Preparem el Nadal a Cicle Mitjà
2Els alumnes de Cicle Mitjà estem preparant una nadala molt divertida… “Com m’agraden les joguines”…
Us deixo l’enllaç per poder – la practicar a casa. http://www.goear.com/listen/4a834be/les-joguines-les-tres-bessones
CANTEU FORÇA!!!!!!
JOGUINES
Ara recordem
quan fem la carta als Reis
demanant tots els regals
que ens fan il·lusió.
Un any esperant
i, quan arriba l’instant,
com ens decebria que ens portessin carbó!
Jo vull una nina,
per a mi vull un tren.
Porteu-me una cuina
amb plats i coberts.
Un llibre de contes,
discos i cassets.
Tots els nostres somnis
en un full de paper.
Joguines, com m’agraden les joguines!
Són un món fet a mida
on les cases fan un pam.
I és tan divertit
quan tot és petit, tan superpetit
que no hi caben els grans!
I és tan divertit
quan tot és petit, tan superpetit
que no hi caben els grans!
Joguines, m’agrada regalar joguines,
encara que sembli mentida.
Santa Claus ens ha ensenyat
que no hi ha color
perquè és molt millor
donar que no pas rebre:donar és felicitat.
Que no hi ha color
perquè és molt millor
donar que no pas rebre:
donar és felicitat.
Joguines, com m’agraden les joguines!
Joguines, m’agrada regalar joguines!
UNA AGRADABLE SORPRESA
2Avui el nostre blog ha rebut la visita del senyor Juanjo Fernández, autor de l’entrevista que es va penjar sobre els deures (tasques escolars) dels fills i el paper que com a pares hem de fer.
El senyor Juanjo, ens ha deixat un comentari d’agraïment i un enllaç que ens porta directament al seu Scoop.it!, allà ens anomena.
Realment he trobat sorprenen que hàgim arribat a les seves orelles, i s’agraeix les seves paraules i el detall de tenir-nos en compte en el seu Scoop.it!
GRÀCIES!!!! Sr. Juanjo
Una foto del seu Scoop.it! Cliqueu la foto per veure-ho bé
L’estudi del nostre cos
1Els nens i nenes de cicle inicial hem estat estudiant moltes coses relatives al nostre cos… Avui tenim una prova per veure què hem après?.
Aquesta prova ens l’hem preparat de valent… com els nens i nenes grans de l’escola, jijijiji
Aquí us deixem unes fotos del nostre treball i el nostre estudi
![]() |
| Personalize a free slideshow |
EL NOSTRE PROJECTE DE CLASSE
2Des de principi de curs els més petitons de l’escola tenen la tasca de buscar un nom per a la nostra classe. Per aquest motiu ja fa dies que vam iniciar aquest projecte. aquí us deixem unes quantes fotos sobre el procés que vam seguir. Desitgem que us agradi!!!
![]() |
| Customize a digital slideshow |
Torna la fruita a la nostra escola!!!
0
Un any més, tot i els retalls, sembla que el DARP ens torna a portar fruita un cop al mes. Esperem que tingui més continuïtat que el curs anterior.
De moment hi ha una novetat. Aquest curs només ens portaran fruita per a Cicle Inicial i Cicle mitjà. Sembla que els més petits i els més grans de la nostra escola no en tenen necessitat. Què hi farem!
Aquest mes de novembre ens duran la fruita la setmana vinent. Ja us avisarem els dies en que es repartiran. El que trobarem en aquest primer enviament serà:
Pera blanquilla
Pastanaga
Poma vermella/bicolor
Mandarina.
Esperem que us vagi de gust!
Consell: Per si de cas i per a complementar la fruita poseu a cada un dels vostres fill/es un lacti per a que acompanyi a tan copiós esmorzar.
Els pares i les mares no tenim deures (ni exàmens!) però podem ajudar!
4Un dia, quan marxava de l’escola camí a casa meva, vaig sentir a la radio un tros del programa Blog de Pares (de Catalunya Radio). Aquell dia (14 d’octubre) parlaven amb el professor, consultor pedagògic i conferenciant, Juanjo Fernández, de com podem ajudar als fills a estudiar i fer els deures. Quin paper tenim els pares?, com els podem ajudar?, com ha de ser l’espai per treballar a casa? etc… Vaig trobar el que sentia d’allò més interessant i ja fa dies que em rondava deixar constància en el blog…. Un petit resum…
El Senyor Juanjo Fernández deixa unes pautes ben clares, que com a pares (i m’incloc) hem de tenir present alhora d’ajudar als nostres fills i filles en la tasca de fer deures:
1. No hem de fer els seus deures.
2. Cal felicitar-los quan porten una bona nota.
3. Important revisar l’agenda escolar.
4. Que tinguin petites recompenses al seu esforç.
5. Millor estudiar sense música i evitar distraccions amb el mòbil.
6. Televisor a l’habitació? Prohibit!
I alguna indicació més…
Si voleu escoltar el programa aquí us deixo l’enllaç:
http://www.catradio.cat/audio/762687/Blog-de-pares-Els-pares-i-les-mares-no-tenim-deures-%28ni-ex%C3%A0mens%29-per%C3%B2-podem-ajudar
Espero que us agradi i us sigui aprofitós.
