Campanya publicitària del musical del centre

Els alumnes de l’optativa de música de 4t d’Eso preparen una versió musical de la pel·lícula d’animació “La novia cadáver” de Tim Burton. Hi col.laboren molts alumnes d’altres cursos i el departament de visual i plàstica. En aquest grup, la majoria dels alumnes estan molt motivats musicalment, però n’hi ha uns quants que no volen cantar ni actuar. Per aquest motiu se’ls encarrega la campanya publicitària del musical.
Dins del temari d’aquesta optativa hi ha un tema que tracta la música en el cinema i un altre que tracta la música i la publicitat.
Aquests dos temes s’explicaran de forma interelacionada. Començarem pel cinema, analitzant els gèneres, el so i els tipus de música que s’hi relacionen, el moviment de la càmera, els diferents punts de vista.
A continuació buscarem anuncis que il·lustrin l’ús de tots aquests recursos cinematogràfics.
Un cop finalitzada la part teòrica, s’encarregarà als alumnes que no participin activament dins del musical que proposin una campanya punblicitària. Hauran de tenir en compte la segmentació del públic (va dirigit als estudiants del centre). Per tant hauran de buscar eslògans capaços d’atraure la seva atenció.
Una part de la campanya consistirà en fotografies dels protagonistes principals (amb actituds hollywodenses: hauran vist imatges i si és possible hauran visitat el museu del cinema) amb eslògans “intrigants”. L’altra part consistirà en un muntatge (que poden fer amb el movie maker) de fotografies o petits fragments d’assajos combinats amb imatges de la pel·lícula original (aquí hauran de fer servir zooms, plans contra plans, etc). Després de les revisions pertinents, aquest muntantge s’haurà de convertir en el trailer del musical. Hi hauran d’inserir el so, que prèviament hauran gravat en directe a l’aula, dels alumnes que interpreten alguns dels temes musicals de la pel·lícula.
Aquest trailer es projectara a cadascuna de les tutories de tots els cursos del centre una setmana abans de l’estrena del musical.
D’aquesta manera esperem aconseguir integrar els alumnes més desmotivats en el projecte del curs de l’aula i fomentar la seva creativitat, a partir de l’ús d’algunes de les eines més bàsiques del cinema i la publicitat.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *