Menú del Desembre

0

Aquí teniu el menú del menjador corresponent al mes de desembre.

 

[scribd id=190396358 key=key-3pbebw1sl5wuagm8arr mode=scroll]

 

Preparem el Nadal a Cicle Mitjà

2

Els alumnes de Cicle Mitjà estem preparant una nadala molt divertida… “Com m’agraden les joguines”…

Us deixo l’enllaç per poder – la practicar a casa. http://www.goear.com/listen/4a834be/les-joguines-les-tres-bessones

CANTEU FORÇA!!!!!!

JOGUINES
Ara recordem
quan fem la carta als Reis
demanant tots els regals
que ens fan il·lusió.
Un any esperant
i, quan arriba l’instant,
com ens decebria que ens portessin carbó!
Jo vull una nina,
per a mi vull un tren.
Porteu-me una cuina
amb plats i coberts.
Un llibre de contes,
discos i cassets.
Tots els nostres somnis
en un full de paper.
Joguines, com m’agraden les joguines!
Són un món fet a mida
on les cases fan un pam.
I és tan divertit
quan tot és petit, tan superpetit
que no hi caben els grans!
I és tan divertit
quan tot és petit, tan superpetit
que no hi caben els grans!
Joguines, m’agrada regalar joguines,
encara que sembli mentida.
Santa Claus ens ha ensenyat
que no hi ha color
perquè és molt millor
donar que no pas rebre:donar és felicitat.
Que no hi ha color
perquè és molt millor
donar que no pas rebre:
donar és felicitat.
Joguines, com m’agraden les joguines!
Joguines, m’agrada regalar joguines!

TOY_SACK_thumb

 

 

Homenatge a Joana Raspall

0

…en record de Joana Raspall, escriptora catalana, que ahir ens va deixar a l’edat de 100 anys.

 

2009-06_joana-raspall-01-1023x242

 

 

UNA AGRADABLE SORPRESA

2

Avui el nostre blog ha rebut la visita del senyor Juanjo Fernández, autor de l’entrevista que es va penjar sobre els deures (tasques escolars) dels fills i el paper que com a pares hem de fer.
El senyor Juanjo, ens ha deixat un comentari d’agraïment i un enllaç que ens porta directament al seu Scoop.it!, allà ens anomena.
Realment he trobat sorprenen que hàgim arribat a les seves orelles, i s’agraeix les seves paraules i el detall de tenir-nos en compte en el seu Scoop.it!
GRÀCIES!!!! Sr. Juanjo

Una foto del seu Scoop.it! Cliqueu la foto per veure-ho bé

Juanjo

La lluna

4

Us deixem un poema fet pel Mario.

LA LLUNA

La lluna blanca

fosca i rodona,

neta i bonica

sola i adormida.

Amb els estels

i núvols sembla que plora,

juga amb el sol

i marxa i torna.

 

Mario Nae (4t)

mario

Ha arribat la llum a la classe de CS

1

Un any més les alumnes de 6è ens han mostrat com gràcies a un generador que transmet l’energia elèctrica mitjançant uns cables es pot encendre una bombeta. És una mostra a petita escala de com arriba l’energia elèctrica a les nostres cases i les nostres alumnes ho han entès molt bé.

L’estudi del nostre cos

1

Els nens i nenes de cicle inicial hem estat estudiant moltes coses relatives al nostre cos… Avui tenim una prova per veure què hem après?.
Aquesta prova ens l’hem preparat de valent… com els nens i nenes grans de l’escola, jijijiji
Aquí us deixem unes fotos del nostre treball i el nostre estudi

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Personalize a free slideshow

EL NOSTRE PROJECTE DE CLASSE

2

Des de principi de curs els més petitons de l’escola tenen la tasca de buscar un nom per a la nostra classe. Per aquest motiu ja fa dies que vam iniciar aquest projecte. aquí us deixem unes quantes fotos sobre el procés que vam seguir. Desitgem que us agradi!!!

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Customize a digital slideshow

Torna la fruita a la nostra escola!!!

0

Un any més, tot i els retalls, sembla que el DARP ens torna a portar fruita un cop al mes. Esperem que tingui més continuïtat que el curs anterior.
De moment hi ha una novetat. Aquest curs només ens portaran fruita per a Cicle Inicial i Cicle mitjà. Sembla que els més petits i els més grans de la nostra escola no en tenen necessitat. Què hi farem!

Aquest mes de novembre ens duran la fruita la setmana vinent. Ja us avisarem els dies en que es repartiran. El que trobarem en aquest primer enviament serà:

Pera blanquilla
Pastanaga
Poma vermella/bicolor
Mandarina.

Esperem que us vagi de gust!

