Els moviments de la Terra

Aquests dies estem treballant a Medi Social els planetes, la terra i les fases de la  lluna. Vam estar buscant informació sobre els moviments de la terra  a l’aula d’informàtica i vam decidir fer una petita manualitat que representa el moviment de rotació i de translació que fa el nostre planeta. La petita maqueta està confeccionada amb un plat que representa el sol i cartolina amb el dibuix de La Terra i la Lluna que hem pintat. Per enganxar-ho hem fet servir  petits “fasteners”.

Hem après molt amb aquesta manualitat. Aviat farem altres amb les fases de la lluna i els planetes!

Aquí teniu algunes fotos de com ho hem fet i quin ha estat el resultat final. Esperem que us agradi!

Dia de la música

Avui, els nens i nenes de segon, hem escoltat una audició de bateria realitzada per en Gil, mestre de l’escola. D’aquesta manera s’ha fet una petita celebració de Santa Cecília, patrona de la música.

La bateria és un instrument de percussió indeterminat però amb l’ajuda de la tecnologia hem pogut escoltar com s’acompanya una cançó. També hem cantat i comprovat com sonaria de bé la nostra nadala amb l’acompanyament de la bateria.

Gràcies Gil per aquesta petita audició, ha estat una experiència increible!

Aquí teniu algunes fotografies.

 

Sortida de segon al MNAC de Barcelona

Sortida de l’eix tranversal dels alumnes de segon al MNAC.

Al museu ens han explicat què és un retrat, amb quines tècniques es fa, una mica d’història dels retrats i finalment ens han posat feina per l’escola: un retrat grupal molt divertit. Hem vist el museu per dins i hem visitat diferents sales amb quadres i retrats.

Hem aprofitat el viatge per visitar les fonts i per veure els entorns de la Muntanya de Monjuic.

Ens ho hem passat molt bé i hem aprés moltes coses sobre pintura i el retrat. En aquestes fotos teniu una mostra.

Treballem la numeració

Conèixer els números és molt important. Però també hem de treballar altres aspectes relacionats amb la numeració. Major que… la recta numèrica, les series numèriques, la posició dels números, el nom….. Aquesta pàgina podem practicar alguns d’aquests conceptes i afegir-ne de nous que encara no coneixem.

NÚMEROS
LA GRANJA 1
Vés al botó de baix que hi ha el número 1. Clica a Practicar i fes les diferents activitats. Quan les hagis fet totes, ves a Realitzar la tasca.
jacint verdaguer
FES NOMBRES
Cada vegada et surten 2 cartes. Ordenant els nombres de les cartes has d’escriure el nombre més gran i el més petit.
genmagic

DIBUIXOS AMAGATS
Perquè et surti el dibuix amagat has de clicar a sobre dels números amb ordre i començant pel número 1.

genmagic
ESBRINA EL NOMBRE D’IMATGES
Has de fixar-te molt bé per saber quants n’hi ha i escriure-ho.
freudenthal
LA SERP
Has de col·locar els números en el lloc corresponent de la serp.
rodriguez
EL NOM DELS NOMBRES
Aquest seguit d’activitats et permetrà practicar amb el nom dels números.
edu365
CENTENARS I MILERS
Per fer les activitats inicials has de clicar a sobre del número. Després fes les activitats practica i avalua’t.

OMPLE LES CASELLES
Cal que escoltis i llegeixis bé i vagis omplint les caselles que cal.

cnice
COMPARA NÚMEROS I QUANTITATS
Has de marcar el signe que cal en cada situació.
cnice8
FER CAMINAR EL CARGOL
Cal que completis la sèrie numèrica a la closca del cargol.
cnice

EL JOC DEL GUA
Trobaràs 4 activitats on hauràs de comptar.

ORDENA DE MÉS PETIT A MÉS GRAN
Per començar tria el nivell inicial. Clica a comencem. Apareixen números que hauràs d’arrossegar al lloc corresponent.

jacint verdaguer

DE QUI ESTÀ MÉS A PROP
Has d’escriure el número dels dos que et surten que està més a prop del número donat.
Primer has de triar un color i clicar a comencem.

EL NÚMERO QUE FALTA (comptar de 2 en 2)
Has de clicar damunt la papallona que té el número de la flor que falta.

