II Ruta Literària dedicada a Mn Ramon Muntanyola

Aquest curs realitzem una nova ruta literària amb l’objectiu de donar a conèixer a l’alumnat i a la comunitat educativa, el llegat d’escriptors o poetes i alhora poder gaudir tot escoltant a la persona que el llegeix o recita en un entorn proper.

El curs passat vam realitzar la primera ruta i va ser de diferents autors, a més van ser mares d’alumnes de l’escola i altres adults els que ens van llegir fragments de diferents llibres i ens van explicar per què els havien escollit. L’experiència va ser molt interessant!

Aprofitant que a L’Espluga de Francolí se celebra aquest any el centenari del naixement de Mossèn Ramon Muntanyola, un dels personatges il·lustres més importants de la vila, un home religiós i poeta català, a més de Mestre en Gai Saber; se li ha volgut dedicar la segona Ruta Literària.

Coneixent a l’autor, la seva obra i els indrets dels quals ens parla, els alumnes de sisè han creat aquesta Ruta literària amb la que pretenem resseguir espais del poble a través de la mirada de l’escriptor, que ha sabut ordenar i descriure amb les seves emocions i les dels seus protagonistes o paisatges.

Aquest treball col·laboratiu ha permès que cada grup d’alumnes s’informés sobre un poema del Mn. Ramon Muntanyola i hi aprofundís, per poder-los georeferenciar mitjançant una aplicació del Mschools, a través de la plataforma del Mobile History Map; perquè totes les persones que vulguin conèixer aquest autor del segle XX s’hi pugui apropar mitjançant aquestes noves aplicacions. El treball s’ha desenvolupat en tres llengües: català, castellà i anglès, i es podrà llegir i escoltar a través de les eines digitals.

CATALUNYA DEL SEGLE XX

Divendres 21 d’abril vam realitzar la seva presentació a tota la comunitat educativa. A partir de les 10h des del Museu de la Vida Rural es va donar inici i des d’allí es van anar seguint l’itinerari següent:

• Les Disset fonts

• Parc fluvial

• Plaça del Castell

• Balma

• Carrer Torres Jordi

• Biblioteca Mn Ramon Muntanyola

• Plaça Montserrat Canals

LOGO ANY petit

El que es pretén en aquest treball escolar és donar a conèixer a les actuals i futures generacions, la figura de Mn Ramon Muntanyola, la seva vida i la importància de l’obra d’un home que va dedicar la major part del seu temps a compaginar la vida eclesiàstica amb la vida poètica, aquesta última plena de referències al poble i a l’entorn més proper, tant de l’autor com dels nostres alumnes.

IMATGES

AUDIO