L’Arbre de la Tardor
3Fa uns dies la classe dels gats i de les gates vam realitzar un bonic arbre de tardor per tal de decorar la paret. Si us hi fixeu veureu que hem fet unes fulles molt divertides!!! Aquí us deixem un munt de fotos!!!
![]() |
| Slideshow design personalized with Smilebox |
TREBALLEM AMB CERES
2Els nens i nenes de Cicle Inicial hem dedicat un parell de sessions, de l’àrea d’Educació artística (plàstica), a pintar, envernissar i retallar diferents elements decoratius per poder guarnir les nostres finestres i espais comuns de l’escola.
SI VOLEU VEURE EL RESULTAT HEU DE GUAITAR BÉ LES FINESTRES I ALTRES ESPAIS!!!
![]() |
| This free slideshow created with Smilebox |
La castanyada (danses)
6Us deixem el recull de danses del dia de la Castanyada. Esperem que us agradin i deixeu mooooooolts comentaris, com és de costum. 😉
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CEhrtuJ0djk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1Bzk47qYFf4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FhDKxEGLjj4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Qfg_TdG2_F0[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4B3_p4zRj-0[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9KoTUQf2gAU[/youtube]
La classe de Cicle Superior
0Aquest curs la nostra classe ha augmentat i molt! Ara som el doble d’alumnes que el curs anterior i això es nota. I en què?, us podeu preguntar. Doncs, a l’hora de participar, en el comportament, en el moment de repassar els deures, a l’hora d’explicar… Però sí que tenen un element en comú amb la classe del curs passat: ningú pregunta, tothom ho entén tot a la primera. Seria el moment de perdre la vergonya i preguntar tot allò que no entenem o que no ens ha acabat de quedar clar. Per això hi som els/les mestres!!! Per tal de solucionar els passejos pel carrer major i els comentaris entre tots que poc tenen a veure amb el que té importància, hem elaborat, entre tots i guiats per la nostra tutora, una taula amb la normativa de classe i com ho solucionarem per tal de rectificar. Per a recordar-la, l’hem enganxat en un lloc ben visible de la nostra taula per a tenir-la sempre present.
|
Norma |
Si no s’acompleix |
| Porta l’agenda a classe diàriament i tenir-la oberta pel dia que toca sobre la taula | Quedar-se sense pati llegint un llibre |
| Portar el material, els llibres i llibretes a classe | Nota a l’agenda |
| Portar els comunicats dels mestres signats | Copiar el comunicat 30 vegades a l’hora del pati i portar-lo al dia següent. Si no es porta es repetirà el càstig diàriament fins que es porti la signatura. |
| Portar-se bé a classe, no aixecar-se sense necessitat, no parlar entre nosaltres ni fer sorolls estranys, aixecar la mà per parlar, no dir bestieses, no distreure’ns i estar per la feina , no anar al lavabo entre classes | A l’hora d’Ed. Física o Plàstica es copiarà un llibre. |
| Tenir els llibres i el material necessari preparat quan el mestre/a entra a l’aula | Arreglar l’aula: netejar-la, ordenar-la… a l’hora del pati. |
| Complir amb el càrrec | Es substituirà per una altre alumne |
| No barallar-se | Sense pati durant 1 setmana |
| Portar els deures i les fitxes fets | Nota a l’agenda i neteja de l’aula |
| Asseure’s bé a la cadira i adoptar la postura adequada | Als tres avisos es quedarà de peu durant la classe |
| Tenir la taula i la classe ordenada | Quedar-se a l’hora del pati a ordenar-la |
| Ordenar les fitxes corregides | Ordenar-les a l’hora del pati i quedar-se sense jugar |
![]() |
| This photo collage made with Smilebox |
Pintem amb globus!!!
2Els petits gats i gates de l’escola van gaudir molt fent l’activitat amb els globus. Us deixem unes fotos per a que ho veieu!!!
![]() |
| Make a picture collage |
Comencem amb un consell
0Al diari el Mundo va aparèixer aquest article que crec us pot ser d’utilitat. Avui en dia és molt normal veure nens/es “enganxats” a tot tipus d’aparells tecnològics.
Cómo prevenir la ‘adicción’ tecnológica en los niños
Foto: Reuters
- Las tabletas y ‘smartphones’ se utilizan cada vez a edades más tempranas
- Los expertos aconsejan a los padres dosificar el empleo y dar ejemplo
- ‘Hay una relación saludable y otra realmente tóxica con la tecnología’
- La ‘desintoxicación’ pasa por promover las actividades al aire libre
Cuando el hospital de Capio Nightingale abrió en el 2010 sus Servicios de Adicción a la Tecnología, los pacientes más jóvenes tenían como poco doce años. Los niños llegan sin embargo a la consulta a edades cada vez más tempranas, y esta semana ha trascendido el caso de una niña de cuatro años con una “adicción extrema” al iPad que tuvo que pasar por tratamiento psiquiátrico para poder superarla.