Consell: Per si de cas i per a complementar la fruita poseu a cada un dels vostres fill/es un lacti per a que acompanyi a tan copiós esmorzar.

Els pares i les mares no tenim deures (ni exàmens!) però podem ajudar!

4

Un dia, quan marxava de l’escola camí a casa meva, vaig sentir a la radio un tros del programa Blog de Pares (de Catalunya Radio). Aquell dia (14 d’octubre) parlaven amb el professor, consultor pedagògic i conferenciant, Juanjo Fernández, de com podem ajudar als fills a estudiar i fer els deures. Quin paper tenim els pares?, com els podem ajudar?, com ha de ser l’espai per treballar a casa? etc… Vaig trobar el que sentia d’allò més interessant i ja fa dies que em rondava deixar constància en el blog…. Un petit resum…
El Senyor Juanjo Fernández deixa unes pautes ben clares, que com a pares (i m’incloc) hem de tenir present alhora d’ajudar als nostres fills i filles en la tasca de fer deures:
1. No hem de fer els seus deures.
2. Cal felicitar-los quan porten una bona nota.
3. Important revisar l’agenda escolar.
4. Que tinguin petites recompenses al seu esforç.
5. Millor estudiar sense música i evitar distraccions amb el mòbil.
6. Televisor a l’habitació? Prohibit!
I alguna indicació més…

Si voleu escoltar el programa aquí us deixo l’enllaç:
http://www.catradio.cat/audio/762687/Blog-de-pares-Els-pares-i-les-mares-no-tenim-deures-%28ni-ex%C3%A0mens%29-per%C3%B2-podem-ajudar

Espero que us agradi i us sigui aprofitós.

Contra els polls

0

Us deixo l’enllaç a un article que ens pot ajudar en el tema dels polls.
L’únic mètode efectiu contra els polls és el manual i el natural, els productes químics no els fan ni pessigolles

Feu clic a la imatge

Un article de Trinitat Gilbert

L’Arbre de la Tardor

3

Fa uns dies la classe dels gats i de les gates vam realitzar un bonic arbre de tardor per tal de decorar la paret. Si us hi fixeu veureu que hem fet unes fulles molt divertides!!! Aquí us deixem un munt de fotos!!!

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Slideshow design personalized with Smilebox

TREBALLEM AMB CERES

2

Els nens i nenes de Cicle Inicial hem dedicat un parell de sessions, de l’àrea d’Educació artística (plàstica), a pintar, envernissar i retallar diferents elements decoratius per poder guarnir les nostres finestres i espais comuns de l’escola.
SI VOLEU VEURE EL RESULTAT HEU DE GUAITAR BÉ LES FINESTRES I ALTRES ESPAIS!!!

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
This free slideshow created with Smilebox

La castanyada (danses)

6

Us deixem el recull de danses del dia de la Castanyada. Esperem que us agradin i deixeu mooooooolts comentaris, com és de costum. 😉

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CEhrtuJ0djk[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1Bzk47qYFf4[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FhDKxEGLjj4[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Qfg_TdG2_F0[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4B3_p4zRj-0[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9KoTUQf2gAU[/youtube]

La classe de Cicle Superior

0

Aquest curs la nostra classe ha augmentat i molt! Ara som el doble d’alumnes que el curs anterior i això es nota. I en què?, us podeu preguntar. Doncs, a l’hora de participar, en el comportament, en el moment de repassar els deures, a l’hora d’explicar… Però sí que tenen un element en comú amb la classe del curs passat: ningú pregunta, tothom ho entén tot a la primera. Seria el moment de perdre la vergonya i preguntar tot allò que no entenem o que no ens ha acabat de quedar clar. Per això hi som els/les mestres!!! Per tal de solucionar els passejos pel carrer major i els comentaris entre tots que poc tenen a veure amb el que té importància, hem elaborat, entre tots i guiats per la nostra tutora, una taula amb la normativa de classe i com ho solucionarem per tal de rectificar. Per a recordar-la, l’hem enganxat en un lloc ben visible de la nostra taula per a tenir-la sempre present.

