar-ho, associem cada emoció a un color: el verd per l’alegria, el blau per la tristesa, el vermell per l’enuig i el groc per la por.
De forma rutinària, un dia a la setmana tots els nens/es i fins i tot la mestra, es pregunten com es senten en aquell moment i pengen la seva fotografia al costat de la imatge corresponent.
A més a més, aprofitem algun moment puntual que s’escaigui per treballar les emocions i pensar amb quina imatge ens identifiquem, com ara un conflicte després del pati, la celebració d’un aniversari, etc.
Després de realitzar aquesta pràctica diverses vegades, he vist que quan els infants diuen que tenen por moltes vegades es refereixen a la foscor; quan parlen de l’enuig en diverses ocasions és perquè algú els hi ha pres una joguina; de l’alegria quan han assistit a algun espectacle o han vist una pel·lícula que els hi ha agradat molt; i per últim la tristesa quan algú els hi ha fet mal.
En relació a la tristesa, parlem de quan plorem i d’aquí en surt una reflexió: només ploren els nens/es petits? La resposta és que no. Aleshores em pregunto, com és que moltes vegades, amb bones intencions, els diem sobretot als infants de P3 que “no plorin perquè això ho fan els nens petits de la llar d’infants”? Les nostres paraules tenen molta influència amb els nens/es petits, i cal anar en compte amb frases com aquestes perquè llavors no són coherents amb la realitat que els envolta.
Publicat dins de General
8 comentaris