Caperula Rubra et Lupus silvae

Salve !
Som els alumnes de 1r de batxillerat de llatí. Hem elaborat unes activitats sobre el conte de La Caputxeta Vermella, treballant l’assignatura.

Per començar, la nostra professora ens va lliurar uns textos desordenats amb els diàlegs de cada personatge del conte per després recrear la llegenda amb vinyetes personalitzades de cada grup.

Els membres de cada grup tenien una tasca diferent: uns dibuixaven, d’altres pintaven, mentre que la resta retallaven els escrits per adherir a la vinyeta corresponent. Ens va comunicar  que havíem de representar-ho en un màxim de quatre dibuixos. En total, vam trigar tres classes.

Creiem que l’objectiu d’aquesta activitat de classe grupal té diferents factors:
-Des d’un punt de vista individual, hem traduït  les frases ( hem treballat les dues primeres declinacions i un inici de la tercera ) i hem comprès el seu contingut. A més, hem pogut aprendre nou vocabulari . També hem afegit en llatí tres finals del conte que ens ha permet fer nosaltres les frases.
-Per altra banda, des del punt de vista col·lectiu, hem sabut relacionar-nos amb els altres i ens hem comunicat de manera organitzada per així tenir un resultat òptim.

Finalment, pensem que està bé fer aquestes activitats perquè treballen una cosa tan propera , com és un conte popular, en una llengua  que ara veiem que no és tan llunyana, el llatí.

Aquí us deixem el nostre treball:

També us deixem l’audio del conte fet pels companys de l’Ins Puig-reig , i si en voleu veure els seus comentaris , cliqueu aquí.

[youtube]http://youtu.be/F9K12mXFVDI[/youtube]

Què n’opineu ?

Felipe Avendaño i Carla González

1r Batx.

6 respostes a Caperula Rubra et Lupus silvae

1. elisaperpi diu:

Salve,
    Per començar, hem fet una nova activitat a classe que consistia en traduir, ordenar i representar el conte de la caputxeta vermella en llatí i amb imatges. Hem invertit tres dies aproximadament per dur a terme aquesta tasca. Aquest treball s’havia de repartir entre els diferents membres que formàvem el grup i no hi ha hagut cap dificultat. Tots hem treballat per igual, distribuint les tasques segons el que més ens agradava.
    A mi m’ha agradat molt aquesta activitat ja que es una manera diferent de treballar aquesta llengua, d’una manera més divertida i entretinguda. He aprés la manera d’explicar un conte en llatí i no ha estat difícil ordenar les diferents vinyetes. Podríem fer més activitats així.
    Elisa Perpiñán
    1r batx. E

2. aleixsoto diu:

Salve, en aquesta entrada comentarem el treball de la Caputxeta Vermella, que tractava de fer 4 vinyetes representant el conte i ens vam repartir el treball en qui traduïa i qui analitzava.
    Primer de tot vam analitzat el text, desprès el vam traduir i per últim vam dibuixar i pintar les vinyetes. Ens va ajudar que sapiguessim el conte, per traduir. Creiem que aquest treball ens ha ajudat bastant per aprendre a analitzar i que ho hauriem de fer més, ens ha sigut bastant factible.
    Per acabar, podriem fer més cops aquest treball, ja que ens a ajudat bastant i és bastant entretingut i es fan més lleugeres le classes.

Wilder Carrión i Nordin Chardal

3. aleixsoto diu:

Salve, som uns alumnes de llat i volem esmentar que fer el treball de la Caperula ens ha servit per apendre molt més l’idioma i ens ho hem passat molt be fen-ho apart d’apendre, el que vam fer es cada dia anar treballan a classe i quan podiem anar a la biblioteca a acabar les vinyetas del conte de la Caperula. Al principi ens va costar una mica posar-nos a treballar en el treball, però al final ho vam poder acabar i presentar en el dia d’entrega.
    Creiem que el treball ens ha surtit bastant correcte, de fet els últims dies ens vam posar a treballar de valent i ens va quedar un bon treball.

Ramon Menac i Aleix Soto
    1 Btx

4. mireiapastor diu:

Salve, som la Gemma i la Mireia, i la nostra opinió sobre aquest treball és bona, ja que ens ha agradat molt fer aquest treball, és una manera diferent de treballar i apendre llatí a la vegada que aprenem vocabulari i sintaxi. Ens ha agradat molt realitzar-lo, perquè al fer-lo amb grup ha estat més entretingut i divertit. Ens agradaria fer més treballs semblants perquè és una manera més divertida d’apendre i és més fàcil de memoritzar.
    En conclusió ens ha agradat molt fer el treball i esperem fer-ne més de semblants!

Gemma Badia i Mireia Pastor.

5. yousrarbii diu:

És un treball molt Ben fet, totes las vinyetes estan molt ben treballades i representades. Us felicito.

Yousra rbii

Curs: 1r Batx.

6. saralozano diu:

Hola, som unes alumnes de llatí i personalment, creiem que aquesta activitat no nomes s’ha realitzat per aprendre nou vocabulari sinó per fer una tasca que ens cridés l’atenció i fer-la amb ganes. Amb això hem obtingut un bon treball amb satisfacció i en tot moment diversió.
    Aquest tipus d’activitats s’hauria de fer més vegades ja que, aconseguim un bon resultat i aprenem llatí de manera divertida sense memoritzar i fer gran esforç. Amb això hem après més del que pensàvem.
    En conclusió ens ha agradat molt i també les hores que l’hem dedicada ja que ha sigut un treball amb grup i hem col·laborat tots positivament per tal d’aconseguir el millor resultat.

Sara Lozano i Khouloude Taligui.