Norma

Si no s’acompleix

Porta l’agenda a classe diàriament i tenir-la oberta pel dia que toca sobre la taula Quedar-se sense pati llegint un llibre
Portar el material, els llibres i llibretes a classe Nota a l’agenda
Portar els comunicats dels mestres signats Copiar el comunicat 30 vegades a l’hora del pati i portar-lo al dia següent. Si no es porta es repetirà el càstig diàriament fins que es porti la signatura.
Portar-se bé a classe, no aixecar-se sense necessitat, no parlar entre nosaltres ni fer sorolls estranys, aixecar la mà per parlar, no dir bestieses, no distreure’ns i estar per la feina , no anar al lavabo entre classes A l’hora d’Ed. Física o Plàstica  es copiarà un llibre.
Tenir els llibres i el material necessari preparat quan el mestre/a entra a l’aula Arreglar l’aula: netejar-la, ordenar-la… a l’hora del pati.
Complir amb el càrrec Es substituirà per una altre alumne
No barallar-se Sense pati durant 1 setmana
Portar els deures i les fitxes fets Nota a l’agenda i neteja de l’aula
Asseure’s bé a la cadira i adoptar la postura adequada Als tres avisos es quedarà de peu durant la classe
Tenir la taula i la classe ordenada Quedar-se a l’hora del pati a ordenar-la
Ordenar les fitxes corregides Ordenar-les a l’hora del pati i quedar-se sense jugar
Click to play this Smilebox collage
Create your own collage - Powered by Smilebox
This photo collage made with Smilebox

Se-pa-rem síl·labes

0

Us deixem una activitat per a treballar la separació de síl·labes. A veure com us va !!!

Molta sort

Feu clic a la imatge

Pintem amb globus!!!

2

Els petits gats i gates de l’escola van gaudir molt fent l’activitat amb els globus. Us deixem unes fotos per a que ho veieu!!!

Click to play this Smilebox collage
Create your own collage - Powered by Smilebox
Make a picture collage

Halloween!!!

1

Tomorrow is Halloween and during this week we have been working about it. In a few you will have the results….

Have a nice and terrorific Halloween!!!!!!!
terrorific pumpkin

EduCastanyada 2013

0

Com cada any, a la pàgina de l’Edu365 ens deixen tot un recull d’activitats referents a la Castanyada.

castanyada

Menú Novembre 2013

0

Us deixem el menú del mes de Novembre

[scribd id=180155678 key=key-2l4it85skrh3e0o3n4ht mode=scroll]

Menú de l’octubre

0

Us deixem el menú corresponent al mes d’octubre. Bon profit !!

[scribd id=172057262 key=key-1xs5hgb1tbythp1p0sze mode=scroll]

Comencem amb un consell

0

Al diari el Mundo va aparèixer aquest article que crec us pot ser d’utilitat. Avui en dia és molt normal veure nens/es “enganxats” a tot tipus d’aparells tecnològics.

Cómo prevenir la ‘adicción’ tecnológica en los niños

Foto: ReutersFoto: Reuters

  • Las tabletas y ‘smartphones’ se utilizan cada vez a edades más tempranas
  • Los expertos aconsejan a los padres dosificar el empleo y dar ejemplo
  • ‘Hay una relación saludable y otra realmente tóxica con la tecnología’
  • La ‘desintoxicación’ pasa por promover las actividades al aire libre

Carlos Fresneda (corresponsal) | Londres

Cuando el hospital de Capio Nightingale abrió en el 2010 sus Servicios de Adicción a la Tecnología, los pacientes más jóvenes tenían como poco doce años. Los niños llegan sin embargo a la consulta a edades cada vez más tempranas, y esta semana ha trascendido el caso de una niña de cuatro años con una “adicción extrema” al iPad que tuvo que pasar por tratamiento psiquiátrico para poder superarla.

“Los niños nacen hoy en día en un entorno tecnológico y mucho padres tienden a usar los ordenadores, los iPads y los smartphones como si fueran niñeras”, declara a elmundo.es el doctor Richard Graham, el psiquiatra del hospital londinense que ha dado esta semana la voz de alarma por los casos de adicción en la tierna infancia. “Si al niño se le deja largas horas imantado a una pantalla, y si ve a sus padres haciendo lo mismo, estamos creando las condiciones para una relación enfermiza con la tecnología”.

Graham invita a los padres y a los niños a mirar la tecnología con los mismos ojos que la comida…”Igual que hay alimentos saludables y comida ‘basura’, hay una relación saludable y otra realmente tóxica con la tecnología. Esa base se empieza a crear desde edades tempranas, al igual que ocurre con la obesidad. Por eso conviene tener muy en cuenta los síntomas, y empezar a tratarlos lo antes posible, antes de que nuestros hijos se conviertan en ‘screenagers’ (adolescentes de la pantalla)”.

Síntomas de adicción y soluciones

[foto de la noticia]

“Los niños nacen en un entorno tecnológico y mucho padres usan los iPads y smartphones como niñeras”

Richard Graham, psiquiatra.

¿Tiene su hijo dificultades para dormir? ¿Reacciona con rabietas cuando llega el momento de apretar el botón de ‘off’? ¿Pasa por frecuentes estados de ansiedad y agresividad cuando no tiene sus ‘dosis’ diaria de tecnología?

