S’acosta carnestoltes
4La setmana que ve arriba el carnestoltes, per això avui hem decidit fer unes màscares ben colorides…
mireu, mireu….
![]() |
| Another digital slideshow by Smilebox |
L’APARELL CIRCULATORI
3Està constituït pel cor, pels vasos sanguinis (artèries, venes i capil·lars) i per la sang. Té la funció de distribuir la sang per tot l’organisme per repartir els nutrients (principis immediats i oxigen) a totes les cèl·lules. També recull els productes de l’exreció i el diòxid de carboni provinents de les cèl·lules.

Un experiment més…
0Suren o no suren:
Materials necessaris: Recipient amb aigua.
Objectes diferents: pinces de roba, pals, cotxes, animalets de plàstic, pilotes, pedres, tap de suro, boles de plastilina…
Hem descobert que hi ha coses que suren perquè no pesen, en canvi les coses que pesen s’enfonsen.
Gaudiu del nostre àlbum
![]() |
| Photo album personalized with Smilebox |
Els de P5 fem informàtica…
2Avui hem estat fent informàtica… hem estat en la web http://www.edu365.cat/
on hi ha molts jocs per fer
![]() |
| This collage created with Smilebox |
I ara……….MANGO!!!!
8
La nostra capseta ens ha portat una nova fruita tropical, es tracta del MANGO!!! L’hem tastat tots i ens ha agradat una mica més que la xirimoia. És més dolça!!! Té un pinyol molt grannnnn!!!!( segons la Maria). És de color vermell, groc i verd (segons el Martí). Jo en vull més (la Laia).
Després hem anat a ensenyar el pinyol a la resta de l’escola, fins i tot els grans l’han pogut tastar!!!.
Us deixem aquest link per tal que pogueu saber més coses del Mango
La PSICOMOTRICITAT FINA amb els més petits
4
Dins de l’etapa d’infantil és molt important treballar la psicomotricitat fina per tal de realitzar amb precisió moviments cada cop més controlats per part de la mà,els dits, el canell, l’avantbraç i el braç.
Aquestes activitats necessiten una gran precisió, un alt nivell de coordinació visio-manual, una força controlada i una bona concentració.
És realment necessari dominar la psicomotricitat fina per aconseguir l’habilitat grafomotriu necessària per a una bona lletra, i una bona coordinació manual. Dins de les activitats escolar es treballa en moltes àrees, no obstant seria interessant que a casa també es realitzés.
Moments de relax
0Pares i mares hem fet un àlbum dels nostres moments de relax, és a dir, quan deixem treballar anem a relaxar-nos amb altres activitats.
Us deixem unes fotos per a què ho pogueu veure
PD: article dictat pel Mario (Primer) i el Roger (P5).
Fotos escollides per ells mateixos
![]() |
| Free photo slideshow generated with Smilebox |
Els nens i nenes de P5 fem un article
2Hola som la classe de P5. Estem escrivint al blog de l’escola. Hem mirat les fotos de psicomotricitat per escollir les que ens agradaven de les que no.
I hem fet un àlbum….. aquí us el deixem per a què el mireu.
Firmat: Roger, Sara, Houda, Hamza, David, Andrei P., Andrei H. i Edgar (la Júlia no hi és perquè està malalta)
Júlia recupera’t aviat.
![]() |
| Customize your own picture slideshow |
L’APARELL RESPIRATORI
0
Quan respirem, intercanviem gasos entre el nostre cos i l’exterior.
