Padrins de lectura

Els més grans ajuden a llegir als més petits

El passat 22 de gener vam començar, com ho fem cada curs, l’apadrinament lector. Aquesta activitat es desenvolupa dintre les activitats de dinamització de l’àmbit “gust per a la lectura”. La realitzen els alumnes de P5 i 6è.

Ens vam trobar tots al porxo (prèviament cada tutor ens havia explicat el funcionament i els objectius de l’activitat), els alumnes de P5 portaven unes cartes que havien rebut. En aquestes cartes hi havia escrit el nom de cada padrí amb el seu fillol, els alumnes de sisè, que som el padrins i padrines, vam ser els encarregats de llegir-les i d’anar a buscar el/la nostre/a  fillol/a.

Una vegada fetes totes les parelles, vam fer dos grups (som molts alumnes i no hi caben en una aula): el blau i el vermell. Un va anar a l’aula de P5 (quines taules més baixes pels padrins/padrines) i l’altra va anar a l’aula de sisè (quines taules tant altes pels fillols/filloles).

Una vegada a l’aula vam signar un contracte pel qual ens comprometíem  a treballar junts, tot seguit els hi vam ensenyar el llibre que havíem triat per llegir.

A partir d’ara, cada divendres de 10 a 11 h. del mati, anirem a buscar als nostres fillols i llegirem.