“Estos son algunos de los síntomas más claros de que un niño puede estar enganchado”, declara Graham, que ha adaptado los programas de ‘desintoxicación tecnológica’ de los adultos a los más pequeños. “Estamos en cualquier caso ante un mundo cambiante que nos obliga a adaptarnos constantemente. Y cada niño es único”.

La ‘desintoxicación’ pasa en cualquier caso por un estímulo de actividades fuera de la pantalla, desde actividades sociales que requieran el cara a cara a la práctica de deportes y actividades al aire libre…”La tecnología está aquí para quedarse, pero hay que contrarrestarla precisamente con actividad física y con el contacto con la naturaleza.Estos son hábitos que tienen que aprender los niños lo antes posible“.

“La mayor responsabilidad es de las familias, pero las escuelas juegan también un papel fundamental a la hora de enseñar a los niños una relación sana y equilibrada con la tecnología“, sostiene el doctor Graham. “Y esa relación hay que empezar a construirla desde la mutua confianza…Si a los niños se les prohíbe taxativamente la tecnología, sentirán la atracción de lo prohibido y tenderán a usarla a escondidas, de las misma manera que un adicto a las drogas o al alcohol”.

Graham no es partidario de declarar los dormitorios de los niños como ‘zona libre de tecnología’, pero sí cree en la conveniencia de fijar límites horarios, mantener la puerta abierta para controlar su uso“y velar sobre todo para que los niños no usen las pantallas una hora antes de dormir, para que no interfiera en el sueño”.

Límites también para los padres

La Asociación Americana de Psiquiatras recomienda que no se exponga a los niños a más de dos horas de tiempo de pantalla diaria (incluyendo la televisión), aunque Graham no es partidario de decretar una edad mínima de exposición a las pantallas ni de imponer un límite rígido…

“Todo depende de cada niño. Los hay que saben hacer un uso positivo y creativo de la pantalla desde edad muy temprana. Otros son más pasivos y no van más allá de los juegos de entretenimiento. Pero digamos que por encima de las tres o cuatro horas, teniendo en cuenta todas las pantallas, ya estamos por lo general en el límite de una “dieta sana”.

Graham critica también la presión cultural y comercial, y el advenimiento de la ‘iNanny’, con tecnologías diseñadas para enganchar a los niños a edades cada vez más tempranas. Aun así, el psiquiatra experto en adicciones pide encarecidamente a los padres que no caigan en el fatalismo tecnológico y, sobre todo, que prediquen con el ejemplo… “Es muy fácil criticar a los niños y desesperarse con ellos sin reparar en lo que estamos haciendo nosotros, todo el día pendientes del smartphone y de los emails. Hay que mostrar a los niños, desde edades muy tempranos, todo lo que la vida puede ofrecer más allá de la tecnología”.

UN NOU INICI DE CURS

0

Dijous 12, us esperem a tots i totes a les 9.00h per donar inici a un nou curs que tots esperem amb molta il·lusió.

“La primavera….de…cicle Inicial”

0

Els alumnes de Cicle Inicial hem escoltat l’audició de la “primavera” d’Antonio Vivaldi…
…i entre tots hem creat un musicograma…
Ho voleu veure?
A continuació us en deixem una petita mostra…

Click to play this Smilebox scrapbook
Create your own scrapbook - Powered by Smilebox
This free scrapbooking design generated with Smilebox

“Soleràs news”

1

Les alumnes de Cicle Superior han sortit al diari: “Soleràs news”!!!!!!
Voleu saber el motiu?
Doncs cliqueu!!!!

Click to play this Smilebox newsletter
Create your own newsletter - Powered by Smilebox
Newsletter customized with Smilebox
Click to play this Smilebox newsletter
Create your own newsletter - Powered by Smilebox
This newsletter customized with Smilebox
Click to play this Smilebox newsletter
Create your own newsletter - Powered by Smilebox
Personalize your own newsletter design

Exposicions a CS (3)

0

I per acabar us deixem les exposicions de la Ionela i la Carme.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rBZwOv4KoqY[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qG7UoenqtEo[/youtube]

Exposicions a CS (2)

0

Continuem amb les exposicions. Aquest cop la Mireia i la Marta

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t0lGFJhKgfI[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TANoDGZ3VRA[/youtube]

Exposicions a CS

0

Com cada any els alumnes de CS han preparat uns treballs de recerca i després ens els han exposat a la resta de companys. Us en deixem una mostra.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Pr09rJImH9k[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZGEkgxad1Uo[/youtube]

Menú del mes de Juny

0

El darrer menú del curs. Bon profit !!

[scribd id=145443192 key=key-4xw2ckf0d552xkeybn3 mode=scroll]

Quantes veritats en uns minuts !

1

Us deixo un vídeo que ens pot fer pensar mooolt ! Adreçat als adults.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JO1cwjfH2E4[/youtube]

Go to Top