I per acabar aquesta setmana: el 10 d’abril
Països Catalans
1834 – Als inicis de la Primera Guerra Carlina, un intent del general carlí Manuel Carnicer d’enllaçar amb els carlins de la Catalunya Nova fracassà a Maials, on els caps liberals Josep Carratalà i Manuel Bretón obtingueren una victòria rotunda.
Món
1865 – Madrid: repressió d’una manifestació estudiantil, coneguda com la nit de Sant Daniel.
1912 – El Titanic surt de Southampton cap a Nova York.
2003 – Kirkuk (el Kurdistan): la ciutat cau en mans de la guerrilla kurda i de l’exèrcit estaunidenc (guerra de l’Iraq).
2006 – França: El president Chirac i el primer ministre Dominique de Villepin retiren la proposta de Llei del Contracte de Primer Treball, a causa del grau de protestes que va provocar, especialment el dia 28 de març, en què es calcula que almenys 1 milió de treballadors, estudiants i aturats van prendre els carrers.
2010 – Accident del Tu-154 de la Força Aèria de Polònia: Durant la maniobra d’aterratge a la base aèria de Smolensk s’estavellà l’avió que transportava el president polonès Lech Kaczy?ski i bona part de l’elit política polonesa.
Deixa un comentari