El bloc del nostre centre
Un 4 de juliol
- Països Catalans
- 1994 – Catalunya: Es declaren els grans incendis forestals de la Catalunya Central que en uns dies devastaran unes 55.000 hectà rees de bosc i conreus entre les comarques del Bages i el Berguedà .
- Món
- 1054 – Una supernova és observada per xinesos i amerindis prop de ? Tauri. Pot ser observada en ple dia durant molts de mesos. Actualment, les seves restes formen l’objecte M1 del catà leg de Messier.
- 1776 – els Estats Units: aquests estats es proclamen independents del Regne Unit.
- 1862 – Charles Lutwidge Dodgson (Lewis Carroll) va a una excursió amb barca amb Alice Liddell, que li demana que li conti un relat. Aquest relat esdevindrà  AlÃcia al paÃs de les meravelles.
- 1919 – Perú: el cop d’estat del General Augusto Bernardino LeguÃa inicia el perÃode de dictadura conegut com el Oncenio
- 1934 – Leo Szilard patenta la reacció en cadena, base de la bomba atòmica.
- 1941 – Assassinat en massa d’intel·lectuals i escriptors per part dels nazis a la ciutat de Lwów, a Polònia.
- 1977 – Espanya: Adolfo Suárez jura el cà rrec de president del govern per segona vegada.
- 1987 – A França, el cap de la Gestapo, Klaus Barbie (el ‘carnisser de Lió’) és condemnat per crims contra la humanitat a cadena perpètua.
Deixa un comentari