Ambients a Cicle Inicial

Els ambients representen una manera diferent d’organitzar l’espai i els materials de l’escola afavorint que nens i nenes de diferents edats aprenguin junts. Aquests entorns propicien situacions d’aprenentatge on els infants participen d’una manera activa, lliure i creativa. En els ambients l’infant és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge. Són espais tranquils que respecten la diversitat i que tenen en compte en tot moment el ritme individual de cada infant. A cada ambient s’ofereixen diverses propostes d’aprenentatge amb materials variats i rics en possibilitats que propicien una diversitat de respostes i d’accions per part dels nens i nenes.
Aquest curs 2017-18 organitzem els ambients en blocs de cinc sessions i en set espais.
ARQUITECTES, ARTISTES, MÚSICA, JOCS DE TAULA, TEATRE, JOC I MOVIMENT I PETITA CIUTAT.
BLOC

Poema de tardor

Les nenes i nens de segon estan memoritzant aquest poema.

OCTUBRE

 

Alguns arbres s’han tornat
d’un color rovellat.bolet

Cargol, no vagis enlloc
caminant a poc a poc.

Mira que un cistell t’espera
i el taulell de la cuinera.

Octubre al cel,
jo a l’escola;
tu, cargol, a la cassola.

Fulles d’arbres pels camins
i llavors pels ratolins.

Rovellons per tot arreu,
llum al cau de la guineu.

 

Júlia Costa

Save

Save

Save

Save

SELVÀTICS

Dijous 26 els alumnes de segon participarem a l’escola de

SELVÀTICS.

mira com ho han fet

foto bloc

SELVÀTICS

Aquesta activitat forma part del El Catàleg d’Activitats
i Serveis elaborat per la regidoria d’Ensenyament d’Olesa de Montserrat per al curs 2017-2018 està format per una àmplia oferta d’activitats que estan pensades per fer-les en horari lectiu, per tal de complementar les matèries curriculars adreçades a alumnes
d’estudis de primària i secundària.
L’activitat es desenvolupa entorn d’uns personatges que de mica en
mica van descobrint les semblances i diferències entre les espècies animals: el mico, l’ocell, el peix i el camaleó. Les dinamitzadores són les formigues que expliquen la història de selvàtics i ajuden a tots a contestar unes preguntes per grup que ens porten a descobrir el
gran enigma.
Aquest joc de descoberta del món que protagonitza el lleó, ens permet visualitzar la riquesa de la diversitat cultural en la societat actual.
Objectius
Afavorir la percepció de la diversitat cultural com a element positiu de la societat.
Introduir el tema de la diversitat cultural entre la població, mitjançant les arts escèniques.
Possibilitar la participació dels nens que pertanyen a diferents cultures en un mateix espai d’interrelació.
Reflexionar sobre les situacions representades a l’obra teatral que porta el mateix títol i va ser creada per joves d’Olesa
amb la finalitat de millorar la convivència entre iguals.
Exposar la diferència entre els col·lectius com a valor positiu i igualitari entre les persones

Save

Save