“Los niños nacen hoy en día en un entorno tecnológico y mucho padres tienden a usar los ordenadores, los iPads y los smartphones como si fueran niñeras”, declara a elmundo.es el doctor Richard Graham, el psiquiatra del hospital londinense que ha dado esta semana la voz de alarma por los casos de adicción en la tierna infancia. “Si al niño se le deja largas horas imantado a una pantalla, y si ve a sus padres haciendo lo mismo, estamos creando las condiciones para una relación enfermiza con la tecnología”.
Graham invita a los padres y a los niños a mirar la tecnología con los mismos ojos que la comida…”Igual que hay alimentos saludables y comida ‘basura’, hay una relación saludable y otra realmente tóxica con la tecnología. Esa base se empieza a crear desde edades tempranas, al igual que ocurre con la obesidad. Por eso conviene tener muy en cuenta los síntomas, y empezar a tratarlos lo antes posible, antes de que nuestros hijos se conviertan en ‘screenagers’ (adolescentes de la pantalla)”.
Síntomas de adicción y soluciones
![[foto de la noticia] [foto de la noticia]](http://estaticos04.cache.el-mundo.net/elmundo/imagenes/2013/04/26/noticias/1366966576_extras_ladillos_1_0.jpg)
“Los niños nacen en un entorno tecnológico y mucho padres usan los iPads y smartphones como niñeras”
Richard Graham, psiquiatra.
¿Tiene su hijo dificultades para dormir? ¿Reacciona con rabietas cuando llega el momento de apretar el botón de ‘off’? ¿Pasa por frecuentes estados de ansiedad y agresividad cuando no tiene sus ‘dosis’ diaria de tecnología?
“Estos son algunos de los síntomas más claros de que un niño puede estar enganchado”, declara Graham, que ha adaptado los programas de ‘desintoxicación tecnológica’ de los adultos a los más pequeños. “Estamos en cualquier caso ante un mundo cambiante que nos obliga a adaptarnos constantemente. Y cada niño es único”.
La ‘desintoxicación’ pasa en cualquier caso por un estímulo de actividades fuera de la pantalla, desde actividades sociales que requieran el cara a cara a la práctica de deportes y actividades al aire libre…”La tecnología está aquí para quedarse, pero hay que contrarrestarla precisamente con actividad física y con el contacto con la naturaleza.Estos son hábitos que tienen que aprender los niños lo antes posible“.
“La mayor responsabilidad es de las familias, pero las escuelas juegan también un papel fundamental a la hora de enseñar a los niños una relación sana y equilibrada con la tecnología“, sostiene el doctor Graham. “Y esa relación hay que empezar a construirla desde la mutua confianza…Si a los niños se les prohíbe taxativamente la tecnología, sentirán la atracción de lo prohibido y tenderán a usarla a escondidas, de las misma manera que un adicto a las drogas o al alcohol”.
Graham no es partidario de declarar los dormitorios de los niños como ‘zona libre de tecnología’, pero sí cree en la conveniencia de fijar límites horarios, mantener la puerta abierta para controlar su uso“y velar sobre todo para que los niños no usen las pantallas una hora antes de dormir, para que no interfiera en el sueño”.
Límites también para los padres
La Asociación Americana de Psiquiatras recomienda que no se exponga a los niños a más de dos horas de tiempo de pantalla diaria (incluyendo la televisión), aunque Graham no es partidario de decretar una edad mínima de exposición a las pantallas ni de imponer un límite rígido…
“Todo depende de cada niño. Los hay que saben hacer un uso positivo y creativo de la pantalla desde edad muy temprana. Otros son más pasivos y no van más allá de los juegos de entretenimiento. Pero digamos que por encima de las tres o cuatro horas, teniendo en cuenta todas las pantallas, ya estamos por lo general en el límite de una “dieta sana”.
Graham critica también la presión cultural y comercial, y el advenimiento de la ‘iNanny’, con tecnologías diseñadas para enganchar a los niños a edades cada vez más tempranas. Aun así, el psiquiatra experto en adicciones pide encarecidamente a los padres que no caigan en el fatalismo tecnológico y, sobre todo, que prediquen con el ejemplo… “Es muy fácil criticar a los niños y desesperarse con ellos sin reparar en lo que estamos haciendo nosotros, todo el día pendientes del smartphone y de los emails. Hay que mostrar a los niños, desde edades muy tempranos, todo lo que la vida puede ofrecer más allá de la tecnología”.
“La primavera….de…cicle Inicial”
0Els alumnes de Cicle Inicial hem escoltat l’audició de la “primavera” d’Antonio Vivaldi…
…i entre tots hem creat un musicograma…
Ho voleu veure?
A continuació us en deixem una petita mostra…
![]() |
| This free scrapbooking design generated with Smilebox |





























Comentaris recents