Per realitzar la nutrició, necessitem prendre oxigen de l’aire i eliminar
el diòxid de carboni que es forma al nostre cos. L’aparell respiratori és
l’aparell encarregat de fer la respiració.
Està format per les vies respiratòries, els pulmons i el diafragma.
Expressió corporal by la Mari
2
Des de l’àrea d’ed.física, vam realitzar algunes sessions amb un nou material, els globus. Us mostrem algunes fotos del treball realitzat i de l’entusiasme que van posar els nostres alumnes.
Esperem que us agradi!
![]() |
| This digital collage customized with Smilebox |
Les nostres ratetes
2Els nens i nenes de P5 hem fet unes ratetes a plàstica…
Us deixem un foto montatge per a què gaudiu amb ell…..
Nosaltres ens ho vam passar molt bé fent-ho…
![]() |
| Free picture collage made with Smilebox |
Aprenem a dramatitzar!!!
4
Els alumnes de 4t i cicle superior estem practicant l’art de la dramatització. A continuació us presentem la dramatització del poema “Els ous Ferrats”. Aquest poema l’ha escollit la Judit, esperem que us agradi!!!!!.
Estigueu atents que veureu com millorem en els pròxims poemes!!!!! Fins aviat!!!
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/vSjQhVlDiXQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
L’APARELL DIGESTIU
5
L’aparell digestiu té com a funció transformar els aliments en substàncies nutritives simples perquè el nostre organisme pugui assimilar-les i transportar-les per tot el cos. Aquesta transformació s’anomena digestió.
L’aparell digestiu està format per:
– El tub digestiu: és un tub d’uns 10m de llarg dividit en diverses parts.
– Les glàndules digestives: són petits òrgans que segreguen sucs digestius. Aquests sucs ajuden a descompondre els aliments en substàncies nutritives simples, per tal que puguin passar a la sang.
DEMÀ MARXEM CAP A AGER
8
Benvolguts alumnes,
per si algú no se’n recorda demà marxarem, no massa d’hora, cap a Ager per a passar tres dies molt intensos estudiant l’entorn natural del Montsec així com els cossos celestes que podrem veure des del parc astronòmic del Montsec.
Evidentment a part d’aprendre també conviurem amb d’altres nens i nens de la ZER, probarem diferents aliments que a casa no volem tastar, ens responsabilitzarem de la nostra roba i altres objectes que portarem, aprendrem a fer-nos la maleta,…
Ah! Ara que me’n recordo, parlant de maletes i roba. Penseu que anem a treballar, que haurem de caminar i que no anem a una desfilada de moda. Per tant , l’equipatge que heu de prendre és aquell que ens sigui còmode i adequat pel temps i les activitats que hem de fer.
Recordeu que també heu d’agafar la carpeta, bolis,… perquè les necessitarem i deixeu el biquini perquè no el farem anar, més aviat hauriem d’agafar uns descansos i un bon anorac de muntanya.
Sabeu que tot i que podeu endur-vos aparells com els MP4, càmeres de fotografiar i l’article estrella, el mòbil; heu de ser vosaltres qui us responsabilitzeu d’ells. També recordeu que si algú els utilitza en un moment que no és l’adequat, passaran directament a engreixar la maleta de les profes que us acompanyen.
I ja sense gaire més a dir, fins demà pel matí. Que tingueu uns dolços somnis!