EL NÚMERO QUE FALTA
Has de clicar damunt la papallona que té el número de la flor que falta.

COMPTEM DE 5 EN 5
Omple tots els requadres tenint en compte el número que surt i que has de comptar de 5 en 5.

jacint verdaguer
DOBLE D’UN NOMBRE
Has d’escriure el doble del nombre que et surt. Per començar clica el botó vermell.
jclic
ORDENAR NOMBRES
Has d’anar fent les diferents activitats d’ordenar nombres.
L’ERUGA
Tria el número més gran i el més petit que vols que et surti. Posa cada fulla al seu lloc començant pel número més petit. Clica l’eruga, quan estiguis.

 

Dijous d’artistes

La comissió artística de l’escola va proposar decorar els espais del Puigventós amb pintures, colors, paletes i barreges per crear una atmosfera relacionada amb l’eix transversal.

A cicle inicial estem treballant per donar a l’escola aquest aspecte. Per sort les famílies ens ajuden a desplegar totes aquestes idees. Avui hem treballat i compartit junts. Comença a donar resultats….

 

FOTOS

Primer al MNAC

Sortida de l’eix tranversal dels alumnes de primer  al MNAC.

Estem molt contents de l’excursió. S’ho han passat molt bé, han après moltes coses. Felicitats per un dia tant bonic.

Al museu ens han explicat què és un retrat, amb quines tècniques es fa, una mica d’història dels retrats i finalment ens han posat feina per l’escola. Un retrat grupal.

Hem aprofitat el viatge per visitar les fonts i per veure els entorns de la Muntanya de Monjuic.

Com hem explicat un gran dia amb moltes experiències.

Gaudiu de les FOTOS

El quinzet

El quinzet és un  projecte  que consisteix en una  metodologia del tractament del càlcul global a partir de la proposta sistemàtica de sèries de col·leccions de cinc problemes de càlcul mental, que
l’educador/a proposa a la classe cada setmana.

Lapbook cos humà

Els alumnes de 2n B, com a final de projecte de Medi, han creat lapbooks grupals per organitzar tota la informació treballada aquests dies.

Els lapbook són el resultat d’un treball d’investigació i aprenentatge, on es reflecteix tot el que s’ha aprés de forma resumida i gràfica sobre un tema concret. En aquest cas sobre el cos humà: ossos, músculs, articulacions…
També se’l coneix com a llibre amb butxaques o llibre plegat amb llengüetes, per la seva forma i aparença final. Ja que hem fet servir plantilles, sobres, dibuixos, fotografies, esquemes… i material molt divers.
S’utilitzen per reunir, en un sol lloc, gran quantitat d’informació. Serveix per materialitzar el que s’ha aprés, per reunir tota la informació sobre el que s’ha investigat de forma resumida, gràfica i ordenada. Els alumnes han treballat de forma cooperativa aportant informació i col·laborant en tot moment.
Ho hem fet a partir d’una cartolina gran plegada com un tríptic que servia de suport. Es diferencien les diverses seccions o àrees de treball i es decideix quina informació anirà a cada àrea. Després es dissenya com s’exposarà la informació.

Ha estat un treball molt productiu i els nens i nens han aprés moltíssim.

Aquí us deixem una mostra del procés i resultat. Segur que serà el primer de molts. Clicar aquí!

Castanyada 2018

Tot i l’aigua, les nenes i nens de cicle inicial seguim amb el pla de treball i comencem el dia amb uns tallers on  tots barrejats realitzem el primer tres en ratlla de tardor de l’escola Puigventós.

A les aules s’ha creat un ambient molt tranquil que ha afavorit la creativitat. Mireu mireu…….

Després d’esmorzar hem gaudit de l’obra de teatre que ens han preparat les famílies.

Un any més les actrius, escenografia, música, efectes especials han meravellat a tots els infants.  Gràcies i felicitats.

 

Finalment a la tarda  les castanyeres ens han portat castanyes i sobretot molta emoció.  Compartir amb la gent gran la seva experiència i vitalitat ens ajuda a fer-nos millors persones.

Gràcies a totes les persones que participen i dinamitzen totes aquestes activitats.