Un terratrèmol i un posterior tsunami colpegen Japó
Onades de fins a deu metres afecten la costa nord-est després del sisme de 8,8 graus que ha sacsejat el país la matinada de l’11 de març.
L’epicentre del sisme s’ha situat a l’oceà Pacífic, a 130 quilòmetres de la península d’Ojika i a una profunditat de 10 quilòmetres, en la mateixa zona on fa dos dies va tenir lloc un altre terratrèmol de 7,3 graus que no va causar danys.
“Els edificis han tremolat una estona que s’ha fet molt llarga, i molta gent a la sala de premsa s’ha posat els cascs i s’ha amagat sota les taules”, ha explicat la corresponsal de Reuters, Linda Sieg.
El terratrèmol és el més greu registrat en aquest país en els últims 140 anys, segons les autoritats sismològiques japoneses.
El terratrèmol del Japó pot haver desplaçat gairebé 10 centímetres l’eix de la Terra.
Un recompte de la policia japonesa parla de 1.300 morts i desapareguts en el terratrèmol de 8,9 graus. Les autoritats reconeixen com a mínim 613 víctimes mortals. Un vaixell amb cent persones ha estat engolit per les onades i un tren de passatgers ha desaparegut.
El terratrèmol més gran va ser el que es va viure a Xile el 1960, que va arribar als 9,5 graus i que va causar més de 5.000 morts
Ha sigut molt fort el terratrèmol i el tsunami! Pobra gent!!