Com ja sabeu, el cinema té el seu propi llenguatge.
Mireu atentament aquests vídeos:
Ara, després d’haver mirat els vídeos, feu l’exercici que us proposem:
Fixeu-vos en aquestes dugues situacions que poden passar a l’escola:
SITUACIÓ 1:
En Pere surt de classe per anar a buscar uns papers al despatx.
Baixant les escales li cau un llapis de la butxaca.
Quan arriba al despatx no hi ha ningú.
Tornant cap a la classe es troba una companya que li explica que s’ha trobat un llapis.
En Pere s’adona que és el seu i li pregunta on l’ha deixat.
La noia li diu que és al passadís, a sobre d’un banc.
En Pere recupera el llapis i torna a classe.
SITUACIÓ 2:
La Maria i l’Anna estan xerrant al pati.
De sobte els cau una pilota a sobre.
La Joana, que estava jugant amb l’Albert, arriba per recollir la pilota.
La Maria li diu que els ha fet mal.
La Joana es disculpa i torna amb l’Albert per seguir jugant, però l’Albert li diu que ja està cansat i que vol anar a xerrar amb la Maria i l’Anna.
La Joana s’enfada i es posa a plorar.
L’Albert els ho explica a la Maria i l’Anna i tots tres van a buscar a la Joana per jugar plegats.
Trieu una de les dues i ompliu la fitxa llenguatgedelcine.
Amb aquest exercici estareu creant un “GUIÓ IL·LUSTRAT o STORYBOARD”