Parc astronòmic del Montsec
Uns quants programes interessants
1FOXIT READER: Un programa que serveix per llegir documents en format pdf i que funciona molt més ràpid que els altres i és gratuït !
VLC: Programa gratuït que obre qualsevol tipus d’arxiu de vídeo. Per veure pelis sense cap problema.
COOLIRIS: Una manera diferent de veure les pàgines, fotos, videos i qualsevol tipus d’imatge d’internet. Molt xulo !
Reportatge previ a les colònies
2Com ja sabeu, aquesta setmana els nens i nenes de CM i CS de la ZER marxen de colònies. Aquest cop, la destinació triada ha estat el Camp d’aprenentatge del Montsec.
Al CdA del Montsec hi podreu fer experiències i treballs en els camps de l’astronomia, el relleu i el paisatge, sense oblidar les ciències de la vida i l’entorn natural i cultural.
Per fer-vos una idea del que us podeu trobar, aquí teniu un mini documental del programa de TV3 QUÈQUICOM !
Els animals vertebrats (II)
4Practiquem la memòria i l’expressió oral, tot explicant el que sabem dels animals vertebrats.
![]() |
| Digital scrapbook made with Smilebox |
Animals vertebrats
2Avui hem après un munt de coses dels animals vertebrats.
Entre tots hem fet de profes i cada un/a explicava una mica el que sabia dels diferents tipus d’animals vertebrats que coneixem.
Recordeu que es diuen vertebrats perquè tenen un esquelet intern. Els vertebrats els podem classificar en: Mamífers, peixos, amfibis, rèptils i ocells.
Aquí teniu una activitat per pràcticar el tema.
L’ou de goma!!!
7Què farem?
Agafem un ou de gallina el posem en un got, el submergim amb vinagre.
Després d’un breu període de temps (amb dos dies n’hi ha prou) s’observa l’aparició de petites bombolles que es deuen a la generació d’un gas.
La closca de l’ou està formada, principalment, per carbonat de calci. El vinagre l’ataca formant bombolles de diòxid de carboni.
A poc a poc es va veient com la closca es fa més fina fins a “desaparèixer” en un temps aproximat de quatre a set dies.
La mida de l’ou augmenta ja que l’aigua existent en el vinagre entra a l’interior de l’ou, aquest fenomen és anomenat osmosi i mostra la permeabilitat de determinades membranes cel·lulars.
Hem de dir que a més de perdre la closca, la membrana semipermeable que envolta la cèl·lula i està situada immediatament sota la closca, adquireix consistència gomosa, fent que l’ou sembli una pilota de goma.
![]() |
| A free photo slideshow by Smilebox |
XIRI-XIRI….XIRIMOIA!!!!
9Els petitets de l’escola continuem menjant fruites exòtiques. Ara hem tastat la xirimoia , és un nom una mica complicat. Aquesta fruita té un gustet de “pinya” ( segons el Martí), una mica raro…però bo ( segons la Laia), però al final a mi també m’agrada ( segons la Maria).
MMMMM……quina gana!!!!!!!!!
RETRATS D’UNA CLASSE
12A la classe de 2n i 3r ens hem dedicat a dibuixar-nos els uns als altres en grups de dos. Alguns han quedat bé, d’altres millors, però tots ens mostren les ganes que tenen d’aprendre i de millorar cada dia que passa. Felicitats a tots.
![]() |
| This picture collage personalized with Smilebox |
Google ens deixa entrar als Museus
2Google ens fa arribar una nova eina !
Art Project. Així s’anomena la nova eina digital de Google, que acosta als internautes el fons artístic d’alguns dels museus de més renom mundial.
En concret, Art Project ofereix un miler llarg de peces de disset museus, entre els quals el Museu Metropolità d’Art i el Museu d’Art Modern de Nova York; el Museu de l’Ermitage de Sant Petersburg; la Tate Gallery i la National Gallery de Londres; la Galeria dels Uffizi de Florença; el Museu Van Gogh d’Amsterdam; i el Museu Reina Sofia de Madrid (la idea de Google és d’incorporar-ne encara més, de museus).
Les imatges van acompanyades d’informació de l’obra i de l’artista, i, en alguns casos, de vídeos de YouTube que s’hi relacionen.
A més, Art Project ofereix un tomb virtual per les sales dels disset museus, amb panoràmiques de 360 graus. El servei es basa en la tecnologia Street View, la mateixa que la de les aplicacions Google Maps i Google Earth.
De les més de mil peces incloses a Art Project, n’hi ha disset d’altíssima resolució, una per cada museu. Cadascuna de les fotografies conté devers set mil milions de píxels, mil vegades més que no les càmeres digitals convencionals. El fet permet d’observar detalls impossibles de captar mitjançant la contemplació directa de les obres.(Vilaweb)
Manual de bons usos digitals
2
Adreçat a l’alumnat, aquest manual pretén sensibilitzar sobre diferents aspectes del món digital oferint informació i donant consells i recomanacions amb un llenguatge planer
I també us deixo el primer capítol de:
Cesc i Cati. Agents antirisc a la xarxa
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/0uZlRrgvkiQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
ESTUDI DE LES FULLES
7Aqui podeu veure les parts de la fulla.

CLASSIFICACIÓ DE LES FULLES
Segons la forma del seu limbe trobarem:

A: acicular, B:linear, C:lanceolada, D:ovada, E: ovovada, F:espatulada, G: el·lípt ica, H:hastada, I: oblonga, J: orbicular, K: peltada, L: cordiforme, M: reniforme, N: lirada, O: runcinada
Tipus de fulles segons el marge de la fulla:

a, entera; b, dentada; c, serrada; d, ciliada; e, sinuada; f, fesa; g, partida; h, secta.
Els petitons de l’escola tenen moltes ganes de disfressar-se ¡, juntament amb els nostres veïns del pis de dalt ,hem fet unes màscares per carnestoltes. Desitgem que us agradin molt. Nosaltres ens hem divertit molt!!!!!




























Comentaris recents